Manx GP Isle of Man

Ja wij! Zo vaak zijn wij (ik) nog niet naar de TT geweest. De teller staat op 5. Dit jaar kwam juni slecht uit in de agenda en we wilde graag de sfeer eens proeven tijdens de Manx GP en Classic TT. Vandaar de switch dit jaar.
We (we gaan met vijf) zijn benieuwd naar de wijze waarop dit event verloopt. We verwachten een relaxte sfeer, wat andere events en ongeveer een derde drukte van de TT (niet dat we daar veel last van hadden/hebben).
 
Das een mooie periode, wij gaan helaas iets korter. 23 heen en 30 terug. Maar gelukkig genoeg dagen om te genieten. Wij verblijven al jaren in Ramsey (homestay). Tijdens de Manx/Classic gaan we ook genieten van het bijprogramma: bij de grandstand en Jurby. Is eerste keer dus weten nog niet goed wat te verwachten.
 
Net weer terug van een heerlijke ManxGP & Classic TT. Helaas konden we niet 1,5 week maar we hebben wel een tweetal trainingen kunnen zien en 2 racedagen. Ik zal het niet vergelijken met de TT in mei/juni want dat is absoluut het grote road race event maar wij hebben ons super vermaakt. De Classic Superbike race op dinsdag (zou op maandag zijn) was zeer de moeite waard, Dean en Bruce gewoon, nou ja gewoon, in de 127 MpH!
Het was zoals verwacht een stuk rustiger en relaxter op en langs de baan. De grandstand lekker druk zoals altijd.
Jurby's festival een aangename zondaginvuling. De two way van de mountain course was een nieuwe ervaring, maar zoals ik begrepen heb wordt dat volgend jaar one way.
Voor volgend jaar pakken we nogmaals de ManxGP en Classic (ivm agenda's) en in 2019 weer de IOM TT.
 
Ik zit er aan te denken om volgend jaar met mn pa te gaan. Kun je in 1 week 3 dagen het moderne spul zien, en 3 dagen de classic bikes? Kortom is er wat overlap in de evenementen?
 
Ik zit er aan te denken om volgend jaar met mn pa te gaan. Kun je in 1 week 3 dagen het moderne spul zien, en 3 dagen de classic bikes? Kortom is er wat overlap in de evenementen?

Tip: als je zelf gaat organiseren, hou de steam packet site in de gaten. Waarschijnlijk begin oktober 2017 gaat de mogelijkheid om je boot naar en van Isle of Man te boeken. Er staat wel wat minder druk op dan voor de TT maar toch. Wacht niet te lang.
 
Tip: als je zelf gaat organiseren, hou de steam packet site in de gaten. Waarschijnlijk begin oktober 2017 gaat de mogelijkheid om je boot naar en van Isle of Man te boeken. Er staat wel wat minder druk op dan voor de TT maar toch. Wacht niet te lang.
Thanks voor de tip, zal me er eens in verdiepen.
 
Ik zit er aan te denken om volgend jaar met mn pa te gaan. Kun je in 1 week 3 dagen het moderne spul zien, en 3 dagen de classic bikes? Kortom is er wat overlap in de evenementen?

Tijdens trainingweek rijden beide catagorien afwisselend van elkaar. De raceweek, die op zaterdag start, is meer gericht op de classics. In dat weekend en de opvolgende maandag zijn de klassieke races gepland. Tijdens die dagen is er wellicht nog een newcomers race en wat trainingen voor moderne motoren. Als er echter vat vertraging is worden de moderne klassen echter het eerste verplaatst naar een andere dag. Vanaf woensdag is het alleen nog maar moderne motoren wat de klok slaat.
Zelf vind ik de trainingsweek erg fijn; overdag de tijd om alles te doen en kijken, en s'avonds trainingen.
 
zaterdag gaan de races van start maar helaas is gisteravond in de trainingen de 30 jarige superbike rijder Dan Kneen overleden als gevolg van een ongeval.
Hij komt dus terecht in een veel te lange lijst met slachtoffers van de TT.
Het evenement is een icoon in de wegracesport en er is in de tijd dat het evenement bestaat niet zo heel veel veranderd aan de opzet, wat wel veranderd is dat is de absurd hoge snelheid waarmee er daar gereden wordt.
De filmpjes van Man kijk ik ieder jaar weer met plezier terug maar helaas is racen op die baan levensgevaarlijk.
Mijn opvatting over de race is dan ook tweeslachtig, enerzijds is het een gaaf evenement wat zo lang als mogelijk ongewijzigd moet blijven maar anderzijds ook niet meer van deze tijd met deze gigantische risico's
 
zaterdag gaan de races van start maar helaas is gisteravond in de trainingen de 30 jarige superbike rijder Dan Kneen overleden als gevolg van een ongeval.
Hij komt dus terecht in een veel te lange lijst met slachtoffers van de TT.
Het evenement is een icoon in de wegracesport en er is in de tijd dat het evenement bestaat niet zo heel veel veranderd aan de opzet, wat wel veranderd is dat is de absurd hoge snelheid waarmee er daar gereden wordt.
De filmpjes van Man kijk ik ieder jaar weer met plezier terug maar helaas is racen op die baan levensgevaarlijk.
Mijn opvatting over de race is dan ook tweeslachtig, enerzijds is het een gaaf evenement wat zo lang als mogelijk ongewijzigd moet blijven maar anderzijds ook niet meer van deze tijd met deze gigantische risico's
Beklimmen van de Mount Everest is ook niet meer van deze tijd. 297 doden in nog geen 100 jaar.
List of people who died climbing Mount Everest - Wikipedia

En dan hebben we het slechts over één berg...

Elk jaar dezelfde gedachten en discussies na een of meerdere slachtoffers, lees de tweet van Dan zijn vader, respect #ripdan
 
Laatst bewerkt:
Elk jaar dezelfde gedachten en discussies na een of meerdere slachtoffers, lees de tweet van Dan zijn vader, respect #ripdan
Begrijp me goed,
Mijn bericht is zeker niet bedoeld om de TT omlaag te halen.

ik vind de TT op man echt onwijs gaaf en hij staat ook zeker op mijn bucketlist om nog eens te bezoeken en kan onwijs genieten van de beelden van de race.
Het is daar echt racing on the edge...., maar helaas ook wel eens erover en dan is de afloop helaas veel te vaak tragisch. Ik wou dat ik de oplossing had om het spectakel te behouden en de risico's te verkleinen op zo'n gaaf circuit maar dat heb ik ook niet.
Aan de andere kant weten alle rijders ook dondersgoed wat het risico is van daar rijden en doen ze dat met liefde voor de sport.
 
Begrijp me goed,
Mijn bericht is zeker niet bedoeld om de TT omlaag te halen.

ik vind de TT op man echt onwijs gaaf en hij staat ook zeker op mijn bucketlist om nog eens te bezoeken en kan onwijs genieten van de beelden van de race.
Het is daar echt racing on the edge...., maar helaas ook wel eens erover en dan is de afloop helaas veel te vaak tragisch. Ik wou dat ik de oplossing had om het spectakel te behouden en de risico's te verkleinen op zo'n gaaf circuit maar dat heb ik ook niet.
Aan de andere kant weten alle rijders ook dondersgoed wat het risico is van daar rijden en doen ze dat met liefde voor de sport.
Bekijk de documentaire Road en je zult begrijpen dat wanneer je de risico's weghaalt, deze mannen niet meer komen rijden. Dit is hun keuze, hun passie, hun sport.

Ik heb daar respect voor, ook al is het niet mijn keuze.

En dat "alles moet veilig" geneuzel is iets typisch Nederlands.....
 
Nadieh Schoots :} :} :} spijker/kop Home

DehjPTNXkAA2y8l
 
Laatst bewerkt:
Begrijp me goed,
Mijn bericht is zeker niet bedoeld om de TT omlaag te halen.

ik vind de TT op man echt onwijs gaaf en hij staat ook zeker op mijn bucketlist om nog eens te bezoeken en kan onwijs genieten van de beelden van de race.
Het is daar echt racing on the edge...., maar helaas ook wel eens erover en dan is de afloop helaas veel te vaak tragisch. Ik wou dat ik de oplossing had om het spectakel te behouden en de risico's te verkleinen op zo'n gaaf circuit maar dat heb ik ook niet.
Aan de andere kant weten alle rijders ook dondersgoed wat het risico is van daar rijden en doen ze dat met liefde voor de sport.

Nou ik begrijp je helemaal niet.
Ik kan het met je eens zijn dat iedereen die in een sport het leven laat erg triest is. Toch heb ik dan vrij snel weer het gevoel van "maar hij of zij heeft wel gedaan waar ze voor leven" dus ze hebben wel GELEEFD :Y

Toen ik in 1998 mijn KNMV race licentie haalde sprak ik een paar x met Bernadette Bosman een ontzettend aardige enthousiaste vrouw die denk ik toen ergens in de 30 geweest moest zijn. Ze was helemaal vol van de motorsport en was zo enthousiast over het feit dat ze het eindelijk allemaal ging doen en meemaken. Ze ging in een zijspan combinatie racen in het bakkie toen nog ONK. Volgens mij in 1999 maar kan 2000 geweest zijn, ging ze als bakkenist naar de IOM TT, helaas is ze daar tijdens de training om het leven gekomen.
Triest tuurlijk, ik vond en vind het verschrikkelijk, juist om dat je nog met zo iemand hebt staan te praten en nog wat lol hebt gemaakt met haar en haar man op een paddock tijdens een ONK weekend.

Ieder jaar, als ik de zijspannen op MAN zie rijden denk ik automatisch aan haar, met haar rode korte haar en vooral haar enthousiasme. Ze heeft het wel lekker gedaan waar ze van droomde, ik droom dit jaar denk ik zo'n 20 jaar ervan dat ik daar ook een x zal rondrijden. Ik denk dat ik de 22 jaar dromen van de TT/manxTT wel ga volmaken...... :z :z
 
Als iemand besluit coureur te worden, in wat voor klasse dan ook, dan weet je dat de sport je ook serieus pijn kan doen! Sterker nog... als dat nooit gebeurt ben je geen goede coureur want dan heb je nooit je grenzen weten op te zoeken.
Dus dat ze risico's nemen dat hoort er gewoon bij. Maar dat neemt niet weg dat niemand er voor kiest om zwaargewond of tussen 6 planken afgevoerd te worden.
Dat de coureurs op Man er een kick van krijgen om op de limiet te rijden op een van de mooiste circuits ter wereld dat kan ik me zeer goed voorstellen want het moet toch echt prachtig zijn om daar een snelle ronde te rijden. Dus dat ze daar willen racen snap ik heel goed.
Maar ik hou er toch iedere keer wel een kater aan over als er een coureur, waar dan ook, zwaargewond raakt of overlijdt.
 
als je de oplossing wel had kwamen er niet zoveel meer rijden en kijken,waarom beklimmen ze de mount everest en niet de galibier de reden is simpel dat kan iedereen.
en ik ben het helemaal met je eens het leven kan afgelopen zijn met de knip van je vinger.

Begrijp me goed,
Mijn bericht is zeker niet bedoeld om de TT omlaag te halen.

ik vind de TT op man echt onwijs gaaf en hij staat ook zeker op mijn bucketlist om nog eens te bezoeken en kan onwijs genieten van de beelden van de race.
Het is daar echt racing on the edge...., maar helaas ook wel eens erover en dan is de afloop helaas veel te vaak tragisch. Ik wou dat ik de oplossing had om het spectakel te behouden en de risico's te verkleinen op zo'n gaaf circuit maar dat heb ik ook niet.
Aan de andere kant weten alle rijders ook dondersgoed wat het risico is van daar rijden en doen ze dat met liefde voor de sport.
 
De risico's te verkleinen? Heb je voorbeelden?

Of past de TT niet meer in deze tijd? Ben je er zo een? Van de rubber-tegel-generatie?
 
zaterdag gaan de races van start maar helaas is gisteravond in de trainingen de 30 jarige superbike rijder Dan Kneen overleden als gevolg van een ongeval.
Hij komt dus terecht in een veel te lange lijst met slachtoffers van de TT.
Het evenement is een icoon in de wegracesport en er is in de tijd dat het evenement bestaat niet zo heel veel veranderd aan de opzet, wat wel veranderd is dat is de absurd hoge snelheid waarmee er daar gereden wordt.
De filmpjes van Man kijk ik ieder jaar weer met plezier terug maar helaas is racen op die baan levensgevaarlijk.
Mijn opvatting over de race is dan ook tweeslachtig, enerzijds is het een gaaf evenement wat zo lang als mogelijk ongewijzigd moet blijven maar anderzijds ook niet meer van deze tijd met deze gigantische risico's

Het was ook de droom van Dennis Hoffer en ik heb nog deelgenomen aan de rit tijdens zijn uitvaart en dat zal ik nooit meer vergeten.

Je kunt er lang en breed over discussieeren, maar idd gaan de motoren meer dan twee keer zo hard als toen die race ooit begon en het is mijn strikt persoonlijke mening dat deze race niet meer zou moeten plaatsvinden.

Iets van 300 doden heeft het al opgeleverd en hoewel ik racen prima vind, mits op zo veilig mogelijke circuits, moet ik helaas concluderen dat Man al lang over de houdbaarheidsdatum heen is. Veel te gevaarlijk en we weten dat iedere coureur wel eens een flinke schuiver maakt. Op het eiland is dat vrijwel altijd dramatisch en dat moet je niet meer willen.

Traditie? Mooi, dat is stierenvechten ook en dat vind ik ook niet meer kunnen.
 
Het was ook de droom van Dennis Hoffer en ik heb nog deelgenomen aan de rit tijdens zijn uitvaart en dat zal ik nooit meer vergeten.

Je kunt er lang en breed over discussieeren, maar idd gaan de motoren meer dan twee keer zo hard als toen die race ooit begon en het is mijn strikt persoonlijke mening dat deze race niet meer zou moeten plaatsvinden.

Iets van 300 doden heeft het al opgeleverd en hoewel ik racen prima vind, mits op zo veilig mogelijke circuits, moet ik helaas concluderen dat Man al lang over de houdbaarheidsdatum heen is. Veel te gevaarlijk en we weten dat iedere coureur wel eens een flinke schuiver maakt. Op het eiland is dat vrijwel altijd dramatisch en dat moet je niet meer willen.

Traditie? Mooi, dat is stierenvechten ook en dat vind ik ook niet meer kunnen.

Ik heb het niet gechecked, maar was het niet zo dat er elk jaar wel dodelijke slachtoffers gevallen zijn?

In dat geval maakt het dus weinig uit dat de motoren tegenwoordig een stuk harder lopen dan toen de IOM TT begon, want ook toen liepen de ongelukken al slecht af voor de coureurs.
 
Als je met 30 km/u tegen een boom rijdt ben je ook dood.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan