Marc Marquez topic deel II

Nieuwe rijder voor Honda MotoGP. :+
Screenshot_2022-11-29-17-45-03-98_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg

 
Vandaag komt de nieuwe docu over MM uit op Prime, ben benieuwd :)
Tot nu toe de eerste 2 afleveringen gezien. Je krijgt goed mee hoe lastig de laatste seizoenen voor hem zijn geweest en het is een bevestiging van zijn ego (niet negatief bedoeld, het soort ego dat je nodig hebt om 8x wereldkampioen te worden).

Het beeld dat ik had dat hij alleen maar leeft voor de sport en zal rijden totdat hij echt niet meer kan lijkt aardig te kloppen.
 
Voor de motorsport leven doen de meeste van die mannen anders bereik je nooit het Mgp niveau.
Al moet ik zeggen dat MM wel 1 van de meest extreme is:} ,ik had allang gestopt met de risico,s die hij loopt.
 
Vandaag komt de nieuwe docu over MM uit op Prime, ben benieuwd :)
De moeite waard. Het blijft fascinerend om te zien hoe zo`n rijder telkens ergens de motivatie vandaan weet te halen.
Marquez heeft gewonnen wat er te winnen valt. En dan toch het bot van je bovenarm door laten zagen en laten draaien, met het oog op nog een wereldtitel . Hebben we het nog niet over de diplopie ( zicht ).
 
De moeite waard. Het blijft fascinerend om te zien hoe zo`n rijder telkens ergens de motivatie vandaan weet te halen.
Marquez heeft gewonnen wat er te winnen valt. En dan toch het bot van je bovenarm door laten zagen en laten draaien, met het oog op nog een wereldtitel . Hebben we het nog niet over de diplopie ( zicht ).
Ik gun hem nog wel wat wereldtitels
 
De moeite waard. Het blijft fascinerend om te zien hoe zo`n rijder telkens ergens de motivatie vandaan weet te halen.
Marquez heeft gewonnen wat er te winnen valt. En dan toch het bot van je bovenarm door laten zagen en laten draaien, met het oog op nog een wereldtitel . Hebben we het nog niet over de diplopie ( zicht ).
Operatie was ook omdat hij problemen had in het dagelijkse leven....
 
Er is in ieder geval weer een seizoen naar de kloten voor nr. 93 met die fiets en blessure gevoeligheid wordt het een moeilijk verhaal. Of dat kalex frame moet de zaak op zijn kop zetten.
 
ben er gisteren achter gekomen dat hij dezelfde blessure heeft als ik opgelopen heb vorig jaar juli (ook crash met motor). bij mij was de basis van metacarpaal 1 van mijn duim in 4, en schade aan het kraakbeen. het bot is mooi genezen, maar kraakbeen hersteld zich niet (of amper, daar is geen doorbloeding). vroeg of laat (afhankelijk van de hoeveelheid pijn en hoe goed je ermee om kan) resulteert dat altijd in een duimprothese.
ben nu 9 maand verder en mijn gehele hand (letterlijk alles vanaf de pols) is nog altijd gezwollen (hoe dichter bij de duim hoe meer) : ik kan nog altijd mijn vingers niet volledig plooien en mijn duim geraakt niet verder dan een hoek van 90° tussen metacarpaal 1 en 3 .
het meeste last/pijn heb ik echter bij kleine bewegingen met meta 2 en 3 waarbij lichte kracht bebruikt wordt zoals schrijven (het is eerder kribbelen '(). met echt kracht zetten met heel de duim heb ik zelden problemen, dus volgens mij komt het niet van het kraakbeen (zou vergelijkbaar zijn dan met artrose : kraakbeen weg gesleten waardoor je bot op bot krijgt). 10 mei een MRI van mijn duim om te zien of er nog wat anders mee scheelt.

heb al 't straat op en af gereden met de moto en eens goed doorgeremd zonder probleem. volgende week een eerste moto-trip met een maat gepland om te zien of ik terug "een ganse dag" kan rijden. lukt dat niet zal het eerder héél snel zijn dat die prothese er komt :Y

metacarpaal zijn de botjes van je duim : 3 het eindbotje, 2 middel, 1 de basis
 
Terug
Bovenaan Onderaan