Mappy mini 330 vs Peaklife chinees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik gebruik hem zo standaard als maar kan. Heb alleen de kaarten geupdate en een poi met campings in Europa er op gezet.
Mij bevalt hij prima. Doet precies waar ik hem voor wilde hebben: routes uitzetten met Tyre/Google maps en die in een motor GPS stoppen. Constructie vind ik meer dan voldoende en iGo is een goede navigatie app.
Allerbelangrijkste vind ik dat dat allemaal voor net even 100 euro kan. Daar kunnen gevestigde namen nog een puntje aanzuigen.
 
is er nog ergens een gratis flitspalen poi bestand te downloaden? via google kom ik niet verder dan sites waar je moet betalen...

gebruik de peaklife met meegeleverde igo software
 
Heb dit topic een lange tijd gevolgd, maar kijk nu weer terug en zie dat veel mensen andere software gebruiken.
Zijn hier gebruikers die de peaklife gebruiken zoals hij geleverd wordt? zo ja, wat zijn de ervaringen? Ben van plan om begin volgend jaar er een te kopen voor de dagtourtjes en weekendjes naar Duitsland.

Ik zit inmiddels op iGO 1.2 en met de DIMKA-skin, gewoon omdat het kan.

De standaard meegeleverde iGO-8 software werkt echter prima en kan zonder enig probleem gebruikt worden. iGO 1.2 heeft een tracklog, wat ik ook op mijn Garmin had en met de skins krijg je net even wat meer instellingsmogelijkheden, maar het is niet wereldschokkend. Het grappige is dat het apparaat het allemaal wel aankan. En inderdaad zoals Ojee aangeeft voor € 100 krijg je een navigatiesysteem met de mogelijkheden van een veel duurder systeem. :)

Ik zit ook op een engels forum en inmiddels zijn door ook al een aantal tevreden gebruikers.
 
Zo! ik heb mijn Mappy binnen, ziet er goed uit! wel jammer dat hij geen ingebouwd speakertje heeft :(
 
Ik gebruik nog steeds iGo 8 met m'n peaklife. Ik heb nog even ToTom gebruikt maar ik vind iGo eigenlijk fijner werken.

De meegeleverde voeding van de houder is ondertussen wel overleden, maar die ga ik vervangen door een losse 12-5v converter.
 
Jullie hebben me overtuigd (met name VTRookie ;)) ik heb er een besteld.
Ik zal jullie ook op de hoogte houden!
 
Peaklife.
Door de stand van de euro wel twee tientjes duurder nu maar scheelt nog altijd honderden euro's met de dure marketing merken.
 
Ik gebruik al 3 jaar een MIO C520 als navigatie op de motor. Helaas moet het wel in een waterdichte box wat de leesbaarheid niet echt ten goede komt.
Zowel de Peaklife als de Mappy lijken een prima opvolger voor de mio.
Wanneer ik het goed heb begrepen heeft de Peaklife nog een ingebouwde speaker voor gebruik in de auto en de Mappy niet.
Klopt dat?
En geen van beiden heeft een directe 3,5 mm headset aansluiting voor een draadje naar je helm?

Groeten Peter
 
Laatst bewerkt:
De bestaande stemmen van IGO8 geven voor op de motor (en auto) te veel informatie.
De stem "Gonny" is een zeer prettige uitzondering daarop en kan ik van harte aanbevelen. Oorspronkelijk komt deze van Navigon en veel herhalingen zijn er uitgesloopt/zitten er niet in.
Succes er mee!
 
De Peaklife heeft een ingebouwde speaker. Koptelefoon ingang zit er niet aan, wel Bluetooth. Kan je er een Bluetooth setje aanhangen. In dit topic staat daar ook wat over geschreven.

OJ
 
Bedankt voor de info!
Ik gebruik al die tijd een garmin headset in m'n helm en dat bevalt eigenlijk erg goed. Ik zie wel bij mede rijders een BT-set die ook elke dag weer moet worden opgeladen. Verder is de geluidskwaliteit van deze set met een kabeltje gewoon erg goed, metalen speakers en geen plastic.
Wellicht is het mogelijk een chassis-deel in te bouwen (met behoudt van de waterdichtheid).
 
De bestaande stemmen van IGO8 geven voor op de motor (en auto) te veel informatie.
De stem "Gonny" is een zeer prettige uitzondering daarop en kan ik van harte aanbevelen. Oorspronkelijk komt deze van Navigon en veel herhalingen zijn er uitgesloopt/zitten er niet in.
Succes er mee!
Op zich werkt elke stem wel goed voor op de motor hoor... je kunt namelijk met de hand het configuratiebestand van de stem aanpassen en daar dus alles uit-slopen wat je volgens jezelf niet nodig hebt.
 
Hoe sluit je de peaklife eigen aan op je accu? Heb echt de balle verstand van elektronica.

vkBlSDLc.jpg


Je zet de peaklife dus in de actieve houder, hieruit komt een rond kabeltje die je met het ronde uiteinde verbind van bovenstaand plaatje? Daarna sluit je de rode en zwarte draad rechtstreeks aan op je accu, is het zo simpel?
 
Ja, het is zo simpel. Ik heb wel aan die twee draadeindjes oogjes gesoldeerd (van die dingen zitten altijd wel in zo'n doos met van die knijpstekkers). Vervolgens aan de + en de - aan je accu vastmaken. Draad een beetje netjes wegwerken. Aan de andere kant zit een waterdichte verbinding met je GPS houder. Je kan dus de draad laten zitten als je de houder van je stuur afhaalt. De GPS kan je weer in die houder klikken en heeft contactjes aan de achterkant. Ik weet niet wat de betrouwbaarheid van die contactjes is. Mijn motor waar die GPS op zit staat al een tijdje stil met een stukke CDI.

Overigens is die voeding bij mij ontploft en heb ik er een andere tussen gesoldeerd. Plaatjes staan een paar bladzijden terug.

OJ
 
Laatst bewerkt:
Het snelle antwoord is, ja zo kan het!

Zo heb ik het ook gedaan en het functioneert prima. De echte purist (ik ben dat dus niet) zal waarschijnlijk roepen dat er een schakelaar tussen moet om de lekstroom uit te schakelen, in verband met het leegtrekken van een accu. Ik rijd al 6 jaar rond met een 12 volts aansluiting en een voedingskabel van de navigatie direct aangesloten op de accu en dat is nooit misgegaan.

:)
 
Ik heb nog geen problemen gehad met de contactpunten in de cradle en ik heb em ook tijdens zware regen buien gebruikt.
Alleen is bij mij de in-line voeding ook gesneuveld. (niet eens tijdens een stortbui maar gewoon onderweg naar kantoor).
 
Ik heb een oude autolader (van 12v naar 5v) gesloopt en daar de draden van de peaklife aan gesoldeerd.

OJ
 
Igo Primo 2 is inmiddels een paar maanden uit. Probleem was dat de meeste versies niet in de resolutie 320x240 beschikbaar waren. De Dimka skin 1.50 for primo 2.0 schijnt dit op te lossen.

Ik zal in het weekend proberen alles op een Sd-kaart te zetten en jullie laten weten of het werkt. :)
 
ik draai nu even iGO Primo™ 9.2.0.192885 +TTS (May 20 2011) ( met wat vlieg en stuntwerk in de sys t.x.t. )
igo software begint mij te bevallen
 
Igo Primo 2 is inmiddels een paar maanden uit. Probleem was dat de meeste versies niet in de resolutie 320x240 beschikbaar waren. De Dimka skin 1.50 for primo 2.0 schijnt dit op te lossen.

Ik zal in het weekend proberen alles op een Sd-kaart te zetten en jullie laten weten of het werkt. :)

Ben er vast van overtuigt dat het je gaat lukken
good luck :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan