malossi multivar

Wie twijfelde er nog over een multivar??? KOPEN zeg ik! Ik heb hem zojuist gemonteerd. Eerst zonder de Delta Clutch omdat ik gewoon eerst het verschil wilde voelen. Dat was dus echt al een wereld van verschil! Hij trek VÉÉL sneller op. Door de andere drukveer grijpt de koppeloing ook net ietsjes anders aan. Daarna ook de Delta Clutch gemonteerd en nu maak ik standaard wheelies :+ Prachtig man al dat Malossi spul. Nu alleen nog wachten op mijn torque driver en dan is het klaar.

Maar goed.. Wie niet te veel geld wil besteden maar toch iets harder wil optrekken:

Multivar is een must!!!

:} :} :}

Top man!!!!

Mijn multivar staat na drie weken officieel in backorder B|... zal ik hem maar cancelen dan? :+
 
Nee niet doen joh :+ Ik kreeg de mijne 3 dagen nadat er officieel back-order stond.

Hahaha... nee ik heb snel het vinkje erbij gezet.. ik wil hem ook veelste graag hebben :P

Het voorwiel los bij volgas vanuit stilstand is natuurlijk beregeil :9

Is je topspeed nog veranderd?
 
Hahaha... nee ik heb snel het vinkje erbij gezet.. ik wil hem ook veelste graag hebben :P

Het voorwiel los bij volgas vanuit stilstand is natuurlijk beregeil :9

Is je topspeed nog veranderd?

Dat voorwiel los lukt niet alleen met de vario he, maar met de delta clutch erbij wel. En dan heb ik hem nog niet eens perfect afgesteld.. Ik ga van de week is andere trekveertjes monteren.

De top heb ik nog niet getest maar ik heb het idee van niet. Ik ga zo met de Runner naar mn werk (40 km) dus ik zal hem is testen.
 
:} :} :}
full
 
Dat voorwiel los lukt niet alleen met de vario he, maar met de delta clutch erbij wel. En dan heb ik hem nog niet eens perfect afgesteld.. Ik ga van de week is andere trekveertjes monteren.

De top heb ik nog niet getest maar ik heb het idee van niet. Ik ga zo met de Runner naar mn werk (40 km) dus ik zal hem is testen.

Nee die trekveertjes heb ik al :Y die kunnen ook in de org. koppeling en dan bereik je eigenlijk het zelfde effect... die koppeling van jouw hoef je volgens mij geen andere trekveertjes in te zetten.. alst goe is kan je de veerspanning makkelijk afstellen :)
 
Laatst bewerkt:
Nee die trekveertjes heb ik al :Y die kunnen ook in de org. koppeling en dan bereik je eigenlijk het zelfde effect... die koppeling van jouw hoef je volgens mij geen andere trekveertjes in te zetten.. alst goe is kan je de veerspanning makkelijk afstellen :)

De rede dat ik de Malossi koppeling heb gekocht is o.a. omdat ik niet aan de originele onderdelen wil kloten. Ik kan inderdaad de veerspanning verstellen. Maar goed, de witte veertjes (slapste) zitten er standaard in en de veerspanning zit al bijna op zijn strakst. Nu wil ik de gele monteren en kijken wat ie dan doet. Trouwens de koppelingssegmenten van de Delta Clutch zijn wat groter en het is van ander materiaal. Ik denk dat je nog iets meer voordeel kan halen uit die delta clutch, vooral omdat je dus precies kunt afstellen.

Morgen weer eens ff lekker sleutelen :P
 
De rede dat ik de Malossi koppeling heb gekocht is o.a. omdat ik niet aan de originele onderdelen wil kloten. Ik kan inderdaad de veerspanning verstellen. Maar goed, de witte veertjes (slapste) zitten er standaard in en de veerspanning zit al bijna op zijn strakst. Nu wil ik de gele monteren en kijken wat ie dan doet. Trouwens de koppelingssegmenten van de Delta Clutch zijn wat groter en het is van ander materiaal. Ik denk dat je nog iets meer voordeel kan halen uit die delta clutch, vooral omdat je dus precies kunt afstellen.

Morgen weer eens ff lekker sleutelen :P

Top man!... ben benieuwd :Y
 
Gele veertjes er in gegooit. Hij staat nu naar mijn zin afgesteld. Ik zou hem nog iets strakker kunnen zetten maar dan gaat ie teveel toeren maken bij het optrekken denk ik. Als ik vol gas wegtrek dan voel je het voorwiel loskomen van de grond :P
 
Wat doet die multivar nu precies dan, in vergelijk met de standaard var.
En gaat dit ten koste van de eind snelheid?
 
Wat doet die multivar nu precies dan, in vergelijk met de standaard var.
En gaat dit ten koste van de eind snelheid?

Bij mij is de topsnelheid het zelfde gebleven. Ongeveer vanaf de 100 dan trek hij net zoals mijn standaard vario.

De multivar zorgt er voor dat je meer toeren hebt bij het wegtrekken. Dit o.a. ook door ander (lichter) gewicht van de rollen en een andere (sterkere) drukveer. In de multivar is ook een andere hoek gefreest. Al met al zorgt het ervoor dat je (bij mij in iedergeval) veel sneller kunt optrekken. Geloof me, het scheelt een hoop!
 
Vandaag wordt het laatste onderdeel geleverd: de torque driver van Malossi (koppelings poelie). Ben toch vrij vandaag dus ga hem dr maar meteen onder schroeven. Wel jammer dat dit het laatste onderdeeltje is, dan heb ik namelijk geen rede meer om ff te sleutelen ;)

Over 1500 km moet ie zn beurtje hebben dus dan kan ik weer aan de slag ;)
 
Vandaag wordt het laatste onderdeel geleverd: de torque driver van Malossi (koppelings poelie). Ben toch vrij vandaag dus ga hem dr maar meteen onder schroeven. Wel jammer dat dit het laatste onderdeeltje is, dan heb ik namelijk geen rede meer om ff te sleutelen ;)

Over 1500 km moet ie zn beurtje hebben dus dan kan ik weer aan de slag ;)

Ben ik ook errrrrrg benieuwd naar wat dat op gaat leveren :Y


Vraagje.. heb jij de handel vast gezet met een bepaald aanhaal moment ?

Ik lees hier net op het forum dat er bij iemand de zooi vast is gelopen door een losgekomen moer :X
 
Ben ik ook errrrrrg benieuwd naar wat dat op gaat leveren :Y


Vraagje.. heb jij de handel vast gezet met een bepaald aanhaal moment ?

Ik lees hier net op het forum dat er bij iemand de zooi vast is gelopen door een losgekomen moer :X

haha ja ik las het ook. Ik heb hem ook vastgezet met een luchttol. Maar ik weet zeker dat hij goed vast zit. Ik heb wel een momentsleutel maar ik kan mijn vario niet vastzetten zodat ik de momentsleutel kan gebruiken. Daar moet je weer apart gereedschap voor hebben van Gilera.

Ik vind het trouwens wel heel erg bizar dat de moer losliep hoor... Als je hem met een luchttol goed vastzet, dan kan er echt niets gebeuren.
 
Vraagje.. heb jij de handel vast gezet met een bepaald aanhaal moment ?

Ik lees hier net op het forum dat er bij iemand de zooi vast is gelopen door een losgekomen moer :X

Daar heb ik ook net een aanvulling op gedaan, heb het ook eens gehad!

Unforgiven, beschik jij over al het speciale gereedschap, wat nodig is om dit soort zaken te demonteren en te monteren.
Gebruik je( lock pasta) of andere zaken. En wat heeft je de hele verbouwing tot nu toe gekost?

Ik begrijp dat je alles via easypart besteld? Is dit een betrouwbare site .
full
 
haha ja ik las het ook. Ik heb hem ook vastgezet met een luchttol. Maar ik weet zeker dat hij goed vast zit. Ik heb wel een momentsleutel maar ik kan mijn vario niet vastzetten zodat ik de momentsleutel kan gebruiken. Daar moet je weer apart gereedschap voor hebben van Gilera.

Ik vind het trouwens wel heel erg bizar dat de moer losliep hoor... Als je hem met een luchttol goed vastzet, dan kan er echt niets gebeuren.

Ja idd... je zou zeggen als een tol de kracht heeft om een orig. gemonteerde moer los te krijgen, heeft hij ook de kracht om hem weer net zo vast te zetten zo niet vaster :)
 
Daar heb ik ook net een aanvulling op gedaan, heb het ook eens gehad!

Unforgiven, beschik jij over al het speciale gereedschap, wat nodig is om dit soort zaken te demonteren en te monteren.
Gebruik je( lock pasta) of andere zaken. En wat heeft je de hele verbouwing tot nu toe gekost?

Ik begrijp dat je alles via easypart besteld? Is dit een betrouwbare site .
[afbeelding]

Ik heb een luchttol. Daarmee haal ik alles los en zet ik alles vast. Maat 18 voor de vario, maat 19 voor de koppeling los te halen en maat 46 om de koppeling uit elkaar te halen. Ik gebruik geen lock pasta ofzoiets. Ik zet het goed vast en als het goed vast zit dan draai ik hem nog 1 a 2 tikjes verder.

Met een luchttol kan je zo je krukas vern**ken door gewoon door te blijven aandraaien. Dus vast gaat hij daar echt wel mee. Je moet alleen net het goeie moment vinden dat je zeker weet dat hij niet te los en niet te strak zit. Het is een kwestie van gevoel.

Ik heb al mijn onderdelen inderdaad bij easyparts.nl besteld. Dit is een betrouwbare site. Ik heb zowel vooruit betaald als met credit card en onder rembours. Alles kwam netjes binnen. Alleen over mijn CDI was ik niet echt te spreken omdat de verpakking al reeds geopend was. Daar houd ik niet van. Ik betaal nieuwwaardes dus dan verwacht ik ook nieuwe spullen. De CDI werkte echter prima en zag er niet 2de hands uit dus ik heb hem niet teruggebracht.

Alle onderdelen die ik heb besteld hebben mij in totaal 578,11 euro gekost.

- Malossi CDI
- Malossi Torque driver
- Malossi Multivar 2000
- Malossi Delta Clutch
- Malossi Kevlarbelt
- setje trekveertjes

Ach... ik heb gelukkig geen andere hobby's ;)
 
Trouwens... De vario moer bij mijn Runner heeft een aanhaalmoment van 75 Nm tot 83 Nm volgens het WPHB. Das een heeeeeeel stuk losser dan die van de T-max met 160 Nm.
 
Bedank voor je informatie! Wat wel weer een volgende vraag oproept.
Want ik had nog niet gelezen, dat je ook de CDI had vervangen.

Was dit de moeite waard? Bedoelende of het motorisch iets heeft opgeleverd. (de CDI)
En nu je eigenlijk alles gehad hebt, zijn de andere onderdelen hier op berekend.
Of moet je nu rekenen op dat het allemaal nog sneller zal slijten, dan wel ernstigere dingen zich zullen voordoen.

Als je het nu over moest over doen. Wat zou je dan wel vervangen, en van wat zeg je, dat is de moeite en geld niet waard.
 
Bedank voor je informatie! Wat wel weer een volgende vraag oproept.
Want ik had nog niet gelezen, dat je ook de CDI had vervangen.

Was dit de moeite waard? Bedoelende of het motorisch iets heeft opgeleverd. (de CDI)
En nu je eigenlijk alles gehad hebt, zijn de andere onderdelen hier op berekend.
Of moet je nu rekenen op dat het allemaal nog sneller zal slijten, dan wel ernstigere dingen zich zullen voordoen.

Als je het nu over moest over doen. Wat zou je dan wel vervangen, en van wat zeg je, dat is de moeite en geld niet waard.

Ik heb zojuist de torque driver vervangen. Alleen het dipje tussen wegtrekken en het aangrijpen van de koppeling is minder. Dus het moment dat de koppeling helemaal vastgrijpt en de vario het helemaal overneemt. Ik vond dit eigenlijk niet zo'n noemenswaardig verschil maar ik heb het nog niet goed getest. Heb maar een kort rondje gereden en de motor was nog niet warm dus niet vol gas gereden.

De vario is het eerste wat ik aanraad. Daarna de delta clutch. Met de CDI heb ik net wat meer power en hij heeft geen toerenbegrenzing dus hij kan hoger in toeren. Ik denk dat ik mbt de torque driver een andere (sterkere) drukveer moet plaatsen om een leuker resultaat te hebben. De torque driver vind ik op dit moment zijn geld niet waard. De CDI is ook te duur voor het resultaat wat je na het monteren hebt.
 
Ik heb zojuist de torque driver vervangen. Alleen het dipje tussen wegtrekken en het aangrijpen van de koppeling is minder. Dus het moment dat de koppeling helemaal vastgrijpt en de vario het helemaal overneemt. Ik vond dit eigenlijk niet zo'n noemenswaardig verschil maar ik heb het nog niet goed getest. Heb maar een kort rondje gereden en de motor was nog niet warm dus niet vol gas gereden.

De vario is het eerste wat ik aanraad. Daarna de delta clutch. Met de CDI heb ik net wat meer power en hij heeft geen toerenbegrenzing dus hij kan hoger in toeren. Ik denk dat ik mbt de torque driver een andere (sterkere) drukveer moet plaatsen om een leuker resultaat te hebben. De torque driver vind ik op dit moment zijn geld niet waard. De CDI is ook te duur voor het resultaat wat je na het monteren hebt.

Ok mooi... iig bedankt voor je eerlijke bevindingen :}

ik heb mijn Multivar ook net binnen 8-) .. maar nu zitten er twee setjes rolletjes bij, een van 14 en een van 15 grams... welke zijn aan te raden om er in te gooien ?

En moet er nog ergens speciaal vet tussen ofzo?

Ow ja... kan ik eigenlijk gewoon mijn standaard vsnaar blijven gebruiken ?
 
Laatst bewerkt:
Ok mooi... iig bedankt voor je eerlijke bevindingen :}

ik heb mijn Multivar ook net binnen 8-) .. maar nu zitten er twee setjes rolletjes bij, een van 14 en een van 15 grams... welke zijn aan te raden om er in te gooien ?

En moet er nog ergens speciaal vet tussen ofzo?

Ow ja... kan ik eigenlijk gewoon mijn standaard vsnaar blijven gebruiken ?

Ik zou ze allebei proberen! Eerst de zwaarste, dan de lichtste en daarna een mix van 3 om 3 van allebei de gewichten. Kijken wat je het fijnste vind.

In de handleiding staat of je je rollers moet invetten of niet.

Je kan gewoon je standaard v-snaar gebruiken.
 
Ik heb zojuist de torque driver vervangen. Alleen het dipje tussen wegtrekken en het aangrijpen van de koppeling is minder. Dus het moment dat de koppeling helemaal vastgrijpt en de vario het helemaal overneemt. Ik vond dit eigenlijk niet zo'n noemenswaardig verschil maar ik heb het nog niet goed getest. Heb maar een kort rondje gereden en de motor was nog niet warm dus niet vol gas gereden.

De vario is het eerste wat ik aanraad. Daarna de delta clutch. Met de CDI heb ik net wat meer power en hij heeft geen toerenbegrenzing dus hij kan hoger in toeren. Ik denk dat ik mbt de torque driver een andere (sterkere) drukveer moet plaatsen om een leuker resultaat te hebben. De torque driver vind ik op dit moment zijn geld niet waard. De CDI is ook te duur voor het resultaat wat je na het monteren hebt.

Wederom ook mijn dank, voor je informatie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan