Mappy mini 330 vs Peaklife chinees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mij leek het juist dat je in de motor minder vaak op je navi wilt kijken dan je in de auto doet. Vandaar dat spraak handig kan zijn.
 
Ik rij eigenlijk sinds een jaar zonder geluid. Dat was in het begin best lastig, vooral als je over kleine kronkelweggetjes komt met veel afslagen. Je zit constant met je neus op de navigatie, en als de zon er dan ook nog precies op schijnt :X . De gesproken instructies zijn voor mij nu niet meer zo belangrijk omdat het alleen kijken nu aangewent is, maar een piepje of zoiets als er een afslag genomen moet worden zou wel handig zijn. Ik mis nog wel eens een afslag omdat ik niet goed oplet (teveel om me heen kijk) :P
 
FF een tip tussendoor voor het aanpassen van kleuren in iGO primo 1.2.

Ik vond dat de manier waarop de route geprojecteerd werd op de kaart bij een bepaalde lichtinval op het scherm wat te wensen overliet. Bij mij was routelijn oranje en dat geeft te weinig contrast met het de kleur van de kaarten. Ik heb zo her en der wat navraag gedaan op het internet en kreeg deze reactie. Hij is in het engels, maar belangrijker is dat werkt. Het komt er op neer dat je in de ini-file van de scheme die je gebruikt, de kleurcode aanpast. Dit kan gewoon met wordpad of een andere texteditor. Werkt als een tierelier. Ik heb nu een scheme met topokleuren en een rode routelijn.

Hier de how-to in het engels.
- get the ZIP of your favourite scheme
- extract the file color.ini
- open color.ini in the text editor of your choice :-)
- search for the lines starting with planned_road
- edit planned_road and planned_road_ext: leave the "" alone, the three numbers are red, green, blue: for showing the planned route in plain red you have to write planned_road="",255,0,0 (planned route is de route die je het apparaat plant als je eindbestemming invoert, voor een gedownloade route met tussenpunten moet je op zoek gaan naar planned_road fut en planned_route fut_ext en ook daar de kleurcode aanpassen)
- save the file
- put it back in the scheme ZIP file

Doe er je voordeel mee, zou ik zo zeggen.

Gr. :)
 
Laatst bewerkt:
Route's rijden zonder spraak gaat heel goed. Ik doe niet anders.
Rij altijd met oordoppen en hoef geen instructies van "Truus".

Bij het rijden van een route die je van te voren in je GPS hebt gezet de optie "herberekenen uit" gebruiken. Rij je verkeerd, geen probleem. Zoek je op het scherm gewoon de lijn van de route.
 
Kijk in de map Content/schemes. Zoek het zip/rar bestand van de scheme die je gebruikt. Bij mij is dat topo.rar. Daarin staat het ini-bestand. Als je klikt op het rar-bestand dan opent het bestand en zie je een aantal bestandjes. Klik op het ini-bestand,deze opent zich automatisch in een texteditor. Tekst aanpassen en dan bestand opslaan. Ik gebruik Winrar. Het rar bestand wordt automatisch aangepast en is klaar voor gebruik.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in Content geen folder met de naam schemes. Zit jij in de i-Go Primo te kijken of de standaard i-Go8?

OJ
 
Lijkt interessant, helaas kost hij nu al weer €102,15 excl. bijkomende kosten :(
Ik gebruik nu nog een CarTrek 600 met iGo 8 wat mij veel beter bevalt dan een Garmin nüvi 510 helaas zijn de meest verkrijgbare routes vooral voor de Garmin die je wel om kunt zetten, maar waar dan toch verschillen ontstaan :(
 
Laatst bewerkt:
Prijs daalt alweer iets. :)

Ik heb vandaag een nieuwe kaartupdate van Navteq erin geramd, december 2011. Fris het nieuwe jaar in.
 
ik heb vandaag tomtom op de peaklife gezet,met de map W&C Europe 880.3811 op een 4 gb sdhc kaartje,en de nieuwste flitspalen van scdb.Doet het goed.
Ik heb het werkend gekregen met navigator 7.910.9185,helaas geen bleu-tooth
Is er iemand die wel bleu-tooth heeft met tomtom? Graag zou ik willen weten, hoe.
 
peaklife is binnen :) de chinees was zo aardig om op het pakketje te vermelden dat de waarde 45 dollar was. 6 euro en een beetje btw en 12,50 inklaringskosten.

gelijk igo primo en 2011 kaartmateriaal erop en hij startte meteen.
 
Prijs daalt alweer iets. :)

Ik heb vandaag een nieuwe kaartupdate van Navteq erin geramd, december 2011. Fris het nieuwe jaar in.


Om dan meteen weer extra te stijgen!! 8-) zeer wisselvallig die prijzen daar!! :?

Kijk, dat zijn goede berichten, zal ook eens ff voor nieuwe kaartjes kijken :)
 
Zojuist toch de Mini Mappy 330 besteld bij Pixmania, was nu €139 :) bij ontvangst waarschijnlijk zo snel mogelijk iGo erop ;)
 
Wat zit er allemaal in het pakket van de Mini Mappy?
Bij de peaklife zie ik het volledige accesoires pakket, maar dat mis ik bij deze.
 
Wat zit er allemaal in het pakket van de Mini Mappy?
Bij de peaklife zie ik het volledige accesoires pakket, maar dat mis ik bij deze.

Als ik hem heb ontvangen zal ik wel ff een fotootje maken, volgens de beschrijving op Pixmania bestaat het pakket uit:

Motorhouder, Bluetooth headset, voedingslader voor headset, 12-volts motoraccu (aansluitset neem ik aan) , USB-kabel, CD
 
pdf

Click op plaatje voor meer detail

MAPPY-Mini-330-moto-accessoire.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb dit topic een lange tijd gevolgd, maar kijk nu weer terug en zie dat veel mensen andere software gebruiken.
Zijn hier gebruikers die de peaklife gebruiken zoals hij geleverd wordt? zo ja, wat zijn de ervaringen? Ben van plan om begin volgend jaar er een te kopen voor de dagtourtjes en weekendjes naar Duitsland.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan