Man, Man, Man. Wat een gelul met plaatjes...

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.266
112.234
Rèswèk
Niet met het plaatsen hoor, dat is meer dan perfect.
het bekijken van een afzonderlijke afbeelding is behoorlijk wisselvallig, de ene keer in een nieuw venster, dan weer als overlay en de derde keer als volgende pagina zodat je nooit weet hoe je teruggaat naar het forum waar ze uitkomen. Kan dat niet eenduidig?
Dan nog: als je een plaatje, schema, foto, blote tieten (om menigeen voor te zijn) op wil slaan gaat dat helemaal niet en moet je allemaal kunstgrepen verrichten om het toch te doen. Ik begrijp dat daar iets met hotlinking achter zit maar om dat te voorkomern zijn dara toch wel andere manieren voor?
En de core datastream zal toch niet in het hotlinken zitten???¿¿¿
 
survive-beerfest.jpg
 
Je kan foto's op verschillende manieren toevoegen:
- hier uploaden en fullscreen tonen
- hier uploaden en als thumbnail tonen
- linken vanaf het internet

Dat zorgt er ook voor dat ze anders getoond worden in je browser.
 
Je kan foto's op verschillende manieren toevoegen:
- hier uploaden en fullscreen tonen
- hier uploaden en als thumbnail tonen
- linken vanaf het internet

Dat zorgt er ook voor dat ze anders getoond worden in je browser.
ja, en dat is een probleem wat ik in post 1 aangeef
 
Nu heb ik 'm gedownload en via m'n telefoon geupload, afbeelding toegevoegd en niet de link naar de afbeelding
 
Maar het is allemaal geen oplossing als je bijvoorbeeld een schema wil opslaan -O-
 
Rechtermuis klikken op de afbeelding en dan in de pop-up menu "Afbeelding opslaan als..." selecteren.

Werkt dat niet bij jou?
 
ja dan krijg je dat met die .webp en dat kan je niet opslaan

1580377360113.png
 
sommige gaat hetr wel mee... andre weer niet
Maar ook het openen is drama. Als je vanuit een post opent zijn er 3 manieren waarin een plaatje geopend wordt. Als overlay, als nieuw venster of als nieuwe pagina... bij sluiten gok je dan vaak verkeerd en kan je overnieuw beginnen :r
 
Webp wordt steeds meer gebruikt op het web, het neemt minder ruimte in beslag dan jpg of PNG.
Een aantal programma's kunnen het standaard openen (Paint en Gimp bijv.) en anders moet je het bestand (online) converteren naar een formaat wat je handiger vindt...
 
Weet niet of dit is wat rob bedoelt. Maar plaatjes openen in portraitmode op android, dan zitten die klote icoontjes om te sluiten of downloaden rechts buiten beeld. De back knop brengt me niet terug naar de forum pagina maar naar de vorige pagina. Te vaak kan ik niet naast of onder het plaatje klikken om het te sluiten. Enige oplossing die ik dus kan vinden is eerst mijn toestel toestaan om het scherm te draaien, dan het toestel zelf feitelijk draaien. En dan schaalt het plaatje naar iets passends op het scherm en zie ik dat kruisje rechtsboven.

Weet iemans daar iets simpelers voor? :p
 
@Duderuud is de restrictie voor plaatjes in PB strenge dan in het forum?

In het forum plaats ik een foto van bijvoorbeeld 900k
Nou wil ik die PBen en kopieer en plak ik de afbeelding naar het PB, Wat er dan allemaal ineens gebeurt, tsjongejonge...

De wereld stopt met draaien, het wordt nacht en het plaathe én het bericht wat ik atijd zo netjes intiep zijn weg

Watt is de grootte voor het Forum, en wat voor PB. En een waarschuwing dat een attachment te groot is is natuurlijk het mooiste.

Daarbij lijkt het dat je op het forum wel wat grotere graphics kan uploaden maar dan kunnen ze niet in de post afgebeeld, ge-upload zijn ze toch al, nemen hun ruimte in maar kunnen niet weergegeven worden, daar zie ik dan het nut niet van in... :?
 
Als ik het me goed herinner kan je foto's uploaden naar topics maar niet naar pb's. Daar kan je alleen maar linken met de img tags.
 
Okee, de vorige vraag begreep je ook al niet ;)

:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan