Manderscheid 10 t/m 12 juni 2022

hv121456

Die hard MF'er
15 feb 2010
931
213
Bussum
Met het niet doorgaan van het motorweekend Sauerland (Andreasberg) eerder dit jaar vanwege COVID-19 nog vers in het geheugen en de teleurstelling nog steeds voelbaar, een nieuwe poging om een heerlijk motorweekend in 2022 te organiseren. Door omstandigheden is het niet gelukt om het eerder bedachte plan om in de Süd-Eifel te gaan rijden en verblijven, uit te voeren. Het is het Sauerland geworden. Hotel Zur Igelstadt om precies te zijn.

Wat kost en wat krijgt je?
De kosten voor een verblijf van twee nachten bedragen € 266,00 voor een twee persoonskamer op basis van gebruik door twee personen en € 226,00 voor een eenpersoonskamer. Inbegrepen is:
- Verblijf
- 2x ontbijt
- 2x diner (allergien graag doorgeven)
Drankjes en brandstof zijn voor eigen rekening.
NB: Het kan zijn dat er in het hotel alleen contant afgerekend kan worden. Houd hier rekening mee.

De reis en routes

Het idee is om te verzamelen in Apeldoorn Zuid en vanuit daar te vertrekken. Een route wordt gemaakt. Uiteraard mag je zelfstandig naar het hotel een route rijden maar voor het groepsgevoel is het denk ik leuker om gezamenlijk te vertrekken. Verzamelen vanaf 9 uur en het geplande vertrek is om 10 uur. Voor de lunch op de heenreis is gereserveerd bij Lake side Inn in Haltern. Lunch voor de terugreis is niet gereserveerd of besproken. Daar is eenieder vrij te doen wat hen het beste uitkomt. Misschien gezamenlijk vetrekken bij het hotel en onderweg een koffie doen en vanaf daar ieder zijns/haars weegs.

Deelnemers & Kamerindeling (voorlopig)
1654530264949.png


1650793017363.png


Pre-meet
Een terugkerend onderdeel van het motorweekend is de zgn. pre-meet. Een gezellige dag waar de deelnemers aan het weekend en deelnemers van eerdere edities, elkaar weer ontmoeten, verhalen kunnen ophalen en ook samen een leuke route rijden. Ook als je dit jaar niet mee gaat. Dit keer is het voorstel om de pre-meet te houden op zaterdag 23 april 2022. De route is bekend en staat hieronder. Op 3 april rijd ik de route voor om evt. wegopbrekingen ed. in de route te verwerken. Uiteraard wordt er met de inwendige mens rekening gehouden en zal er gestopt worden voor koffie en een lunch. Brandstof, koffie/lunch en evt. andere uitgaven zijn voor eigen rekening. Graag aangeven of je mee rijdt met de pre-meet.
1650391485398.png


Release Notes Route PreMeet
Track PreMeet Sauerland 2022
Route PreMeet Sauerland 2022

Routes voor het weekend:
Release Notes Routes
Heenreis 10 juni MF Sauerland
Routes in de omgeving
Terugreis 12 juni MF Sauerland
 
Laatst bewerkt:
Met het niet doorgaan van het motorweekend Sauerland (Andreasberg) eerder dit jaar vanwege COVID-19 nog vers in het geheugen en de teleurstelling nog steeds voelbaar, een nieuwe poging om een heerlijk motorweekend in 2022 te organiseren. Deze keer niet in het Sauerland. Het voorstel/idee is om naar de Südeifel te gaan. Meer precies, Manderscheid. Uiteraard ook nu onder voorbehoud want we zijn nog steeds niet verlost van COVID-19 helaas.

Ondergetekende is eind augustus, begin september dit jaar reeds voor u 4 dagen op verkenning geweest en heeft de betreffende locatie en omgeving aan een grondig onderzoek onderworpen. Het was "a hell of a job but someone had to do it". Mijn conclusie is dat de locatie, het hotel, en de omgeving zeer geschikt zijn voor een heerlijk weekend motorrijden, ontspannen en lekker eten en drinken. Het hotel is misschien bij jullie bekend; Motorhotel Am Vulkanberg (Motorhotel Vulkanberg Eifel). De vorige eigenaren hebben het verkocht en sinds dit jaar zwaaien Werner en Pauline de scepter over het etablissement. Het verblijf is op basis van halfpension en het hotel beschikt over 12 tweepersoons kamers met douche en toilet. Helaas zijn er geen eenpersoons kamers daarom bestaat de kans dat wanneer je alleen reist je met een andere alleen reizende uit het illustere gezelschap een kamer moet delen.

De kosten voor een verblijf van twee nachten bedragen € 135,00 p.p. Inbegrepen is:
- Verblijf
- 2x ontbijt
- 2x 3 gangen diner
Drankjes en brandstof zijn voor eigen rekening.

De route heen, evt. verblijf de dag voor vertrek bij een "opstappunt", bijv. Zuid Limburg, en indien gewenst een verzamelpunt voor de heen-, en terugreis is nog niet uitgewerkt. Zodra er meer informatie is zal dit worden gedeeld via dit "draadje".

O ja. Tijdens mijn verkenning had ik de aanrijroute vanaf Kerpen binnendoor bedacht. Die route stuurde mij door het gebied dat getroffen is door de wateroverlast en waren de herstelwerkzaamheden in volle gang. Omdat we bijna een jaar later naar het gebied gaan verwacht ik dat er nog steeds wordt gewerkt aan herstel maar dat er minder overlast (wegopbrekingen en omleidingen) zal zijn in.

Een kwestie van voorrijden.....
 
Mooi Henk, ik herken het van de plaatjes, maar het is lang geleden. Ik doe graag mee en kom alleen, dus graag delen met iemand.
Peter (R1100RS en nog wat).
Uiteraard kan ik ook voorrijden en kan als het nodig is bijdragen aan de routeplanning.
 
Mooi Henk, ik herken het van de plaatjes, maar het is lang geleden. Ik doe graag mee en kom alleen, dus graag delen met iemand.
Peter (R1100RS en nog wat).
Uiteraard kan ik ook voorrijden en kan als het nodig is bijdragen aan de routeplanning.
Staat genoteerd Peter. Als ik met de route(s) bezig ga en ik hulp nodig heb maak ik graag gebruik van je aanbod.
 
Met het niet doorgaan van het motorweekend Sauerland (Andreasberg) eerder dit jaar vanwege COVID-19 nog vers in het geheugen en de teleurstelling nog steeds voelbaar, een nieuwe poging om een heerlijk motorweekend in 2022 te organiseren. Deze keer niet in het Sauerland. Het voorstel/idee is om naar de Südeifel te gaan. Meer precies, Manderscheid. Uiteraard ook nu onder voorbehoud want we zijn nog steeds niet verlost van COVID-19 helaas.

Ondergetekende is eind augustus, begin september dit jaar reeds voor u 4 dagen op verkenning geweest en heeft de betreffende locatie en omgeving aan een grondig onderzoek onderworpen. Het was "a hell of a job but someone had to do it". Mijn conclusie is dat de locatie, het hotel, en de omgeving zeer geschikt zijn voor een heerlijk weekend motorrijden, ontspannen en lekker eten en drinken. Het hotel is misschien bij jullie bekend; Motorhotel Am Vulkanberg (Motorhotel Vulkanberg Eifel). De vorige eigenaren hebben het verkocht en sinds dit jaar zwaaien Werner en Pauline de scepter over het etablissement. Het verblijf is op basis van halfpension en het hotel beschikt over 12 tweepersoons kamers met douche en toilet. Helaas zijn er geen eenpersoons kamers daarom bestaat de kans dat wanneer je alleen reist je met een andere alleen reizende uit het illustere gezelschap een kamer moet delen.

De kosten voor een verblijf van twee nachten bedragen € 135,00 p.p. Inbegrepen is:
- Verblijf
- 2x ontbijt
- 2x 3 gangen diner
Drankjes en brandstof zijn voor eigen rekening.
NB: Er kan alleen contant worden afgerekend in het hotel!

De route heen, evt. verblijf de dag voor vertrek bij een "opstappunt", bijv. Zuid Limburg, en indien gewenst een verzamelpunt voor de heen-, en terugreis is nog niet uitgewerkt. Zodra er meer informatie is zal dit worden gedeeld via dit "draadje".

O ja. Tijdens mijn verkenning had ik de aanrijroute vanaf Kerpen binnendoor bedacht. Die route stuurde mij door het gebied dat getroffen is door de wateroverlast en waren de herstelwerkzaamheden in volle gang. Omdat we bijna een jaar later naar het gebied gaan verwacht ik dat er nog steeds wordt gewerkt aan herstel maar dat er minder overlast (wegopbrekingen en omleidingen) zal zijn in.
Ik ga mee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan