makkelijkste manier zware motor van zij standaard halen

Nu zit je met 2 voeten op de stepjes. Hoe klap je dan je jiffy in ????
Knip...
Ik zou zelfs al niet kunnen bedenken waarom je met 2 voeten op je stepjes op de motor wilt zitten terwijl je motor nog op de jiffy staat, dat zit toch helemaal niet lekker :? :X
Ja, is een beetje hoe je de tekst leest. Ik denk dat hij bedoelt te zeggen als voorbeeld, dat de jiffy sterk zat is om je gewicht op de stepjes te dragen. Ikzelf doe zoals ik al schreef, rechterbeen erover, motor rechttrekken waardoor jiffy zweeft en dan pas zitten. Dan de jiffy inklappen. Gaat bij mij al ongeveer 30 jaar gedachteloos automatisch. Met je volle gewicht op de motor zitten terwijl hij op de jiffy leunt, lijkt mij slecht. Enorme hefboom werking op het draaipunt. Snap niet dat er geleerd zou worden eerst inklappen en dan erop, is gewoon minder veilig. Van de bok af doe ik altijd staand over de motor. Heb je toch net iets meer te zeggen mocht het een ongeleid projectiel gewicht worden in ongewenste zijwaartse richting.
 
Knip...

Ja, is een beetje hoe je de tekst leest. Ik denk dat hij bedoelt te zeggen als voorbeeld, dat de jiffy sterk zat is om je gewicht op de stepjes te dragen. Ikzelf doe zoals ik al schreef, rechterbeen erover, motor rechttrekken waardoor jiffy zweeft en dan pas zitten. Dan de jiffy inklappen. Gaat bij mij al ongeveer 30 jaar gedachteloos automatisch. Met je volle gewicht op de motor zitten terwijl hij op de jiffy leunt, lijkt mij slecht. Enorme hefboom werking op het draaipunt. Van de bok af doe ik altijd staand over de motor. Heb je toch net iets meer te zeggen mocht het een ongeleid projectiel gewicht worden in ongewenste zijwaartse richting.

100% :^

Wij zitten op 1 lijn :Y



Van de bok af is mij in de beroepsopleiding ook geleerd eerst te doen, voor het opstappen omdat er dan minder gewicht op het schanierpunt rust, BMW K1100P/R1200P. Echter heb ik dusdanig lange benen dan ik eroverheen staand nog geen gewicht op t zadel laat rusten en m dan gewoon van de bok kan duwen. Vonden ze geen excuus :+
 
Iets met knuppel en hoenderhok?....
We hebben dus geleerd dat de plisie met ondeugdelijke motoren rijdt. Bij Mercedes Weggegooid of zo.
Belast het zij-stokje niet!

Mijn Engelse precisie product, genoemd Triumph Trophy kan dit geweld van "verkeerd" opstappen allemaal aan.
Ok, ok, bij de laatste winterbeurt is mn jiffy vervangen. Preventief omdat er wat speling op het scharnierpunt zat.
Het is of om de 5 jaren een jiffy vervangen, of altijd met een ziekenhuis-til-hulp rond rijden. En die fluiten als ze achterop vastgebonden zitten boven de 90......

uwstepjesopstappeRT
 
Eerder met de veel lichtere Guzzi was dat ook zo, en omdat die jiffy net te ver naar voren zat kon je die niet op de jiffy zetten terwijl je er op zat.
Was nooit een probleem, tot ik een zweepslag links kreeg op het werk.
Heb mijn vrouw de jiffy uit moeten laten klappen thuis om af te kunnen stappen.
K75 klapt in als je de koppeling inknijpt, redelijk uniek volgens mij.

Daar zal men vast wel een goede reden voor gehad hebben. :+
 
Iets met Knuppel en hoenderhok?....
We hebben dus geleerd dat de plisie met ondeugdelijke motoren rijdt. Bij Mercedes Weggegooid of zo.
Belast het zij-stokje niet!

Mijn Engelse precisie product, genoemd Triumph Trophy kan dit geweld van "verkeerd" opstappen allemaal aan.
Ok, ok, bij de laatste winterbeurt is mn jiffy vervangen. Preventief omdat er wat speling op het scharnierpunt zat.
Het is of om de 5 jaren een jiffy vervangen, of altijd met een ziekenhuis-til-hulp rond rijden. En die fluiten als ze achterop vastgebonden zitten boven de 90......

uwstepjesopstappeRT

Zou u zo vriendelijk willen zijn mijn kat (ex Sloopkogels kat) en kippen buiten uw beschouwingen te laten?

1k0.jpg


1k0.jpg
 
Geen Haan er bij @Dhr. Bosso , das nu jammer voor die kippen, onze haan en kippen hebben bezoek gehad van de Vos, die zijn er dus niet meer .
Maar het is gewoon mooi om te zien hoe de haan met de kippen omgaat.
 
Zij standaard is geen probleem. Daar kan ik inderdaad de motor zonder te zitten op de zadel nog optillen. Van de bok halen zonder erop te zitten is een uitdaging. 217 kilo motor gewicht hou ik niet tegen als deze een bepaalde kant op wilt.....
Ik heb geleerd dat een motor van de middenbok duwen het fijnste gaat als je de voorrem iets inknijpt. Hij kan door de weerstand niet ineens een zwieperd maken. En door het stuur iets naar rechts te draaien valt de motor altijd naar je toe ipv van je af als je links staat.
 
Motor op de zijstandaard bij op- EN afstappen! Voorrem inknijpen is ook aan te raden daarbij.

Van de week probeerde ik (lang genoeg, vrij lange benen en krachtsporter) af te stappen zonder eerst de zijstandaard uit te klappen. Mijn voet bleef hangen achter een tas en ik viel samen met de motor (Speed triple) op de grond... Kon de motor wel weer zo oprapen, maar de valschade was er.
 
Heren, we hebben nu tot in de details doorgenomen hoe we het beste onze geliefde 2-wieler van de zij standaard of middenbok halen.

Maar waar gaan we die info voor gebruiken?
Is dat omdat de lieftallige wederhelft heeft opgedragen om die stinkende sta in de weg te verplaatsen omdat het schuurtje moet worden opgeruimd? (Door jou)
Of wordt er nog een rondje gereden?:]

Wat ik in het topic nog gemist hebt, is het uit de vering trekken na neerzetten.
Zelf trek ik de motor altijd iets achteruit zodat ik zeker weet dat de jiffy volledig uitgeklapt is.
 
Ja, eens, ook ik trek de motor een stukje achteruit om de jiffy "strak te zetten"
Dat doe ik nog als ik er op zit.
En voor de momenten dat ik het niet vertrouw (veerpont) dan maak ik van een tent-haring-elastiek een voorwiel handrem...
 
Ja, eens, ook ik trek de motor een stukje achteruit om de jiffy "strak te zetten"
Dat doe ik nog als ik er op zit.
En voor de momenten dat ik het niet vertrouw (veerpont) dan maak ik van een tent-haring-elastiek een voorwiel handrem...
Daar gebruik ik een racefiets toeclipriempje voor.

Mijn Speed heeft een slechte zijstandaard (met een knik voor extra grondspeling) en viel een keer zomaar om toen ik hem op rolsplit parkeerde met de voorkant een heel klein beetje lager dan de achterkant.
 
Apart dat ze er een filmpje van gemaakt hebben.
Dit is toch net zoiets als countersteering, dat doe je ook automatisch.
Of rij je ook weg met het stuur helemaal naar links. :? 8)7

Je stuur naar rechts terwijl die op de standaard staat, en er dan nog een bout vanaf willen draaien (dus tegen de motor duwen) kan ook grappig zijn.
Daar kwam ik vorig jaar pas achter in een onbewaakt moment. :+
Dus bij werk aan de linkerzijde (kettingwiel voor vervangen bijvoorbeeld) zet ik tegenwoordig een krikje onder de achterbrug rechts.

20170115_134828.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan