malossi multivar

jason

MF veteraan
18 apr 2004
6.604
1
Wie heeft er een Malossi multivar op zijn scoot zitten?

Ik heb een Nexus 500 en zit erover te denken.....,maar vraag mijzelf af of het het geld waard zal zijn, geen idee wat het gaat kosten, maar wanneer er weinig verschil in zit, dan is het altijd teveel.

ervaringen iemand?

optrekken, topsnelheid, ... :) :)
 
heb hem er vandaag opgezet middengebied veel beter top weet ik nog niet nog niet de tijd gehad om uitvoerig te testen :) maar laat je snel wat weten :D
 
Ik vond het een bijzonder groot verschil maken, ben er erg blij mee en zou het bij een volgende scooter meteen weer doen.

0-100 tijd is zeker een sec sneller geworden. Je hebt mn youtubefilmpje gezien van : Voor en Na tijd .?
 
Met t eerstvolgende beurtje laat ik m ook meteen erin kezen. *D
 
Ik heb 'm ook en geef slechts de voorkeur aan de originele variator als je altijd alleen maar lange stukken met constante snelheid rijdt. Voor elk ander gebruik: EEN MUST! :Y

Ik heb nog nooit een sprint verloren van een andere Bev500 waarvan ik kon horen dat hij geen andere variator heeft...
 
Laatst bewerkt:
Zit er trouwens 1 set rolletjes bij de set voor de Beverly en geen drukveer?
 
Ik laat het even van de prijs afhangen, incl inbouw, maar als het echt een verschil geeft , dan is het natuurlijk wel de moeite.... :+
 
kan iemand mij het principe eens uitleggen van de multivar t.o.v. de normale originele vario...? :)
 
ik heb de malossi voor de T-max met inj. besteld, ik hoop dat ik hem deze week krijg kan ik hem snel laten inbouwen, ik laat wel weten of het merkbaar verschil is tov de originele.

P.S de top is officieel via mijn 2610 Garmin 165 kmtrs op autobahn op teller gaf hij 180 aan.

groet

Stress
 
kan iemand mij het principe eens uitleggen van de multivar t.o.v. de normale originele vario...? :)

De hoek van het loopvlak is misschien anders evenals de diameter van de vario. Ook de gradenplaat (plaatje achter de vario achter de rollen) zal anders zijn, zo ook de baantjes waar de rollen inliggen.
 
Als je zo'n set koopt, moet je dan ook altijd die bijgeleverde drukveer plaatsen?

Ik ben van plan om een Runner 180 VXR 4t te kopen. Ik wil hem wel wat harder laten optrekken door dus een multivar te plaatsen. Is het verstandig om dan ook bijvoorbeeld andere trekveertjes te monteren?
 
ik heb de malossi voor de T-max met inj. besteld, ik hoop dat ik hem deze week krijg kan ik hem snel laten inbouwen, ik laat wel weten of het merkbaar verschil is tov de originele.

P.S de top is officieel via mijn 2610 Garmin 165 kmtrs op autobahn op teller gaf hij 180 aan.

groet

Stress


Ook de kevlar belt ? Schijnt beter te zijn kwa slijtage...
 
nee, niet besteld,maar de standaard gaat toch 20K mee? ik lees dat de kevlar ook 20K meegaat :?

gr
Stress
 
Laatst bewerkt:
yep maar na enig zoekwerk op de duitse en franse fora. Schijnt de kevlar beter te zijn
 
Er is altijd wel iets beters. Laat de standaard v-snaar gewoon zitten. Van die kevlarbelt merk je niets, alleen in je portemonnee misschien.
 
gewoon ff ter info : iemand hier op het forum had zo'n belt er op en die ging in no time helemaal aan rafels en draaide overal tussen. dit zal ongetwijfeld exemplarisch geweest zijn als je verder goede evaringen leest
 
Ze zijn stugger en harder van textuur. Zeker een nieuwe. De standaard snaren zijn wat zachter en al ingelopen (gesleten naar de hoek van de vario en poelies). Soms merk je als je voor het eerst gaat rijden met een nieuwe snaar dat het optrekken met wat dipjes gaat en de topsnelheid een paar km hoger ligt. De snaar is namelijk nog wat breder doordat deze nog niet gesleten is en komt dus wat hoger op de vario te liggen.
 
Ik heb 'm ook en geef slechts de voorkeur aan de originele variator als je altijd alleen maar lange stukken met constante snelheid rijdt. Voor elk ander gebruik: EEN MUST! :Y

Ik heb nog nooit een sprint verloren van een andere Bev500 waarvan ik kon horen dat hij geen andere variator heeft...

Heb jij ook een andere (bijgeleverde) drukveer geplaatst? En de rollertjes die je erbij krijgt..?
 
wat kost de multivar ongeveer, heb meerdere prijzen door gekregen, de laagste is tot nu toe €120,- ...vergelekene met easyparts toch wel een behoorlijk verschil..
 
geen idee, moet je hem ff vragen hé.... ;) ;) ;) ;) ;)


Maar het prijsverschil met easyparts is zo groot, waar zit het hem dat in ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan