Manieren om je Motor te financieren

Nick Name

MF veteraan
12 apr 2002
18.706
801
Hallo

Als motorrijder hebben wij nou niet echt de goedkoopste hobby die ik kan verzinnen. Wat voor mij ook betekent dat ik voorlopig nog geen motor kan kopen ;(
Echter er zijn natuurlijk andere manieren dan kopen:
- Afbetaling
- Lening
- Leasen

Wat vinden jullie nu de beste of veiligste of goedkoopste manier om je motor te financieren?
(ik kan wel wat tips gebruiken)
 
Ik persoonlijk heb het niet zo op leningen ed.

Zou iig niet aan bv Safe plusplan beginnen ivm de voorwaarden...

Misschien mogelijk om pa en/of ma lief aan te kijken. Dat is het veiligste en goedkoopste qua rente...

Als je een PL-etje gaat afsluiten...kijk dan goed uit met wie je in zee gaat. Lopen teveel matennaaiers rond...

Bij Boeve motoren hebben ze bepaalde regelingen hiervoor...geloof dat dat wel acceptabel is.
Boeve zit in Garderen. Maar koop je daar een fiets , wel even iemand meenemen die veel verstand heeft van fietsen en de techniek.

Succes!!!

Edit:
Heb je een eigen huis?
 
Sparen tot je wel het geld hebt, of zoals LCB al aangeeft : pa/ma lief aankijken.
Heb ik ook gedaan. Geen financieringen meer voor mij. Heb mijn eerste motor gefinancierd. Meteen ook de laatste.

Denk er overigens wel bij : Als je een motor financiert en je mocht het ding total loss rijden, dan ben je vaak nog lange tijd de motor aan het afbetalen, terwijl je het ding niet meer hebt. Je bent niet de eerste die dat zal overkomen!

En het Safe Plus Plan heb je niets aan, de motor is niet eens van jou. Kentekendeel 3 krijg je niet dus je kan de motor niet zelf verkopen. Na 3 jaar (3 toch?) kan je kiezen : of een andere motor, of deze helemaal betalen. Als je 'm helemaal hebt afbetaald krijg je kentekendeel 3.

Mijn huidige motorfiets ook met eigen geld betaald.
 
Bij Boeve motoren hebben ze bepaalde regelingen hiervoor...geloof dat dat wel acceptabel is.
Boeve zit in Garderen. Maar koop je daar een fiets , wel even iemand meenemen die veel verstand heeft van fietsen en de techniek.

Bij Boeve zal ik nooit een motor kopen, veel komt uit Duitsland, lekker goedkoop voor ze en dan voor een Nederlandse prijs verkopen. Dikke winst dus. Verder staan de motoren dag en nacht buiten in het bos regen sneeuw en weet ik wel niet allemaal wat te verzamelen... neuh, liever iets wat betere zorg krijgt :)
 
Ik heb de lening genomen.. met als gevolg dat'k nu zit af te betalen van een motor die'k niemeer heb :)

Geen spijt verder hoor, maar volgende keer ben'k slimmer en spaar'k gvd effe.
 
Safe plus plan mag je ook maar bepaald aantal kilometers per jaar rijden heb ik eens begrepen.
En nog meer van die ongein.
Plus je zit vast aan Safe en weet niet of iedereen dat wel wil })

Zitten veel te veel haken en ogen aan.
 
Safe plus plan mag je ook maar bepaald aantal kilometers per jaar rijden heb ik eens begrepen.
En nog meer van die ongein.
Plus je zit vast aan Safe en weet niet of iedereen dat wel wil })

Zitten veel te veel haken en ogen aan.

Ik zou zowiezo nooit een motor bij Safe kopen, ook al had ik het geld ervoor
 
Keihard sparen.

Want een lening terugbetalen schiet niet erg op
omdat je motor maandelijks meer kost dan goed voor
je is.
Bij mij is er elke maand in ieder geval wel iets
dat weer flink $$$ kost.

Verzekering, nieuwe achterband, schade '( , grote
beurt, nieuwe voorband, motorlaarzen, 2e helm,
kleine beurt, nieuwe remblokken en nieuwe ketting
en tandwielen zit er aan te komen...


Als je veel kilometers maakt kan zo'n leaseplan
met gegarandeerde restwaarde aantrekkelijk zijn.
 
Safe plus plan mag je ook maar bepaald aantal kilometers per jaar rijden heb ik eens begrepen.
En nog meer van die ongein.
Plus je zit vast aan Safe en weet niet of iedereen dat wel wil })

Zitten veel te veel haken en ogen aan.

Je motor moet ook worden onderhouden door Safe geloof ik. Je mag er zelf niet aan kutten toch ?
Tja het lijkt goedkoop rijden, maar achteraf heb je eigenlijk na veel betalen nog steeds niets, het is niet je eigen fiets ;) En een bepaald aantal km..... zijn ze helemaal gek geworden? :)
 
Rijke vriedin / vrouw zoeken !! ;)

Effe serieus, zag allemaal gekke prijzen staan bij Safe. Dus ik nieuwsgierig en navragen bij de verkoper. Aan die regelingen zitten veel haken en ogen. Dus niet via Safemotor plan doen

Leasen is leuk, maar de motor wordt niet van jou en je zit er een tijdje aan vast. Ik zie dat je je rijbewijs net hebt; dus dit wordt je eerste motor. Zal ik hem zeker niet leasen. Als hij niet bevalt moet je er nog een tijd meerijden.

Lenen, Hmm heb ik het niet zo op. En het is precies wat er gezegd wordt; is tie total kapoetus dan mag je hem nog steeds betalen. :(

Afbetalen, zelfde verhaal als boven.

Ik heb zelf gespaard, maar anders had ik het geleent van m'n ouders. Geen gekke regelingen en geen dure rente.
 
Als je gaat lenen (wat overigens goed kan): niet bij een dealer maar bij een bank ozd.

- vrij af te lossen
- lagere rente
- zit niet aan dealer vast
- vrij te besteden, motor kan ook weer verkocht worden.
 
Keihard sparen.

Want een lening terugbetalen schiet niet erg op
omdat je motor maandelijks meer kost dan goed voor
je is.
Bij mij is er elke maand in ieder geval wel iets
dat weer flink $$$ kost.
Daarentegen als je zo'n gat in je hand hebt als ik kan een lening de enige optie zijn.
Zelf 5000 euro sparen voor redelijke motor was er niet bij voor me.
Maar 18 maanden een aardig bedrag afgeven aan lening had'k geen problemen mee.. sjah.. keuzes.
 
Mocht je lenen of uitgestelde betaling nemen... vergeet dan niet All-risk te verzekeren zolang de motor nog niet afbetaald is, of iig de restwaarde lager ligt dan het af te lossen bedrag.

Lullig als je na een ongeluk ozd nog jaren loopt te betalen aan iets wat je niet meer hebt :(
 
Goedkoopste manier is naar de bank gaan.

of.... 12 maanden uitgestelde betaling met 0% rente

Hoezo het goedkoopste om naar de bank te gaan. Ja, wanneer je daar een opperbeste spaarrekening heb.

En waar haal jij uitgestelde betaling vandaan tegen 0% rente :?
Ga ik morgen ff shoppen :+
 
Hoezo het goedkoopste om naar de bank te gaan. Ja, wanneer je daar een opperbeste spaarrekening heb.

En waar haal jij uitgestelde betaling vandaan tegen 0% rente :?
Ga ik morgen ff shoppen :+
Achterkant blad Motor:
0% rente, nu rijden 2004 betalen...

V/d Heyden in den Bosch, Bruggeman Nieuw Vennep en Arie Molenaar in Ijsselstein, om maar eens een voorbeeld te noemen...

Ook Motoport heeft nog wel eens deze acties...
 
Achterkant blad Motor:
0% rente, nu rijden 2004 betalen...

V/d Heyden in den Bosch, Bruggeman Nieuw Vennep en Arie Molenaar in Ijsselstein, om maar eens een voorbeeld te noemen...

Ook Motoport heeft nog wel eens deze acties...

Oké, maar het gaat er bij mij niet in dat er geen voorwaarden aan vast zitten.

Leuke lokkertjes maar puntje bij paaltje komen de addertjes vanzelf.
 
Zelf sparen of ouders is het goedkoopste.
Als je kredietwaardig genoeg bent, kan je een persoonlijke Lening nemen, vaak ook redelijk goedkoop aan te komen
Een doorlopend krediet bij een bank is duurder, maar biedt meer flex.
De gemiddelde dealerfinanciering is nog wat duurder en erg afhankelijk van de gebruikte constructie, meestal een doorlopend krediet... Voordeel is wel dat je per maand minder af kunt lossen door voor een restbedrag te kiezen... Nadeel is wel dat je dat bedrag dan ook moet hebben! 'Voordeel' is dan zo'n financiering vaak eerder binnen handereik komt dan een PL, omdat de eisen vaak net iets lager liggen qua kredietwaardigheid...

Zorg wel dat je fiets all risks verzekerd is... Het is zonde om nog jaren te moeten betalen aan iets dat je niet meer hebt... Als je dat niet kan betalen, probeer dit dan op te nemen in de financiering (iig voor het eerste jaar)...

Verstandigste is wachten & sparen... Motorrijden kost ook bergen cash en dan wil je ook de ruimte in je budget hebben, dus zonder afbetalingen... Maar als je toch nu al wilt, let dan goed op en lees vooral de kleine lettertjes nauwkeurig door...
 
Oké, maar het gaat er bij mij niet in dat er geen voorwaarden aan vast zitten.

Leuke lokkertjes maar puntje bij paaltje komen de addertjes vanzelf.

Ja ik vertrouw dat ook niet, bij MVM in Soesterberg hebben ze dus ook zo'n aktie, naar wat mij uitgelegd is, klinkt het allemaal leuk en aardig zonder addertjes.. maar je koopt een motor en dat geld moeten ze toch krijgen, niemand wil wachten op z'n geld. Dus een financiering moet toch wel 'vooruit' betalen.

Je zou dan 12 maanden later mogen betalen tegen 0% rente, heb je dan niet alles afbetaald in de tussentijd, dan ga je dus een financiering aan en betaal je rente... toch maar vriendelijk bedankt en even verder gekeken.
 
Beetje vooruitlopen op de toekomst.

Als je een of andere lening neemt en je komt een keer in betalingsachterstand, dan is het bedrijf is verplicht om op te geven aan de BKR in Tiel. Zowieso staan alle leningen boven een bepaald bedrag bekend in Tiel. Ga je dan een huis kopen, moet je eerst de registratie weg hebben. Deze gaat weg ongeveer 5 jaar (afhankelijk van achterstand). Tis maar dat je even oplet.
 
gewoon naar de bank.
abn of ing, rabobank...

pl of een dk (doorlopend krediet) afsluiten.

en je fiets kopen ...die je graag wil :)
 
Koop een brik, 500 euro ben je klaar, 100 euro nieuwe onderdelen en olie en kaaren maar. Ook lekker goedkoop in de verzekering! :P :P
 
Sparen is natuurlijk altijd het beste maar dat gaat nou eenmaal niet altijd even snel als dat je zo willen. Dan maar lenen?
Als je gaat lenen, gewoon bij de bank een doorlopend krediet aanvragen. En dan natuurlijk niet vegeten je motor all risk te verzekeren!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan