makkelijker linksom dan rechtsom ??

Neen, heeft te maken met je "meesteroog". Zoals een paar posts hierboven al verteld is.
Je meesteroog bepaal je als volgt:
je wijst naar een object in de verte met beide ogen open en bedekt dan elk oog afzonderlijk met je ander hand. Bij 1 van je ogen zal je naast het object wijzen, terwijl bij het andere oog je richting nog steeds juist is. Het oog waarbij je richting goed blijft is je meesteroog.

Bij mij doen ze het alletwee nog... :?

Op dinsdag 09 juli 2002 09:30 schreef Dragon het volgende:Daar zit nog heel wat tussen,vanaf rechtop door de bocht. Nou wil ik ook weer niet zeggen dat ik rechtop de bocht door ga hoor. :+



Maar idd,'t hoeft mischien niet,maar 't lijkt mij zo. Als ik (in de toekomst)sneller door een bocht ga,weet ik 't zeker :)

Ik heb 't denk ik meer over de technische kant en jij meer over de gevoelsmatige kant,van"'t lekker een bocht nemen".Was volgens mij ook de vraag('t gevoel).

Ps:is toch moeilijker "praten" zonder klemtoon :+

Ja... :)
 
Neen, heeft te maken met je "meesteroog". Zoals een paar posts hierboven al verteld is.
Je meesteroog bepaal je als volgt:
je wijst naar een object in de verte met beide ogen open en bedekt dan elk oog afzonderlijk met je ander hand. Bij 1 van je ogen zal je naast het object wijzen, terwijl bij het andere oog je richting nog steeds juist is. Het oog waarbij je richting goed blijft is je meesteroog.

ik heb 1 slecht oog en het ander is voor 95% goed. dat van dat meester-oog merk ik dus ook errug goed. met alleen links zou ik nog wel kunnen rijden, alleen rechts heb ik het nog moeilijk op een fiets.
niet qua scherpte dus maar diepte zien enzo...

maare...dat heeft toch niet heel veel met het nemen van bochten te maken?, ik bedoel je draait je hoofdt toch zodat je goed met 2 ogen de bocht door kunt kijken...??
 
Ik heb eens gehoord dat het er ook mee te maken heeft dat je hart aan de linkerkant van je lichaam zit. Bij mij gaan linkerbochten ook beter, terwijl je in het verkeer toch meestal rechterbochten draait bij rotondes e.d.
Bij 2baans wegen is de linkerbocht ruimer dan de rechterbocht dus dat moet wel wat makkelijker gaan.
 
Ik heb eens gehoord dat het er ook mee te maken heeft dat je hart aan de linkerkant van je lichaam zit. Bij mij gaan linkerbochten ook beter, terwijl je in het verkeer toch meestal rechterbochten draait bij rotondes e.d.
Bij 2baans wegen is de linkerbocht ruimer dan de rechterbocht dus dat moet wel wat makkelijker gaan.
gens mij haal jij links en rechts door elkaar...
 
Weet van vroeger nog wel dat naar links beter ging dan naar rechts, dan was dat op een gegeven moment juist andersom, en tegenwoordig maakt het allemaal niet meer uit.
 
Ik vind linksom nog steeds het lekkerst, na 3 maanden ;) . Zegt dus nog niet zoveel. Ik denk dat dat vooral komt omdat ik het platter door de bocht op rotondes oefen. Die pak ik altijd linksom. Het zou ook met links/rechtshandig te maken kunnen hebben. ff de uitleg daarbij.
In de baarmoeder liggen de meeste baby's met dezelfde (linker) kant naar de buik gericht. De buikkant laat meer geluid door dan de rugkant van de moeder, door de stimulatie wordt je gehoor aan de buikkant van de moeder beter geoefend. Je evenwichtsorgaan zit bij je oor en krijgt ook een voorsprong in de ontwikkeling. Doordat je aan die kant een beter evenwichtsgevoel hebt ga je vanzelf als baby met je andere hand allerlei dingen pakken. Zo wordt je dus rechtshandig. Misschien houdt je dus ook wel de voorsprong in evenwicht aan je linkerkant waardoor je het beter aanvoelt als je die bocht doorgaat.
Of het zo is weet ik niet. Mijn rij-instructeur vond bijvoorbeeld 180-draai rechtsom makkelijker terwijl hij wel rechts was. Kan me trouwens voorstellen dat je naargelang je meer ervaring krijgt rechtsom platgooien makkelijker vind gaan, rechtsaf is namelijk korte bocht, linksaf is lange bocht.

Stof om na tedenken maar je komt er toch niet uit *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan