dr_Manfred
Rookie
Dag,
Na 15 jaar geen motor gereden te hebben, ben ik sinds een jaar in bezit van een oude Yamaha FZ750 (bouwjaar 1988). Dit type kwam uit toen ik 18 werd en heeft op mij een onuitwisbare indruk gemaakt. Toen had ik het geld niet om een nieuwe te kopen maar nu kosten ze niet veel meer. Hij heeft 5 kleppen per cilinder (4 in totaal) en dat was in 1985 een sensatie. Meer dan honderd pk (op krukas) en zeer wendbaar. Overigens al snel ingehaald door Suzuki met de GSX-750-r die nog sportiever oogde. Hoe dan ook, omdat ik allerlei onderdelen nodig had kwam ik op dit forum terecht en wellicht ga ik in de toekomst via een topic laten zien hoe de motor nu is.
Ik test meteen maar eens hoe mijn profiel eruit ziet en of ik een plaatje kan meesturen dat op internet staat. Het is de FZ750 zoals ik hem kocht vorig jaar. Hij is dan nog origineel (alleen het verschrikkelijke achterspatbord is wat ingekort). De motor is inmiddels erg veranderd: opgehoogd, andere demper, dynojet stage 1, race rem/schakel set, andere spiegels, andere knipperlichten, etc. Uitgangspunt is de Yamaha 500cc Marlboro racer uit die dagen. Als het goed is, staat dat geval hier ook onder.
Vriendelijke groet en wellicht tot ziens op dit forum,
Manfred
De (bijna) originele FZ750:
.
Het 2-takt kanon uit die dagen:
.
Na 15 jaar geen motor gereden te hebben, ben ik sinds een jaar in bezit van een oude Yamaha FZ750 (bouwjaar 1988). Dit type kwam uit toen ik 18 werd en heeft op mij een onuitwisbare indruk gemaakt. Toen had ik het geld niet om een nieuwe te kopen maar nu kosten ze niet veel meer. Hij heeft 5 kleppen per cilinder (4 in totaal) en dat was in 1985 een sensatie. Meer dan honderd pk (op krukas) en zeer wendbaar. Overigens al snel ingehaald door Suzuki met de GSX-750-r die nog sportiever oogde. Hoe dan ook, omdat ik allerlei onderdelen nodig had kwam ik op dit forum terecht en wellicht ga ik in de toekomst via een topic laten zien hoe de motor nu is.
Ik test meteen maar eens hoe mijn profiel eruit ziet en of ik een plaatje kan meesturen dat op internet staat. Het is de FZ750 zoals ik hem kocht vorig jaar. Hij is dan nog origineel (alleen het verschrikkelijke achterspatbord is wat ingekort). De motor is inmiddels erg veranderd: opgehoogd, andere demper, dynojet stage 1, race rem/schakel set, andere spiegels, andere knipperlichten, etc. Uitgangspunt is de Yamaha 500cc Marlboro racer uit die dagen. Als het goed is, staat dat geval hier ook onder.
Vriendelijke groet en wellicht tot ziens op dit forum,
Manfred
De (bijna) originele FZ750:
Het 2-takt kanon uit die dagen:
Laatst bewerkt: