Man gedood door eend

Yuri

MF veteraan
25 sep 2001
1.803
1
Een 35-jarige man uit Florida is gisteren omgekomen nadat een eend frontaal tegen zijn hoofd botste en hij overboord sloeg. De boot waarin de man vaarde had een snelheid van ongeveer 75 kilometer per uur.

Een vriend van de onfortuinlijke schipper keek toe vanaf de kant. Van het ene op het andere moment was de man van de boot verdwenen. De vriend vond de man in het meer en probeerde hem te reanimeren, maar het was te laat. Ook het lichaam van de eend is gevonden. De officiele doodsoorzaak (van de man) was een hoofdtrauma gevolgd door verdrinking.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=13458 (lees meer)
 
Ik heb op de motor wel eens een opvliegende duif een kopstoot gegeven.
Misschien moeten ze bij boten ook maar een helm verplicht stellen.
 
Damn man, da\'s echt geen heroïsche dood meer. \'t Is dat die gozer niet meer kán balen, maar anders..
 
heb een keer een eend aangereden op de brommer
ja een maxi

ik reed ongeveer 50 en kreeg hem tegen m\'n borst dat was verre van prettige moet ik zeggen.

niet dat het lekker is om hem tegen je hoofd of helm te krijgen.
 
Ik heb een keer met 80 per uur (Puch Maxi, jaja.. *D ) een angel in mijn nek gekregen (ik kwam een wesp o.i.d. tegen). Dat was verre van prettig aangezien de boel meteen begon te zwellen en ademen wat lastig werd... :(
 
je zult maar een hert voor de motor krijgen ....

Mwah dan hoef je nog niet dood te zijn, deze man verdronk gewoon. Leuk van z\'n maat dat ie niet even snel naar \'m toe zwom. Dat had z\'n redding kunnen zijn. Maar je ziet toch wel een eend aankomen met 75km/u ? Ik weet niet wat voor boot ie heeft, maar volgens mij was ie meer aan het dutten ofzo.
 
Ik heb een keer iets dergelijks meegemaakt :)

Ik mocht voor het eerst op een brommer van een vriend van me rijden...een Honda MB met 80cc blok en 125cc malossi...ging dus ERG hard toendertijd!

Ik lekker rijden..op een gegeven moment echt hard (100+), zie ik een paar duiven langs de kant...ik trek mijn hoofd al iets in (gelukkig met helm), en ja hoor...BAM! Duif tegen mijn kop!
Gelukkig zag ik het enigszins aankomen, dus ik viel niet (door de schrik), maar toch wel even gestopt omdat mijn hart nogal tekeer ging...
Pfff...
 
Ik heb een keer iets dergelijks meegemaakt :)

Ik mocht voor het eerst op een brommer van een vriend van me rijden...een Honda MB met 80cc blok en 125cc malossi...ging dus ERG hard toendertijd!

Ik lekker rijden..op een gegeven moment echt hard (100+), zie ik een paar duiven langs de kant...ik trek mijn hoofd al iets in (gelukkig met helm), en ja hoor...BAM! Duif tegen mijn kop!
Gelukkig zag ik het enigszins aankomen, dus ik viel niet (door de schrik), maar toch wel even gestopt omdat mijn hart nogal tekeer ging...
Pfff...

Beetje een schampshot lijkt me dan, anders kun je wel eens last van je nek krijgen (maar dat zal jij wel beter weten dan ik, want jij kreeg dat beest voor je kop :P )
 
Mwah dan hoef je nog niet dood te zijn, deze man verdronk gewoon. Leuk van z\'n maat dat ie niet even snel naar \'m toe zwom. Dat had z\'n redding kunnen zijn. Maar je ziet toch wel een eend aankomen met 75km/u ? Ik weet niet wat voor boot ie heeft, maar volgens mij was ie meer aan het dutten ofzo.
vind je het gek dat ie aan het dutten is?

75km/u = niks
maar eend tegen je kop met 75km/u = AU!

En z\'n maat die vond \'m toch in het meer (of moest ie z\'n rubberbootje nog opblazen?) en als er een boot met 75km/u vaart zal ie wel niet echt in de buurt zijn geweest.
 
vind je het gek dat ie aan het dutten is?

75km/u = niks
maar eend tegen je kop met 75km/u = AU!

En z\'n maat die vond \'m toch in het meer (of moest ie z\'n rubberbootje nog opblazen?) en als er een boot met 75km/u vaart zal ie wel niet echt in de buurt zijn geweest.

75km/u met een bootje is hard hoor. Met een motor of auto niet, maar op het water zeker wel. Hoe hard wou je dan gaan, 300? ;)
 
75km/u met een bootje is hard hoor. Met een motor of auto niet, maar op het water zeker wel. Hoe hard wou je dan gaan, 300? ;)

nee, kan nog wel wat harder, net als die echte powerboats, die wel over de 300 gaan, blijft ook zo lekker veel van over als er iets mee gebeurd.
En water is toch ook knetters hard als je er invalt van een boot die harder dan 50 gaat ofzo?
mischien nog iets harder (of zelfs met lagere snelheden).

Maarja, met 75 van de motor afflikkeren is ook geen pretje (lijkt me).

En als die man dat had overleeft, was er dan nog wat van z\'n kop (en hersens) goed gebeven?
 
nee, kan nog wel wat harder, net als die echte powerboats, die wel over de 300 gaan, blijft ook zo lekker veel van over als er iets mee gebeurd.
En water is toch ook knetters hard als je er invalt van een boot die harder dan 50 gaat ofzo?
mischien nog iets harder (of zelfs met lagere snelheden).

Maarja, met 75 van de motor afflikkeren is ook geen pretje (lijkt me).

En als die man dat had overleeft, was er dan nog wat van z\'n kop (en hersens) goed gebeven?

Water is hard als je erin valt met aardige snelheid ja. Maar uh of er wat van z\'n kop is overgebleven, go check out the body I\'d say.
Denk toch wel dat je even zwart voor je ogen ziet.
 
Herinneren jullie je Masao Azuma op Brno in 1999? Hij reedt met een km of 150 tegen een hert, gevolg hert dood en motor total loss maar Azuma kwam er enigzins nog goed vanaf.
 
Iemand hier uit de buurt wou persé eens 300km/h op de klok van z\'n motor zien. Toen ie daar mee bezig was, sprong er ineens een hert voor z\'n motor langs (Ook wel een 8-) hert eigenlijk). Hij had \'m dus gelukkig niet geraakt en heeft gelijk rechtsomkeert gemaakt, back home. Hij stopte bij z\'n huis, deed de standaard naar beneden, stapte af en zakte door de schrik zo in elkaar.

Vind persoonlijk het verhaal zwaar waardeloos, maar iedere keer als ik eraan denk zie ik in m\'n gedachten die gozer van die motor afstappen en kan dan een vette grijns niet onderdrukken })
 
Herinneren jullie je Masao Azuma op Brno in 1999? Hij reedt met een km of 150 tegen een hert, gevolg hert dood en motor total loss maar Azuma kwam er enigzins nog goed vanaf.
Ja, ik heb ook nog een plaatje van Azuma z\'n honda gezien, nou ja wat er van over was dan.
\'t zal me een klap zijn geweest!
 
Bij de weg.
Als je je motor total los rijd op een hert of wildzwijn of zoiets en je bent enkel w.a. verzekerd kan je dan de schade nog ergens op verhalen, of ben je dan gewoon de lul. :?
 
Dit ging dus over een medewerker van een grote amerikaanse Yamaha dealer.
Op het R1 forum USA werdt er druk over gesproken.

http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?file=/news/archive/2001/11/20/national0937EST0525.DTL
--------------------------------------------------------------------------------

Watercraft operator dies in high-speed collision with a flying duck

Tuesday, November 20, 2001
Breaking News Sections

--------------------------------------------------------------------------------



(11-20) 08:26 PST DEERFIELD BEACH, Fla. (AP) --

A man dashing across a lake on a customized personal watercraft at about 55 mph was killed in an apparent collision with a flying duck.

Leon Resnick, an employee of Riva Yamaha, was testing the water jet-propelled craft Thursday on a lake about 20 miles north of Fort Lauderdale, investigators said Monday.

A co-worker who was watching turned to pick up a radar gun to check Resnick\'s speed, and when he turned back Resnick was no longer aboard the craft.

Resnick, 31, of Hollywood, drowned after suffering a blow to his head, the Broward County medical examiner\'s office said.

\"Our theory is that the bird was airborne and clocked him in the head,\" said David Bamdas, an owner of the dealership.

At the speed Resnick was traveling, the 10- to 15-pound duck \"might as well have been a cinder block,\" Bamdas said.

The bird\'s carcass was found nearby and there were feathers on the water bike\'s handlebars, said Broward County sheriff\'s spokesman Hugh Graf.
 
Bij de weg.
Als je je motor total los rijd op een hert of wildzwijn of zoiets en je bent enkel w.a. verzekerd kan je dan de schade nog ergens op verhalen, of ben je dan gewoon de lul. :?

Ik vind dat die beesten WA verzekerd moeten zijn,
maar denk dat je gewoon de lul bent als je er een aanrijd, zul je ook nog wel worden veroordeeld voor overtreding van een of andere jacht wet (we wonen tenslotte in Nederland)
 
Moet je nog uitkijken dat je geen beschermde diersoort aanrijd, anders krijg je gewoon een proces aan je broek.


heb wel eens tijdens een shoarma bezorg ritje met een Fiat weet-ik-veel een vogel vol op m\'n voorraam gehad. Schrok me werkelijk waar de tering. Dook gewoon al rijdend naar de brijrijdersstoel. Ik dacht, hij knalt er zo dwars doorheen. Maar raam had nog geen krasje.
 
hebben jullie dat gezien dat een paar jaar geleden cobra in het been van een GP rijder probeert te bijten.
Dat lijkt mij nou echt pech stap je na een race van je motor val je dood neer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan