Mappy mini 330 vs Peaklife chinees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Overigens werken voorgeprogrammeerde routes ook in IGO. Je kunt daar Tyre voor gebruiken.


Garmin routes kun je inderdaad converteren naar diverse andere bestandsformaten maar het knullige is dat er toch altijd conversie verschillen ontstaan. En dan is het gezellig rijden als de ene helft van de groep linksaf slaat en de andere helft rechtsaf. En als ik dan met m'n IGO rechtdoor ga is het helemaal gezellig... alleen :+
 
Wat is je probleem dan, niet kunnen installeren of geen gps fix kunnen krijgen.

Zie pools forum.
Daar word toch gesproken over fixen van de fix.
En zoals ik het begrijp werkt het daar.

Zelf heb ik nog niet zo'n apparaat, wacht een beetje wat er het komende jaar uit komt. Iets met nog groter scherm en waterdicht schokbestendig?

Hoe ik het wil gebruiken is er nog net niet de oplossing voor.

Red me nog met de 60csx en printscreens van mapsource als routerol in het roadbook.
Dit bij verkennend rijden, want een gps scherm geeft nooit dat gebiedsoverzicht van de kleine wegen bij hoger zoomniveau. Bij zoomniveau van 700 - 1500 m, al naar gelang mapsource op pc de kleine wegen weergeeft.
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg hem niet geinstalleerd. Ik mis het juiste garmin. exe bestand om hem vanuit de peaklife op te starten. Ik heb wat gesurfd en Garmin xt schijnt lastig om te kunnen gaan met windows ce, dus is het zoeken naar een die wel werkt met windows ce.

Dus als iemand een werkende link heeft......?
:)
 
Op mijn Peaklife met zowel IGo8.3 als Primo 2.0 heb ik problemen met laden van kml routes icm Primo 2.0. Als ik een route .kml formaat wil laden dan lukt dit niet onder de Primo software maar nog wel met de Igo 8.3 software.
Heb al van alles geprobeerd bv versies (3 , 4.2 of 5 ) ook route,waypoint track etc. maar onder de nieuwe Primo niet werkend te krijgen. 1 op 1 copy naar directory igo8 en werkt!

Oja: route staat natuurlijk onder: /content/userdata/route

Nu nog onder Primo want dat ziet er gelikter uit, wie heeft de oplossing!
 
Laatst bewerkt:
@Gerald bedankt, ik ben nog aan het uitvlooien, hoe ik het apparaat aan het werk krijg.

@Kombee, de routes die ik heb gemaakt in primo 1.2 kunnen één op één over gezet worden, zonder aanpassingen. Hoe heb je de routes gemaakt, via Tyre bijvoorbeeld?
 
Laatst bewerkt:
@VTR Rookie: ik had een aantal routes gekregen als gdb bestand (garmin) en deze via itn converter omgezet naar .kml. Dit krijg ik dus niet werkend voor deze bestanden in ieder geval.
Daarentegen lukt het bij andere gedownloade gdb bestanden wel....
Dus sommige omgezette gdb bestanden wel en andere niet. Daar zou ik wel de vinger op willen leggen en weten waar het em dan in zit.
In ITN zie je soms waypoints alleen of waypoint en routes, tracks, tracks en eindpunten etc.

De specieke vraag is dus welke input heeft ITN (of gelijkwaardig programma) nodig om er een geschikte kml van te maken?
 
@ Kombee.

Ik heb even een snel testje gedaan. Ik heb een .gdb bestand geïmporteerd in Tyre.
Tyre berekent dan de route aan de hand van de waypoints. Ik heb hem daarna opgeslagen in een .kml bestand en ingevoerd in iGO 2.0. Het was een route door België.

Daarna heb ik de route gesimuleerd gereden.

Het volgende gebeurde. Vanuit mijn woonplaats Doetinchem berekende iGO de snelste route naar het startpunt ergens in België, vervolgens navigeerde hij volledig automatisch de uitgestippelde route. Voor zover ik nu kan inschatten kan iGO 2.0 gewoon omgaan met .kml bestanden, ook als ze zijn omgezet vanuit een .gdb bestand. Heeft itn-converter misschien een hik gehad? Het is ook nog mogelijk dat het .gdb bestand verrot was. :)
 
@VTRrookie; leuk een ahoeker! Ben zelf opgegroeid in Varsseveld. Maar nu in het westen wonende.
Bedankt voor je hulp en denk dat je gelijk hebt dat het gdb bestand toch niet goed is alhoewel ik em wel kan zien in ITN of mapsource. Misschien toch oude versie oid.
Echter ook als ik een Earth/maps kml route maak dan doet ie et niet altijd, ook niet na reset, zoals ik als oplossing tegenkwam op een ander forum.
Ik kan zelf nog niet uitmaken welke kml die wel ziet of welke niet.

Nu niet te laden:
  1. Omgezet gdb bestand zoals ik per mail had ontvangen
  2. Zelfgemaakte route in Google maps
Wel te zien en te laden:
  1. Gedownloade KML route van Motoplus
  2. Oude eerder gemaakte routes (kml bestanden)
  3. In tyre gemaakte route
  4. Omgezette gedownloade (motorroute.net) gdb route via ITN (deze wel werkend!)


Ik zal verder nog eens kijken wat er precies verschillend is tussen de files?
 
Laatst bewerkt:
hallo peaklifers

ik ben mede door jullie info erg geïnteresteerd geraakt in de peaklife.

nu ga ik in juni met een groep op vakantie. iedere dag krijgt men van de organisatie de route in een GARMIN formaat. is het mogelijk dit te conventeren/gebruiken op de peaklife? kan ik dat eventueel met een progje op het apparaat zelf omzetten? of heb ik dan altijd een laptop/PC nodig? :]
 
Laatst bewerkt:
. iedere dag krijgt men van de organisatie de route in een GARMIN formaat.]

hoe krijg je dit:

Moet je je "Garmin" gps aan de organistie PC hangen.
En zet de organisatie via mapsource de route over.
Want wat is garmin formaat, .gdb is dit in gdb 2 of 3 versie of toch .gpx (algemeen)

of krijg je een sd kaart, cd, met de route erop in een .gpx of .gdb file.
en word er verwacht dat je zelf een pc, laptop, notebook mee hebt om het in je gps te zetten.

Je kan misschien een programma voor het omzetten ook vanaf een usb stick, en dan via de organisatie pc omzetten.
Als dat mogelijk is, vragen.


Hierboven was een verhaal over het omzetten van garmin naar kml wat niet goed leek te gaan. Van andere uitgave of eigen opslag. De clou is miscchien het gdb verschil in versie 2 en versie 3 verhaal. (Kijk maar eens in mapsource opslaan als en extensie keuze, standaard keuze mapsource)Of het omzetprogramma beide herkent ?, Nu word er gesproken dat een gdb file wel eens corrupt kon zijn. Je kan dus te maken hebben met twee verschillende files, net hoe de maker het opgeslagen heeft. Zo aan de buitenkant kan je het niet zien alletwee .gdb

Test alle twee versie zelfde data in mapsource eens in beide versie opslaan en dan omzetten en vergelijken.

En dan kan je nog te maken met welke routerende kaart je als ondergrond gebruikt bij een route. bij een track heb je daar geen last van. En hoe je route eigenschappen ingesteld staan, als er wordt herberekend. Of dat vooraf uitzetten.

Zoals, eerder vermeld ik heb geen peaklife.
 
Het omzetten van Garmin bestanden, hoeft alleen als op de Peaklife software is geïnstalleerd dat niet kan omgaan met .gdb-bestanden. Zoals iGO of Tomtom software.

Voor iGO moet je op een externe PC de Garmin route omzetten in een Google Maps bestand (.kml) Voor Tomtom moet dat in .itn format. Ik gebruik als programma Tyre. Deze leest het garmin bestand en zet de routepunten in Google Maps, via <opslaan als> kan je er dan een .kml of .itn bestand van maken. Je moet wel checken of alle routepunten correct op de kaart staan. Nadat het bestand is opgeslagen, kan je de route uploaden naar het navigatieprogramma.

Je hebt dus een externe PC, een routeprogramma en een usb kabel nodig. Verder moet je ook weten waar je het routebestand bewaart. Voor iGO is het pad content/userdata/route. Er zijn altijd afwijkingen mogelijk in de route. Niet alleen vanwege verschillen in het kaartmateriaal, maar in de manier de navigatiesystemen omgaan met de door jouw gemaakte routes. Een Garminapparaat leest in principe de hele route. Tomtom en iGO sturen je via routepunten. Het kan dus zijn als je de routepunten te ver uit elkaar zet, er een alternatieve weg gekozen wordt, afhankelijk van de door jouw gekozen navigatieinstellingen. Denk dan aan: kortste of snelste route en het al dan niet vermijden van bepaalde wegen.

@ Kombee: kunnen de verschillen niet zitten in de verschillende versies van het .gdb bestand zoals Gerald ook al aangeeft? *D
 
Er zijn ook conversie programma's, die als eindreslutaat een .gdb maken.
oa. GPSbabel. Welk .gdb type je dan krijgt, ik weet het niet. (Deze gebruik ik)
Als een maker van een route zulke omzet methoden gebruikt is het de vraag, wat je krijgt.

GPSbabel maakt ook .itn files en .kml files, van elk ander bestand.
 
Laatst bewerkt:
@Gerald_klx en @VTR idd zou kunnen dat het een ouder soort gdb bestand was..... Kan ik niet achterhalen.
We gaan lekker verder met de Peaklife met Primo2... Komt vast goed.

Bedankt tot zo ver.

Ehm: hoe krijg je nu die emoticons in zo'n berichtje....
 
@kombee, volgens mij is het zo als je mapsource op je pc hebt en je opent dit bestand dan laat hij de route zien ongeacht welke kaart je aan hebt staan in mapsource, als je dan direct opslaan als kiest dan heb je een nieuwe door mapsource gemaakte file. in gdb 3 of 2.

Zolang je in mapsource geen handelingen doet als verplaasten van route, maakt hij geen herberekening, of je kiest voor herberekenen, switch je naar een topokaart dan zie je nog steeds de originele route uit het originele bestand.

Misschien is het wel verstandig om elke keer als je een file krijgt van derden, dit te herhalen, voordat je een omzet programma gebruikt als tyre of e.d.
 
Ik ben overtuigt, en heb er gisteren een besteld (peaklife) samen met een BT3030 uit Amerika. totaal 130 euro! *O*

nu maar wachten totdat we kunnen ervaren of het echt allemaal zo mooi is als dat jet lijkt.. :P
 
Ik krijg hem niet geinstalleerd. Ik mis het juiste garmin. exe bestand om hem vanuit de peaklife op te starten. Ik heb wat gesurfd en Garmin xt schijnt lastig om te kunnen gaan met windows ce, dus is het zoeken naar een die wel werkt met windows ce.

Dus als iemand een werkende link heeft......?
:)


Stuur maar even een prive bericht. Volgens mij heb ik een werkende versie. Heb eerder al eens een Nokia Symbian versie op een telefoon met gps geinstalleerd en heb nu een installeerbare versie voor Windows CE.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn Peak Life ontvangen. Ziet er leuk uit en voelt enigszins robuust. Echter, er was geen enkel stukje software geïnstalleerd. Dus nu zelf maar aan de slag.

Nu dacht ik een versie van Garmin Mobile XT for Windows CE van internet geplukt te hebben maar helaas... het geeft geen enkel resultaat. Wellicht heeft iemand een url of andere suggestie om mij een stukje op weg te helpen. :P



even een kleine aanvulling: het feestje draait. Bluetooth werkt en Garmin én iGo8 heb ik werkend. Laat het voorjaar maar komen. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Mooi man, veel plezier! Met Tyre kan je .KML routes maken die iGo snapt.

OJ
 
Laatst bewerkt:
zijn er mensen die me wat op de hoogte kunnen brengen met de garmin software... ik had een versie van garmin xt, maar greeg dat niet werkende... op één of andere manier startte die software niet op... ook niet na instellen in het menu van de peaklife etc...

wie kan me aan een werkende versie helpen middels pm oid?
 
Wie heeft het bluetoothknopje in Primo 1.2 skin al werkend op de Peaklife?

Er moet in de sys.txt een verwijzing staan naar de "blauwetand".exe bestandje. Echter is deze niet zichtbaar / vindbaar op de Peaklife.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan