malaguti F18 Warrior 125cc

7 nov 2017
7
0
Haarlem
Hallo ik vraag mij af of ik mijn motorscooter iets sneller kan krijgen door misschien een andere uitlaat? Want hij komt net even wat kracht tekort en verder heb ik eigenlijk niet heel veel verstand van motoren en ik vraag eigenlijk of iemand mij kan adviseren waar ik een uitlaat voor een malaguti F18 Warrior kan krijgen of ze überhaupt wel te kopen zijn of dat er andere methodes zijn om de 125cc motorscooter sneller te krijgen want alles is standaard en ik kom net even kracht tekort op de snelweg en vooral met tegenwind op de A9 Met vriendelijke groet Peter
 
mijn advies zou zijn, racekoppeling en andere uitlaat.

zit wel een aardig prijskaartje aan voor die 5pk die je hoogstwaarschijnlijk wint.
ik had een piaggo beverly 350 st, daar wilde ik ook een racekoppeling en andere uitlaat op en dat zou mij een deuk á 700,- enkel voor de uitlaat incl montage opleveren in den portommonea.

daarbij slijt de boel een stuk sneller, wat weer extra of eerdere onderhoudsbeurten tot gevolg heeft.
 
Die Malaguti's zijn in 125cc en 150cc uitgevoerd. Ik weet zo niet of deze cilinders zo uitwisselbaar zijn maar daar zou je naar kunnen kijken.

En inderdaad naar koppeling en vario kijken of je die kan vervangen. Malossi heeft er vast wel iets voor op de markt gebracht.
 
Geld in je zak houden en een andere motor erbij kopen
:+ ;)

Ik zag gisteren nog een knappe Hornet 600 (behalve het zadel) met 60.000 km voor €1.250,00. :9

Zelf heb ik een CBR250R erbij, dat gaat ook best op de snelweg. :]
 
Of gewoon meer geduld, die dingen zijn niet gemaakt om constant volgas te rijden.
Mijn Speedfight 100 ging ook stuk toen ik een streepje gas bij wilde geven omdat er een koeriersauto zat te duwen op de snelweg. -O-
 
Met een 125cc de snelweg op, mij niet gezien, leg niet alleen aan die uitlaat ;)

125 is leuk als je de stad nooit uit komt, die hoort toch niet op de snelweg thuis.....
 
Andere??
Een echte bedoel je? :+

Ontopic,
Geen idee kerel.
Een Warrior kan wel handig zijn op secundaire weg.
En je maakt indruk op jonge meisjes. :+ :+

Een echte en betrouwbare kost de wereld niet. :Y (In verhouding tot geld pompen in een 15 cc)

full


Geheel willekeurig voorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
Voor topsnelheid (snelweg) is er, enigszins betaalbaar, niet veel meer te doen dan een andere uitlaat,koppeling helpt je alleen bij het wegrijden, vario of lichtere rolletjes doen wat voor het gebied tussen koppeling en ruwweg 85% v/d topsnelheid, nog sneller en koppeling en vario staan beide vast op maximaal en de laatste 15% snelheid komt puur van het motortje.
Een snellere uitlaat voor een 125/150 cc scooter kost zo rond de 400 eu en zal waarschijnlijk niet meer dan 1 pk extra geven, das niet veel maar je hebt er maar 10 dus eentje erbij is wel :9

Maar niet getreurt aangezien ik denk/vrees dat de hele discussie niet nodig is, ik heb net even bij easyparts.nl gekeken voor snellere motordelen, easyparts is (ik dacht) wel zo’n beetje de grootste scooter webshop in nl.
Ik vind nul komma nix aan snelle delen en overal sowiezo er weinig onderdelen, iig nul uitlaten en dat voorspelt weinig goeds als je van plan was evt een andere te kopen.
Wellicht in het buitenland?
 
is een goede raad , een andere kopen als dat kan om je rijbewijs,
 
Een fatsoenlijke 125cc heeft 30pk. Als je scooter er maar 10 heeft, kun je hem beter inruilen op een zwaarder model :)
Maar daar mag je niet op rijden met je A1, jammer toch.
11kW is gewoon gevaarlijk op de snelweg. Met dank aan onze bestuurders uit Den Haag
 
Laatst bewerkt:
Het is een 125 cc 4t, honda heeft met de sh125i de sterkste met 12pk, deze malaguti heeft er 10.

Ik heb nog wat verder voor je gezocht maar zie ook dat het een wat ouder model is, leovince heeft er ooit een 4Road uitlaat voor gemaakt die de moeite waard zou zijn als je hem kunt vinden, maar helaas is in geen van de mij bekende europese webshops iets te vinden.
Je zult er denk ik tweede hands naar moeten zoeken of ebay
 
Bij tweetakt is betrouwbaar altijd een relatief begrip. Maar die zaten 25 jaar geleden al boven de 30pk, Denk vooral aan de Aprilia.

Als je de ontwikkelingen van de afgelopen 25 jaar bekijkt, zouden we met de huidige materialen en constructie een procent of 25 hoger moeten zitten. Alleen heeft tweetakt niet veel innovatie meer gekregen in die periode.

Voor wat een viertakt zou moeten doen, neem je gewoon het vermogen van een R6 en vermenigvuldigt het met 125/600. Kom je op een goede 25pk.
De cylinders zijn min of meer even groot, dus het is geen onrealistische vergelijking.

Met andere woorden: een 10pk viertakt is een grasmaaierblokje.
 
Een Warrior kan wel handig zijn op secundaire weg.
En je maakt indruk op jonge meisjes. :+ :+


Geheel willekeurig voorbeeld.

:X
Om vervolgens daarna in een busje met disco lampen terecht te komen zeker :X
nehhhhhh.....
Rij wel anoniem rond op mijn 'donderpoes' :+
 
Voor wat een viertakt zou moeten doen, neem je gewoon het vermogen van een R6 en vermenigvuldigt het met 125/600. Kom je op een goede 25pk.
De cylinders zijn min of meer even groot, dus het is geen onrealistische

20% meer, is niet echt "min of meer even groot"
en dan zwijgen we nog over de toerentallen en de doelstellingen bij het ontwerp
héél onrealistisch dus
 
Laatst bewerkt:
De vuistregel is: kleinere cylinders, hogere toerentallen. En daardoor een hoger specifiek vermogen. Een 125cc cylinder zou het dus (per cc) nooit slechter mogen doen dan een 150cc cylinder.

Dat dit blok nog niet de helft haalt van wat zou kunnen, maakt het tot een geknepen grasmaaierblokje. Waarschijnlijk met prima loopeigenschappen voor een scooter. Niet teveel toeren enzo. Maar dan moet je zo’n boodschappenwagentje niet “warrior” en “F18” noemen.

De oplossing voor het vermogenstekort dat TS ervaart is geen sportuitlaat maar een ander soort motor. Of als het perse een scooter moet zijn, een 250cc.
 
De vuistregel is: kleinere cylinders, hogere toerentallen. En daardoor een hoger specifiek vermogen. Een 125cc cylinder zou het dus (per cc) nooit slechter mogen doen dan een 150cc cylinder.

LOL

ga er niet verderop in gaan, nivo is te laag voor mij.
 
wat mij opvalt is dat iedereen zegt dat het niet waardt is omdat je misschien 2 a 3 pk winst zal maken, dat is goed en eigenlijk ook prima om wat gemakkelijker rond te kunnen rijden.

maar is er iemand die wel eens stil heeft gestaan om wat voor winst je krijgt qua koppel, de 1 cilinders zijn hele mooie koppel motoren waarbij de 125cc niet echt een goede ontwikkeling heeft gehad ten opzichte van 200cc of meer.
 
@Janbros: veel plezier in jouw wereld. De wereld waarin een XT660 meer vermogen zou moeten hebben dan een R6 omdat de cylinder groter is :)
 
Die vergelijking slaat echt _nergens_ op :X

wat mij opvalt is dat iedereen zegt dat het niet waardt is omdat je misschien 2 a 3 pk winst zal maken, dat is goed en eigenlijk ook prima om wat gemakkelijker rond te kunnen rijden.

maar is er iemand die wel eens stil heeft gestaan om wat voor winst je krijgt qua koppel, de 1 cilinders zijn hele mooie koppel motoren waarbij de 125cc niet echt een goede ontwikkeling heeft gehad ten opzichte van 200cc of meer.
Omdat het totaal niet interessant is om je daar als fabrikant op te focussen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan