Malossi 180cc afstellen

dre-damian

Rookie
10 sep 2009
23
0
Pernis
hey
ik heb een vraag om mijn scooter nog beter te kunnen afstellen
mijn scooter trekt harstikke leuk maar ik vindt de top heel erg tegen vallen pas met 600 meter is die pas op zijn top ik schat zo'n 125 ongeveer (toeren 10,500 rpm)
maar dit moet lijkt mij toch wel harder kunnen wat zou ik nog moeten veranderen
(kwa afstelling niet kwa onderdelen)
setup:
180cc malossi
leovinci zx
28mm keihin d slide sproeier 130
malossi vl11 membraam
rollen 11,5 (leovinci)
de rest standaart
piaggio sd langblok
 
Laatst bewerkt:
Er was iemand met een Aprilia SR 150 óf 180cc 2takt (ik dacht mikebike?). Die had een Malossi Multivar vervangen voor een Polini Speedcontrol vario en won abrupt 15kmpu.

Oh, was de scooter origineel 125cc of 180cc? Indien 125cc: langere vertanding nemen. Kost niet veel, wel gróót verschil. Dat had Bally69 met z'n Typhoon gedaan (effe zoekfunctie gebruiken).

Groeten, Karl
 
het was een ori 180cc van een runner (zit nu alleen onder een nrg)

Dán is 125kmpu wel knap weinig inderdaad..

Maar goed, ik heb er niet veel verstand van dus ik kan je verder niet helpen. Meldt je eens in de yopics van Edterr, mikebike, Joeverveer. Dat zijn geloof ik dé 2takttuners in ons midden.
 
hey,

het lijkt erop dat je scooter teveel toeren maakt,
10.500 is wel aan de hoge kant.

de malossi cilinder is ook niet echt veel sneller dan de standaard cilinder (tenzij je de hoge drukkop erbij hebt.)

probeer is 12/13 gram, mijn blok gaf ook meeste vermogen op 8500Rpm.

Gr edwin
 
hey mede nrg 180 rijder :P

10.500 is idd zoals ed zegt aan de hoge kant.
ik zou eens proberen wat zwaardere te gaan inrollen, tevens zou je achter nog een zwaardere drukveer kunnen monteren.

Tevens is een leovinci niet de "snelste" expansiepijp die je erop kan zetten.
leo staat erom bekend bij 2t redelijk stil te zijn maar dan ook redelijk soft.
 
hmm hij begint wel tussen 8000-9000 rpm maar hij gaat steeds hoger in toeren naarmate hij snelheid maakt dus dan lijkt mij dat de rollen juist lichter moeten toch?
deze scooter is eigenlijk niet voor op de staat maar voor sprint (had ik in het begin topic al moeten zeggen)
en leovinci is eigenlijk een trekuitlaat heb ik me ooit laten vertellen
+ dit rijd nog sneller en trekt sneller dan de evo 180 met evo pijp 32 carb met recht spruit enzv
ook rest standaart
maar ik ben van meening dat het beter kan
ik post daalijk ook een film er bij
dat we aan het sporten zijn tegen de evo (gilera ice)
en de mijne 180 nrg
en een runner 180 cc malossi jollymoto 32 carb (die is de snelste)

gr Dré
 
Laatst bewerkt:
en nog eve een vraagje :P
klopt het dat een 125 blok een kortere slag heeft dan een 180cc blok?
dus dan bedoel ik dat de malossi "180"
op een 125 blok 172 is
en op een 180blok 190cc ???
 
hmm hij begint wel tussen 8000-9000 rpm maar hij gaat steeds hoger in toeren naarmate hij snelheid maakt dus dan lijkt mij dat de rollen juist lichter moeten toch?
en leovinci is eigenlijk een trekuitlaat heb ik me ooit laten vertellen
+ dit rijd nog sneller en trekt sneller dan de evo 180 met evo pijp 32 carb met recht spruit enzv
ook rest standaart

nee dan loop je uit je vertanding of uit je vario.

als je met deze setup sneller rijd dan een evo 180 met bijhorende pijp, is dat ding in ieder geval niet goed afgesteld of er is iets anders goed mis.
 
Edterr: moet ik andere vertanding gaan zetten dan?
zoja welke primaire en sucandaire?
of moet ik toch zwaarder gaan gwn in rollen, 13-14gr of zo?
Gr Dré
 
met je andere (langere) vertanding gaat hij minder snel optrekken en als je cilinder genoeg macht geeft gaat hij vlugger zijn,
met zwaardere rollen kun uje vergelijken alsof je vroeger schakelt
tezien hoe je powerband loopt
 
ok dan probeer ik eerst ff een drukveer witte malossi
en als die dan nog "te hoog draait" zwaardere rollen
Gr Dré
 
125? op de originele teller?
mijn nrg loopt de teller tot 120 en hij trekt er nog klein beetje over
terwijl hij slechts 70cc is


tellers zeggen niks.
mijn vespa liep ook 160 op een autoteller, dat zal ook nooit meer dan 135-140 zijn geweest zijn.

mijn beta ark trekt ook 19pk, terwijl dit ''slechts een 70cc is''
zijn natuurlijk geen vergelijkingen, en ik denk niet dat iedereen behoefte heeft aan een grote verhalen topic.

@dre:

je moet dat ding gewoon fatsoenlijk afstellen, kan je later nog een keer je vertanding veranderen.
 
ik wil zeggen dat met een 180cc toch de 150km/u doenbaar moet zijn
tellers zeggen niks.
mijn vespa liep ook 160 op een autoteller, dat zal ook nooit meer dan 135-140 zijn geweest zijn.

mijn beta ark trekt ook 19pk, terwijl dit ''slechts een 70cc is''
zijn natuurlijk geen vergelijkingen, en ik denk niet dat iedereen behoefte heeft aan een grote verhalen topic.

@dre:

je moet dat ding gewoon fatsoenlijk afstellen, kan je later nog een keer je vertanding veranderen.
 
ach ja, dat rijd iedereen toch met een 180cc.;)

km's per uur zal altijd wel een discussie zijn,
en iedereen denkt dat een 180cc blok bloedsnel is.

maar in de praktijk valt dat best mee, dingen draaien amper toeren en zijn heel laag getimed.
 
dre nog even terug komend op het 125/180 verhaal

beide henbben een 52mm slag

dus sorry ook jij heb maar 172 cc

zoiets als een 190 malossi bestaat dan ook NIET!!!!
 
Idd kachel,met de set van Polini liep die zomaar 15 harder,dan met de Malossi...je kunt nog een andere overbrenging erin persen,en dan loopt die weer iets sneller..kortom,er is nog genoeg te koop :-)..(maar 150 is alleen in fabeltjesland,en in Marokko zo makkelijk mogelijk)
 
ach ja, dat rijd iedereen toch met een 180cc.;)

km's per uur zal altijd wel een discussie zijn,
en iedereen denkt dat een 180cc blok bloedsnel is.

maar in de praktijk valt dat best mee, dingen draaien amper toeren en zijn heel laag getimed.
Dit kan ik beamen..hij trekt er iets beter van..(maar nog niet als een 16 jarige puber trekt :X )
 
@joeyverveer dacht ik al :P
maar ik had het ergens gelezen op het MF dus ik dacht laat ik het maat voor de zekerheid toch maar vragen nu ik er over na zit te denk zou niet eens werken aangezien je zuiger dan telaag op het bdp zit met te korte slag :P (als het echt zo was)

@ Edterr wat zou dan wel een betere timing zijn voor deze cilinder, welke maten (of een leuke poort map?of wil/kan je dat niet prijs geven?)
Gr Dré
 
je kan natuurlijk ook overwegen om het echt goed aan te pakken en voor een fabrizi te gaan ;)

ik zelf ben nog bezig aangezien die na 10 kilometer vastliep (verkeerde afstelling)

maar ik kan je wel zeggen, niets gaat je bijhouden

DSC04255.jpg


setup:
fabrizi 190cc vlinderpoort
malossi rhq 16
malossi mhr 2004 ppijp met zelf gemaakt flens tbv cilinder
hpi 2006
mhr vario
malossi v snaar
vl13 membraan
wigje + am6 malossi spruit
mikuni 32tmx
malossi delta clutch
malossi torque driver
 
Laatst bewerkt:
wil je tevens meer power heb ik evt nog een zgan pm tuning binnenkop deze geef een stuk meer compressie en power.

DSC04189.jpg


ik had dees vpoor op me straat blok gekocht maar in combinatie met me originele uitlaat moet ik erg veel snelheid inleveren.

wel ging die tot 30 kilometer gewoon op het achterwiel ZONDER ruk aan je stuur
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan