malossi multivar

afspraak is gemaakt, 4 oktober wordt de malossi multivar erin gezet.., nu maar hopen dat hij op voorraad is.........
 
ik heb de malossi besteld en kreeg de polini, zal wel niets uitmaken, setje met rode en gele rolletjes, in de beschrijving zijn de rode voor een standaard t-max en de gele voor een t-max met niet originele uitlaat, volgend het boekje kun je mixen.
A.s dinsdag avond weet ik meer dan word het ingebouwd, zal mij benieuwen.....


groet

Stress
 
ik heb de malossi besteld en kreeg de polini, zal wel niets uitmaken, setje met rode en gele rolletjes, in de beschrijving zijn de rode voor een standaard t-max en de gele voor een t-max met niet originele uitlaat, volgend het boekje kun je mixen.
A.s dinsdag avond weet ik meer dan word het ingebouwd, zal mij benieuwen.....


groet

Stress

Verschil is dat Polini goedkoper is :+ Ik heb vandaag rondgebeld maar er zit niets anders op dan wachten. Ik ga wel zien wanneer ik hem binnenkrijg.
 
zit weer eens een beetje te surfen, en lees dat wanneer je een malossi vario erop laat zetten, je ook een langers v-snaar moet monteren.....

1 : is dat zo ?


2 : heeft het zin om er een malossi koppeling erbij in te zetten, of geeft dat niet echt winst?
 
zit weer eens een beetje te surfen, en lees dat wanneer je een malossi vario erop laat zetten, je ook een langers v-snaar moet monteren.....

1 : is dat zo ?


2 : heeft het zin om er een malossi koppeling erbij in te zetten, of geeft dat niet echt winst?

1: Nee

2: Als je alles goed afstelt geeft het winst (alleen met optrekken). Een Malossi Delta Clutch laat zich beter afstellen (stelschroefjes).
 
1: Nee

2: Als je alles goed afstelt geeft het winst (alleen met optrekken). Een Malossi Delta Clutch laat zich beter afstellen (stelschroefjes).

Dank voor je antwoord, geen idee wat de delta clutch kost, maar zou het het geld waard zijn? :)
 
mooi ben beniewd wat je er van vind.

Helaas dat Easyparts niet snel kan leveren.. Ze geven aan dat ik ongeveer 4 weken op de meeste onderdelen moet wachten. Ik heb in iedergeval alles besteld wat ik graag wil gaan proberen. Heb er in iedergeval een leuke hobby bij O-)

Ik heb besteld:

- Malossi Digitronic CDI
- Malossi Multivar 2000
- Malossi Torque Driver
- Malossi Deltaclutch
- Malossi Kevlarbelt

Ben ik in iedergeval een avondje zoet met sleutelen.

Trouwens: Wie kan mij vertellen hoe ik de moer van mijn vario moet losmaken? Ik heb een gereedschapje welke de vario vastzet maar deze is van een 50cc runner en past niet hierop. Met een 50cc-tje 2takt gebruik ik ook wel eens voor het gemak een luchttol.

Is de moer van een maxiscooter ook los en vast te maken met een luchttol? Dat het lukt dat geloof ik eigenlijk wel, maar kan dit geen schade veroorzaken?

Iemand tips?
 
Trouwens: Wie kan mij vertellen hoe ik de moer van mijn vario moet losmaken? Ik heb een gereedschapje welke de vario vastzet maar deze is van een 50cc runner en past niet hierop. Met een 50cc-tje 2takt gebruik ik ook wel eens voor het gemak een luchttol.

Is de moer van een maxiscooter ook los en vast te maken met een luchttol? Dat het lukt dat geloof ik eigenlijk wel, maar kan dit geen schade veroorzaken?

Iemand tips?

Interdeath maakt hem los met een soort 12 volt slagtolletje en dat gaat perfect hij heeft een Beverly 500.

Ik zelf zit meer in de war over die grote witte drukveer die bij de multivar 2000 zit.. daar schijnt nogal wat spanning op te staan, ik heb eigenlijk geen flauw idee of je daar speciaal gereedschap voor nodig hebt :?
 
Maar als je voorzichtig met een luchttol tewerk gaat.. Zal het schadelijk zijn voor je krukas oid?

Ik heb vandaag mijn koppeling eraf gehad maar opzich is het met een beetje kracht goed te doen. Je moet gewoon je poullie's goed vastzetten op een stevige ondergrond. Dan kan je goed druk zetten en de boel weer monteren. Is een kwestie van 1 grote moer.
 
Maar als je voorzichtig met een luchttol tewerk gaat.. Zal het schadelijk zijn voor je krukas oid?

Ik heb vandaag mijn koppeling eraf gehad maar opzich is het met een beetje kracht goed te doen. Je moet gewoon je poullie's goed vastzetten op een stevige ondergrond. Dan kan je goed druk zetten en de boel weer monteren. Is een kwestie van 1 grote moer.

1 het lijkt me idd wel lastig om op die manier het juiste aanhaal moment toe te passen.

2 Ok thanx.. dat stemt me dan weer vrolijk *O*
 
Als er iemand nog interesse heeft in een delta clutch voor een quasar blok, dan heb ik er nog een te koop. Dit is een nieuwe, de reden dat ik hem verkoop is omdat ik de scooter (GP1) te koop heb staan en hem nog niet gemonteerd heb. Heb hem vandaag opgehaald, omdat de scooter ergens anders gestald is en ik niet meer in de buurt ben geweest van de dealer, had ik begin dit jaar besteld, net nog € 125,- euro voor betaald. Als er iemand interesse heeft lees ik het wel in dit forum.
Type nummer 5211821 Delta clutch maxi.
 
Zo...morgen gaat hij erop, ben zeer benieuwd....., ben benieuwd hoe hij gaat trekken, maar ook of de topsnelheid veranderd van dat ding....
 
Zo...morgen gaat hij erop, ben zeer benieuwd....., ben benieuwd hoe hij gaat trekken, maar ook of de topsnelheid veranderd van dat ding....

En? Hoe bevalt ie? Mijne staat nog steeds in back-order :( De clutch en de torque driver ook trouwens... :(
 
En? Hoe bevalt ie? Mijne staat nog steeds in back-order :( De clutch en de torque driver ook trouwens... :(


Helaas, de verkeerde was binnen gekomen... :( :( dus nu is hij pas de 16e aan de beurt, even wachten dus nog...
 
Hoe zit het eigenlijk met de topsnelheid van de malossi vario, bij Roké zeggen ze dat het juist omhoog gaat ( eigenlijk weten zij het natuurlijk wel ) maar gebruikservaringsdeskundigen laat maar horen aub.... *D
 
Hoe zit het eigenlijk met de topsnelheid van de malossi vario, bij Roké zeggen ze dat het juist omhoog gaat ( eigenlijk weten zij het natuurlijk wel ) maar gebruikservaringsdeskundigen laat maar horen aub.... *D

NEE! :N *D

Hoezo "zij weten het natuurlijk wel", hoeveel van die Multivars hebben ze dan wel niet geleverd in het scooter-overvolle-Nederland? :P

Je acceleratie gaat er op vooruit, je voelt dat de scooter sneller reageert op alles wat je doet. Niet dat je ineens van je zadel afschuift of dat je voorwiel van de grond komt, maar gewoon sneller. Makkelijk als je een andere Nexus naast je hebt staan aan het stoplicht, dan merk je pas verschil! Mijn Bev500 heeft al na 2 meter een voorsprong op een geheel originele, dat zegt genoeg! Maar hogere topsnelheid echt niet hoor. Ja als ze er superzware rolletjes in doen waardoor je acceleratie helemaal niet verbetert gaat je top wel wat omhoog, maar da's nu niet echt de reden waar je een andere variator voor aan zou laten brengen. Origineel kun je met de Nexus 500 ook al makkelijk je rijbewijs kwijtraken, dunkt me! ;)
 
Ik zie net dat mijn vario bij Easyparts binnen is en tevens mijn deltaclutch! Eind deze week hoop ik het dus wel gemonteerd te hebben. Ik zal mijn bevindingen met jullie delen uiteraard.
 
Wie twijfelde er nog over een multivar??? KOPEN zeg ik! Ik heb hem zojuist gemonteerd. Eerst zonder de Delta Clutch omdat ik gewoon eerst het verschil wilde voelen. Dat was dus echt al een wereld van verschil! Hij trek VÉÉL sneller op. Door de andere drukveer grijpt de koppeloing ook net ietsjes anders aan. Daarna ook de Delta Clutch gemonteerd en nu maak ik standaard wheelies :+ Prachtig man al dat Malossi spul. Nu alleen nog wachten op mijn torque driver en dan is het klaar.

Maar goed.. Wie niet te veel geld wil besteden maar toch iets harder wil optrekken:

Multivar is een must!!!

:} :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan