maltezer kruis en chopperrijders?!

misschien...

een maltezer kruis lijkt erg op een ijzeren kruis (iron cross). Maltezer heeft 8 punten, iron cross heeft 4 afgeplatte uiteinden. Wellicht dat de oorlogsveteranen die de chopper MC's en dergelijke begonnen wel onderscheiden waren met iron cross. Iron cross is namelijk ook een militaire onderscheiding. Wouden dit duidelijk maken in de custom look. Door de jaren heen is maltezer en iron cross met elkaar verward en zodoende is ook de maltezer kruis een veel gebruikte icoon.



De historische achtergrond van het maltezer kruis is al verteld en kan veel over worden gevonden in literatuur. Echt niet dat veel symbolen door de geschiedenis heen vastblijft aan het zelfde gedachtengoed. Bijvoorbeeld neem het hakenkruis en davidster. En dacht je dat die jongens en meisjes die nu zwaluwen als tatoeages nemen hetzelfde denken als de zeelieden in de 17e eeuw? etc etc.

Er wordt echt teveel achter gezocht. Denk dat de meeste mensen die een maltezer of ijzeren kruis ophangen omdat ze het mooi vinden.
Natuurlijk, enige interesse in iets is goed en juich ik toe. Maar er moet niet al te geheimzinnig over na worden gedacht. Er is geen geheime genootschap van kruisvaarder chopper rijders rondrijden die in feite macht hebben achter de schermen. =)
 
Is het niet gewoon een afgepakt symbool (trofee, net als een 9mm Luger) door US soldaten uit WOII? Dat zijn toch ook de gasten die zijn gestart met het chopper gebeuren en met de cluppies?

In Malta zaten vroeger acht ridderfamilies, die in harmonie het land bestuurden. Allemaal evenveel invloed, vandaar de evenlange punten (één per familie). Zo heb ik het begrepen (hoeft dus niks van waar te zijn ;) ).

Ik heb zo'n kruiske op mijn vestje, omdat de andere echte stoere mannen dat ook hebben. En ik wil ook graag stoer zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan