MAP sensor slangetjes / diameter

RempageR1

Die hard MF'er
22 sep 2003
819
87
Zuid-Holland
Goedemiddag,

Na een jaar vrolijk getuft te hebben met m`n Yamaha V-MAX 1200 op injectie en ik nu bezig om een paar kleine verbeteringen door te voeren. Ik gebruik een gasklephuis van een VFR1200 en origineel waren alle vier de gasklephuizen aangesloten op de MAP-sensor. Omdat ik nu maar 1 gasklephuis gebruik en ze liever alle vier gebruik ben ik op zoek naar een slangetje met binnendiameter 4.2mm en buitendiameter 8mm. Wat tot nu toe het meeste in de buurt komt is dit:


Echter heb ik maar 50cm oid nodig en daar zou ik minimaal 10M moeten kopen wat nogal kostbaar is. Is er iemand die weet waar ik zo`n slangetje kan kopen? Dit moet wel benzinebestendig zijn dus geen siliconen slangetjes.

Daarnaast vroeg ik me af hoeveel de diameter van het gat in buisjes uitmaakt waar de slangetjes van de MAP-sensor op aangesloten zitten. Voor de beeldvorming, dit is hoe het origineel zit:

1673967726306.png


En dit is wat ik gemaakt heb. De originele buisjes waren niet meer bruikbaar dus heb ik van een messing staaf zelf buisjes gemaakt met 1.5mm diameter gaatjes er in.

1673967628172.png

Mijn vraag is dus hoe nauw het kijkt wat de diameter van die gaatjes is.

Alvast bedankt!
 
Komt niet nauw wat slang betreft, buitendiameter al helemaal niet. Zolang er maar een open verbinding is. Je moet hem uiteraard niet helemaal fijn knijpen, er moet wel luchtstroom mogelijk zijn.

Die gaatjes in de nieuwe messing buisjes zijn wel vrij klein. De originele buisjes hebben een grotere diameter en je hebt kans dat je nu te veel demping krijgt.

Ik vervang uitgedroogde (vacuüm of druk) slangen altijd met een stukje brandstofleiding. Is gewapend, klapt dus niet dicht bij vacuüm en kan tegen vetten/brandstof.

Meestal komt de binnendiameter wel overeen. Anders rekt het wel ietsjes maar dat is zeer marginaal. Rek je het ver op dan gaat het daar uiteindelijk scheuren. Die .2mm zou ik prima aandurven.

Deze bijvoorbeeld: 4mm - Brandstofslang - max 80 graden en 20 bar - Per meter - PROLECH - de webshop voor mannen
 
Goedenavond,

Ik kon uiteindelijk geen goede slang vinden, techniekwebshop heeft alleen de iets dikkere slang die ik al had liggen en dus heb ik het als volgt opgelost:

1.jpg


Omdat die dikkere slang geen kleine radius bochten aan kon een klein stukje van de oude slang gebruikt voor een 90 graden bocht.

Na wat zoeken kwam ik nog 1 origineel buisje tegen. Die is 2.5mm met in het midden een vernouwing tot 1.7mm oid. Omdat ik natuurlijk die vernouwing niet in alle buisjes even breed kan maken (geen kolomboor) haal ik morgen een 2mm boortje en boor ze allemaal door op die diameter. Dan moet het goed zijn :).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan