Malta

Status
Niet open voor verdere reacties.

DGP

MF veteraan
12 mei 2002
1.307
24
Hallo allemaal,

Naar alle waarschijnlijk ga ik een kennisje opzoeken in Malta. Ik zit er aan te denken om dit met het motorfietsje (de Diversion 600) te doen zodat ik ook een stukje Zuid-Frankrijk mee kan pakken.

Iemand die wel eens eerder met de motor naar Malta geweest en die er iets over kan vertellen?
 
ik ben twee jaar gelee naar malta geweest...
lijk me niet aan te raden met een motor....
het wegdek daar zijn ECHT alleen maar valkuilen, gewoon niet normaal meer....... kan haast niet eens normaal lopen......

iig veel suc6
 
Ik ben een keer op vakantie geweest in Malta. Erg mooi daar.
Maarem, daar rijden? Mij niet gezien hoor. Ze rijden er als gekken, en ook nog eens op de andere kant van de weg. Brr. :)
 
Ik zou daar alleen op een motor stappen als ik levensmoe was.

+ hoe wil jij rijden als je een stukkie zuid Frankrijk wil meepikken... Lijkt me logischer om via Italie te reizen.. :?
 
Dit bedoel ik dus....

misc.php


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/2684/2a86798c6bbf1c7ed67a9f23d7df735b (europe.jpg)​
 
Via Zuid-Frankrijk naar Malta klinkt echt niet zo onlogisch als het lijkt als er bijvoorbeeld een veerdienst zou zijn vanaf Marseille of een andere Zuid-Franse stad.

Op die manier hoef je dan niet nog eens door heel Italie te tuffen om op het aardappeleilandje te komen.

Vanaf Marseille zullen er ongetwijfeld veerdiensten zijn naar bijvoorbeeld Corsica. Maar naar Malta?
 
Hallo Luitjes,

Voor degenen die het nog interesseert, van een Maltezer zelf heb ik gehoord dat het inderdaad mogelijk is vanuit Zuid-Frankrijk naar Malta te gaan.

Alleen ben je dan 4 dagen onderweg en is het geen reguliere veerboot, maar eerder een rommelig koopvaardijschip. Dubbel niks dus ;(

Dus toch maar de vliegtuig pakken ;)
 
Ik ben al 6 keer in Malta geweest, vorig jaar september voor het laatst. Ze zijn druk doende met het opknappen van de wegen en ik moet zeggen het wordt steeds beter, mede ook omdat ze zich bij de EU willen voegen.
De rijstijl van de Maltezen is ook verbeterd, net als de auto's waarin ze rijden. Maar om nu te zeggen dat Malta een fantastisch motorrijland is, nee. De afstanden zijn vrij kort en het weer is te heet om met motorkleding te rijden. Nergens mag je (geloof ik) harder dan 80 KM P/U dus op verkoeling hoef je niet te rekenen.
Ik kan Malta wel aanraden als vakantie land, Gozo is helemaal mooi! Laat je motor thuis, neem de lokale bus, zwem/snorkel/duikspullen mee en je hebt een geweldige vakantie!
 
Doen Man op de motor,gewoon je snelheid aanpassen,en op zondag het oude vliegveld uit de tweede wereldoorlog bezoeken (Hallifax)en op de landingsstrip ongeveer 2,5 km lekker scheuren,wel via Italie en sicilie reizen,succes.Leo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan