Malossi multivar niet sneller??

ApriliaSR125

Rookie
17 okt 2008
26
0
Ik heb een Aprilia SR 125cc 2takt (piaggio) met technigas uitlaat, heb onlangs een Malossi multivar gekocht omdat ik dacht sneller te gaan, maar dat blijkt niet zo te zijn?

Met originele vario 110 km/h
Multivar met 12,5gr rollen 105km/h iets betere acceleratie
Multivar met 9 gr rollen 97 km/h met wel een goede acceleratie
Heb de bijgeleverde drukveer ook gemonteerd

Mij hebben ze verteld dat ik normaal tussen de 10km/h en 20 km/h meer top zou moeten hebben.

Heeft iemand er enige ervaring mee? Wat kan ik nog doen voor sneller te gaan?
 
Lijkt me logisch dat je topsnelheid niet omhoog gaat, een Multivar past namelijk de eindoverbrenging niet aan. De Multivar zorgt er wel voor dat je met meer toeren weg gaat en dus sneller optrekt.
 
Laatst bewerkt:
Als je een hogere topsnelheid wilt moet je juist zwaardere rollen gebruiken. Veel zul je er natuurlijk niet mee winnen want je hebt vooral extra peekaatjes nodig voor topsnelheid. Mijn Bev500 loopt geen km harder of zachter met de Malossi t.o.v. de originele variator! Met de lichtere rollen (ik gebruik een combinatie van twee gewichten) trekt-ie wel harder op!
 
Lijkt me logisch dat je topsnelheid niet omhoog gaat, een Multivar past namelijk de eindoverbrenging niet aan. De Multivar zorgt er wel voor dat je met meer toeren weg gaat en dus sneller optrekt.

Als ik dan de secundaire tandwielen verander, kan dat veel schelen?
 
Tuurlijk, alleen is het dan de vraag of ie genoeg power heeft om z'n maximale toerental nog te halen.


Eigenlijk ben ik het al een tijdje aant overwegen om een Malossi 172cc kit te monteren,
als ik dan ALLEEN de cilynderkit verander heeft dat dan invloed op mijn topsnelheid

Of moet ik ook dan nog de tandwielen vervangen
En waarschijnlijk ook de carburator??

Alvast bedankt voor uw reacties :)
 
Als je een hogere topsnelheid wilt moet je juist zwaardere rollen gebruiken. Veel zul je er natuurlijk niet mee winnen want je hebt vooral extra peekaatjes nodig voor topsnelheid. Mijn Bev500 loopt geen km harder of zachter met de Malossi t.o.v. de originele variator! Met de lichtere rollen (ik gebruik een combinatie van twee gewichten) trekt-ie wel harder op!

In de handleiding van malossi staat:

voor sport 12,5gr
voor racing 9gr

Kan het geen kwaad van deze te mixen? Of zou ik rollen van bv 10gr plaatsen
 
Als je de 172cc kit gebruikt zal 'ie zeker sneller zijn! Dan scoor je immers de hoognodige extra peekaatjes. Je zal dan sowieso ook de carburateur moeten afstellen, een grotere carburateur zal dan ook zeker verschil maken. een goeie uitlaat en vario heb je al dus dat scheelt.

Je kan de eindoverbrenging aanpassen. Dan zal de topsnelheid ook zeker hoger worden. Je loopt wel het risico dat de acceleratie iets minder wordt, maar dat kan ook wel meevallen.

groeten, Karl
 
Terug
Bovenaan Onderaan