Mappings van Power Commander 5 voor FZ1 van 2006

Beer78

MF'er
11 apr 2010
78
0
Boxtel
Mede-bikers,

Ik heb een originele 2006-er met een ingebouwde Power Commander 5 (PCV).
Heeft er iemand een goede mapping voor deze fiets die ik er ook op kan zetten.

Het overzetten van PC3 mappen lukt me niet, mede i.v.m. ander soort bestand.
Met de mappen die ik tot nu toe heb geprobeerd, loopt ie niet lekker.

Ik heb een PCV die goed (professioneel) is aangesloten, een standaard uitlaat
en standaard filter. Voor zover ik nu weet is de O2 optimizer die met de
PCV wordt meegeleverd wel aangesloten. Ik hoor graag van jullie. Thx!

Update:
Ik heb gezien dat er voor de PC3 verschillende mappen zijn voor model 2006-2008
Die kan ik alleen niet in mijn PC5 zetten voor zover ik weet.

Ik heb de map 22-015-001 Stock exhaust, stock or aftermarket air filter
voor de PC5 (model 2009) geupload en ermee gereden. Dat was echt niks!
Hij liep niet soepel, ging haperen/inhouden van 0-3000 toeren in de eerste
en tweede versnelling bij het opentrekken van het gas. En ook in hogere
versnelling (4/5) zo rond tussen 3000-4000 rpm hield ie in.

Ik snap er niets van. De map was succesfully installed, alleen zie ik dan
iets over het hoofd??? Moet ik bijvoorbeeld iets met die O2 sensor doen?
Volgen mij is ie nu overruled door de O2 optimizer van de PC5, alleen
misschien moet dat juist niet. Ik kan daar ook niets over teruglezen.
Weten jullie hier meer van? Ervaringen???

Als jullie het verder ook niet weten, ga ik hem misschien wel helemaal
ontkoppelen en dan kijken of ie weer goed rijd. Het zou toch beter moeten
worden met zo'n power commander???
 
Niet elke motor is hetzelfde kan dus gewoon zijn dat deze map net niet goed is voor jouw motor. Het lijkt mij gewoon het slimste om ergens een afspraak te maken en hem op de dyno af te laten stellen.
 
Ik denk dat ik het misschien wel snap..
1: je kunt nooit zomaar een map van een vergelijkbare motor erin zetten en dan ook nog verwachten dat het meteen goed gaat, er moet ALTIJD (allee, in 99.99% dan) custom gemapt worden.
2: dat je de eerste keer niet tevreden was kan liggen aan het feit dat je verwachtingen te hoog lagen, óf dat degene die hem afgesteld heeft zijn werk niet goed gedaan heeft.
3: de prijs van het afstellen is het allerminst belangrijk ,de kwaliteit van het afstellen des te meer.
1000 euro afrekenen voor een perfect lopende motor is een "koopje" ten opzichte van 1000 euro erbij uitbetaald krijgen voor een beroerd afgestelde motor die er ook nog eens kapot van kan lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan