Marc Marquez topic deel II

Ik hoop dat ik ongelijk krijg overigens want hoewel geen fan, gun ik hem verder gewoon het beste.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Er zijn er maar een paar op de hele wereld die het kunnen weten of die tenminste de details weten.

Ik hoop dat hij terug komt, nog steeds geweldige dingen met die fiets uithaalt maar nooit weer een race wint met meer dan een paar tienden van een seconde.
Het laatste geldt overigens voor iedere coureur
 
alsof AD MM nodig heeft ...
MM is er gewoon altijd, en het feit dat AD er was om te vechten in de laatste bocht zegt op zich al meer dan genoeg. de rest was er op dat moment al lang niet meer.
en als een band een goed excuus is voor Bo, is het dat ook voor AD en heeft dat verder niets te maken met de afwezigheid van MM
Tijdens de bandenoorlog (michelin/bridgestone/dunlop) werden banden gemaakt voor de fabrikanten en zelfs voor de rijders.
Sinds de invoering van de eenheidsband (eerst bridgestone en nu michelin) moeten de fabrikanten de hun frames ontwikkelen a.d.h.v.. de banden.
M.a.w. het excuus van een band kan over een seizoen best reëel zijn.
 
Tijdens de bandenoorlog (michelin/bridgestone/dunlop) werden banden gemaakt voor de fabrikanten en zelfs voor de rijders.
Sinds de invoering van de eenheidsband (eerst bridgestone en nu michelin) moeten de fabrikanten de hun frames ontwikkelen a.d.h.v.. de banden.
M.a.w. het excuus van een band kan over een seizoen best reëel zijn.
"excuus", of je hebt het huiswerk gewoon niet zo goed weten te doen als de concurrent.... dat is precies de taak van de fabrikanten natuurlijk..
En dat loopt wel eens niet zoals men had gewild.
als rijder is dat 'balen'..
Maar vroeger kregen de toprijders gewoon betere banden, dat was ook niet ideaal!
 
Het zal wel deels met het frame te maken hebben maar lang niet alles. Kijk naar de mensen die dit jaar wel eens een race gewonnen hebben. Niemand kon data van vorig jaar gebruiken, sterker nog: bij 2 opeenvolgende races op het zelfde circuit was het onmogelijk de gegevens van de 1e race te gebruiken en heel vaak stonden ze in het 2e weekend met hun handen in het haar. Zelfs Suzuki waarvan je zou kunnen zeggen dat zij er het beste op ingespeeld hebben, heeft regelmatig problemen gehad.
Voor de spanning is het bandengeneuzel natuurlijk ideaal maar ik vraag me af hoe de echt grote mannen in de fabrieken daarmee om blijven gaan. Het blijft natuurlijk irritant dat fabrieken jaarlijks tientallen miljoenen of meer in motoren en rijders investeren en in het raceweekend al dat geld door het putje zien verdwijnen door het bandencircus.
Gezien de hoeveelheid geld dat hier jaarlijks in om gaat verdenk ik persoonlijk Dorna ervan dat ze een deal met Michelin hebben om het veld korter bij elkaar te krijgen. Maar ja, als het al zo is, zullen we dat nooit te horen krijgen.. ;)
 
Het zal wel deels met het frame te maken hebben maar lang niet alles. Kijk naar de mensen die dit jaar wel eens een race gewonnen hebben. Niemand kon data van vorig jaar gebruiken, sterker nog: bij 2 opeenvolgende races op het zelfde circuit was het onmogelijk de gegevens van de 1e race te gebruiken en heel vaak stonden ze in het 2e weekend met hun handen in het haar. Zelfs Suzuki waarvan je zou kunnen zeggen dat zij er het beste op ingespeeld hebben, heeft regelmatig problemen gehad.
Voor de spanning is het bandengeneuzel natuurlijk ideaal maar ik vraag me af hoe de echt grote mannen in de fabrieken daarmee om blijven gaan. Het blijft natuurlijk irritant dat fabrieken jaarlijks tientallen miljoenen of meer in motoren en rijders investeren en in het raceweekend al dat geld door het putje zien verdwijnen door het bandencircus.
Gezien de hoeveelheid geld dat hier jaarlijks in om gaat verdenk ik persoonlijk Dorna ervan dat ze een deal met Michelin hebben om het veld korter bij elkaar te krijgen. Maar ja, als het al zo is, zullen we dat nooit te horen krijgen.. ;)
Heb je wel een punt.
 
Zoals ik bijv ook bij bo heb gezegd ; die band is niet het enige wat iets doet, mentale deel speelt ook mee en misschien nog wel veel meer kleine dingen. Natuurlijk ook of je team snapt wat er moet gebeuren etc etc

In het geval van dovi denk ik dat hij mentaal vaak niet helemaal lekker zit, dit jaar was het jaar dat iedereen vond dat hij het moest doen.. En dat gebeurde niet, daarbij was hij erg bezig met zn nieuwe contract etc etc.

Dit jaar is extra bijzonder geweest door corona en daardoor ook de dubbele races op bepaalde circuits, hierin zag ik soms enorme verschillen tussen race 1 en 2 dus dat zal dan de verdienste zijn van een rijder of team.. of combi daarvan.

Grote verliezers dit jaar zijn de man waar dit topic over zou gaan, Yamaha en ducati fabrieksteams

Maar dan mag men mij nu gaan uitleggen waarom dovi niet met een bepaalde band kan en Miller ineens wel ?! Miller sleet ze altijd in 6 rondes terwijl dovi ze spaarde tot de laatste 6 rondes...

Ik denk dat Miller en het team om hem heen veel meer aanpassen ( letterlijk en figuurlijk) dan dat dovi en zijn team dat doen.
Dovi blijft er aan vast houden dat hij het allemaal goed doet, ik heb daar echt mijn twijfels bij !
 
Wat Mohammed Said Al-Sahaf of Alberto Puig er ook over te vertellen hebben, het ziet er niet
best uit voor MM. De grote vraag wordt of die arm voldoende hersteld om op topniveau te blijven presteren.😬
 

Bijlagen

  • 20201205_200745.jpg
    20201205_200745.jpg
    117 KB · Weergaven: 5
Operatie 3 + infectie. Oftewel voorbereiding 2021 naar de klote. En dan nog maar afwachten of "de reparatie" sterk genoeg blijkt te zijn. Seizoen 2021 👎
 
Terug
Bovenaan Onderaan