Manfred stelt zich voor

dr_Manfred

Rookie
8 apr 2008
18
0
Westervoort
Dag,

Na 15 jaar geen motor gereden te hebben, ben ik sinds een jaar in bezit van een oude Yamaha FZ750 (bouwjaar 1988). Dit type kwam uit toen ik 18 werd en heeft op mij een onuitwisbare indruk gemaakt. Toen had ik het geld niet om een nieuwe te kopen maar nu kosten ze niet veel meer. Hij heeft 5 kleppen per cilinder (4 in totaal) en dat was in 1985 een sensatie. Meer dan honderd pk (op krukas) en zeer wendbaar. Overigens al snel ingehaald door Suzuki met de GSX-750-r die nog sportiever oogde. Hoe dan ook, omdat ik allerlei onderdelen nodig had kwam ik op dit forum terecht en wellicht ga ik in de toekomst via een topic laten zien hoe de motor nu is.

Ik test meteen maar eens hoe mijn profiel eruit ziet en of ik een plaatje kan meesturen dat op internet staat. Het is de FZ750 zoals ik hem kocht vorig jaar. Hij is dan nog origineel (alleen het verschrikkelijke achterspatbord is wat ingekort). De motor is inmiddels erg veranderd: opgehoogd, andere demper, dynojet stage 1, race rem/schakel set, andere spiegels, andere knipperlichten, etc. Uitgangspunt is de Yamaha 500cc Marlboro racer uit die dagen. Als het goed is, staat dat geval hier ook onder.

Vriendelijke groet en wellicht tot ziens op dit forum,

Manfred

De (bijna) originele FZ750:
fz750.jpg
.

Het 2-takt kanon uit die dagen:
MarlboroGP-small.jpg
.
 
Laatst bewerkt:
Hehe, '88, mijn bouwjaar!
Leuke machine voor 19-20 jaar oud te zijn! :)
 
Hi Bart,

Bedankt voor je aanbod maar ik vind hem prachtig zo. Alhoewel, zo is tie niet meer. Hier pic van halverwege de verbouwing. Beetje gesloopt her en der, verhoogd + sportdemper. Velgen zijn nu zwart maar ben nog aan het prutsen met carbon. Zo'n Vmax trekt geloof ik ook wel de stenen uit de grond, belachelijk koppel.
new.jpg
.
 
Hi Bart,

Bedankt voor je aanbod maar ik vind hem prachtig zo. Alhoewel, zo is tie niet meer. Hier pic van halverwege de verbouwing. Beetje gesloopt her en der, verhoogd + sportdemper. Velgen zijn nu zwart maar ben nog aan het prutsen met carbon. Zo'n Vmax trekt geloof ik ook wel de stenen uit de grond, belachelijk koppel.
[afbeelding].
Klopt met die VMax al is ze al oud :+
FF deze tussendoor :)

full
 
Laatst bewerkt:
Ik zit er op en de vliegjes hangen eraan :+


Dat is een goede! Het zou overigens wel impliceren dat ik vrouwen met het onzijdige "wat" zou aanduiden, hetgeen (wat) uiteraard niet zo is. Ligt wellicht aan mij om van mooie bikes meteen de 'specs' te willen weten (kan beroepsdeformatie zijn)
 
Ho wacht, ik geloof dat de vliegenvangster en de RG rijder dezelfde humor hebben. Kun je wellicht een fotto sturen van de Gamma, heb ik altijd prachtige fiets gevonden, was toen bij ons vrij zeldzaam.

is nu zelfs zeldzamer geworden. In NL zijn er in den beginnen 79 ingevoerd en op kenteken gezet, nu rijden er nog iets van 49.

De rg staat momenteel in de garage en er moet nog veel aan gedaan worden voor deze vastgelegd mag worden op de gevoelige plaat chip.

Dus voor een foto van die van mij moet je nog even wachten.

je kan wel kijken op [NORML]www.rg500.net[/NORML] en [NORML]www.rg500gamma.com[/NORML]
 
Terug
Bovenaan Onderaan