Mappy mini 330 vs Peaklife chinees

Status
Niet open voor verdere reacties.
beetje laat:

21% btw op 54.09 EUR = 11.36
Administratiekosten = 4.95
Totaal = 16.31 EUR

sinds wannneer hebben we in NL 21 % BTW

BE neem ik aan

Ben benieuwd of de vervoerder in NL andere administratiekosten rekent.
Zou toch eigenlijk minder moeten zijn omdat we hier 19% tarief hebben.

En we vallen onder dezelfde EU.
 
interessant topic, ik ga dit even volgen!

Inmiddels is er al veel informatie gepost, maar mocht je vragen hebben er is altijd wel iemand te vinden die specifieke vragen kan beantwoorden.

Mocht je van plan zijn om de Peaklife te bestellen bij Chinavision, houdt er dan rekening dat de prijs wordt bepaald door de koers van de euro. Sinds het euro gekloot loopt de prijs langzaam op.

:(
 
iemand nog tips mbt kaartmateriaal? normaal kan ik wel redelijk uit de voeten met google maar op 1 of andere manier krijg ik nu alleen maar niet werkende pagina's of iPhone dingesen :X
 
Kaarten zijn toch gewoon te koop bij de bekende navi shops? Als je naar navteq of teleatlas zoekt, vind je genoeg.

OJ
 
Ze zijn nu weer leverbaar. Kan over een maand weer over zijn. Als je er een overweegt, zou ik hem nu aanschaffen.
 
Er zijn nog 2 vraagjes die ik heb:

1.) Zijn er mensen die last hebben van de snelheid, aangezien hij maar 400 MHz is?
2.) Variëren de prijzen erg?
 
Ik vind de snelheid van herberekenen en meebewegen op de kaart heel goed. Alles draait lekker soepel zonder lag of hickups.

Volgens mij heeft iedereen hem hier van chinavision en daar is de prijs altijd hetzelfde. Op de site staat ook de prijs in euro's. Je kan alleen pech hebben dat de douane meneer zit op te letten en nog een paar euro's extra van je wil hebben. Daar had ik geen last van, maar anderen hier wel. Lees maar een paar berichten terug.

Ik vind die chinees echt value for money in vergelijking met de Garmin en Tomtom waar iedereen altijd zo lyrisch over is.

OJ
 
Laatst bewerkt:
Als je hem bij Chinavision koopt zijn de prijzen redelijk stabiel en zijn de apparaten verreweg het goedkoopst. De prijs varieert met de wisselkoers verhouding namelijk. Op ebay worden er peaklife gps-systemen aangeboden voor veel meer geld. Niet doen dus!

Ik heb geen enkele vertraging in route berekening of beeldopbouw gemerkt. Ik rijd met Igo Primo software. Hier kan je allerlei visuele en gesproken waarschuwingen instellen, van snelheidsoverschreidingen tot een waarschuwing voor flitspalen, scherpe bochten enz. Verder kan je als je dit wil een 3D-beeld van het gebied waar je rijdt krijgen. In sommige steden zelfs met gebouwen. Ook in die omstandigheden is het apparaat snel.

Ik deel de menig van OJ. Ik zelf rijd in de auto met een tomtom en heb een Garmin 2720 gehad voor op de motor. De Peaklife kan de vergelijking goed doorstaan en is veel goedkoper.
;)
 
Laatst bewerkt:
Zijn er nog mensen die ook een peaklife willen aanschaffen aangezien je quantumkorting krijgt.
Ik heb inmiddels 2, misschien 3 personen die geïnteresseerd zijn. Je wordt er niet rijk van natuurlijk maar je deelt ook weer verzendkosten.

1 or more for 100.69 €
3 or more for 96.03 €
7 or more for 91.71 €
15 or more for 89.85 €
25 or more for 89.00 €
50 or more for 87.07 €
 
Zijn er nog mensen die ook een peaklife willen aanschaffen aangezien je quantumkorting krijgt.
Ik heb inmiddels 2, misschien 3 personen die geïnteresseerd zijn. Je wordt er niet rijk van natuurlijk maar je deelt ook weer verzendkosten.

1 or more for 100.69 €
3 or more for 96.03 €
7 or more for 91.71 €
15 or more for 89.85 €
25 or more for 89.00 €
50 or more for 87.07 €

De kans dat ie door de douane heen glipt word ook aanzienlijk kleiner als je er meerdere bestelt!

;)
 
Ik gebruik de oordopjes (nog) niet. In mijn helm heb ik 2 speakers ingebouwd. In combinatie met oordoppen is het geluid wel wat zacht. Tot 80 km kan je de instructies redelijk horen, daarboven niet. Lastig bij snelweg ritten waarbij je muziek wilt luisteren.

Ik ben zoekende naar een oplossing, misschien dat ik met oortjes van de jabra ga rijden. Ik denk ook nog na om de geluidsdempende dopjes te modificeren, zodat ze wel het windgeruis dempen maar het geluid van de gps doorlaten.
 
Het is natuurlijk wel zo dat je bij meer instructies (meer bochtenwerk dus) vaak minder hard zult rijden. Een afrit op de snelweg kun je ook nog wel van je scherm aflezen. Als er afrit 21 staat, dan zal dit na 2 km nog steeds afrit 21 zijn :-)
 
Soms is het ook wel lekker om goede muziek onderweg te hebben. Maar je hebt gelijk. Ik vind de gesproken instructies niet altijd nodig. Vaak rijd ik ook zonder geluid en ook dan vind ik mijn weg. Ik heb laatst een proefritje gemaakt met alle gesproken instructies en waarschuwingen ingeschakeld en daarvan zitten er heel veel in iGO. Ze (ik heb de stem van Vlaamse Eva) bleef maar l*llen! *D
 
Ik rij altijd zonder die instructies. Ook in de auto. De kaart en de aanwijzingen zijn voor mij voldoende. Heb alleen problemen dat ik eigenlijk met mijn leesbril moet rijden om goed op het scherm te kunnen kijken... en ik rij met een open helm en een motorbril...

OJ
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan