Marc Marquez topic deel II

Ik dacht dat elke Honda coureur of ander merk , alle merken die punten pakken meetelde.
Team kampioenschap pakt iedere rijder van het team punten, en tellen bij elkaar op. Maar constructeur telt alleen de eerste rijder van dat merk. Fabriek team rijder of satelliet team rijder maakt niet uit eerste rijder pakt de punten voor het merk, maar alleen de eerste. Maar hoe meer ijzers in het vuur en constant, hoe meer punten.
Het lijkt het meest eerlijke omdat het dan niet uit maakt hoeveel klanten fietsen je laat rijden. Maar in het geval van Honda icm met MM, die als enige goed uit de voeten kan met de Honda, is het toch weer een beetje een vertekend beeld van hoe goed de motor van een merk is....
Als er meerdere jongens hard gaan en winnen, en de punten onderling verdelen, kan het toch een andere uitslag geven dan de individuele kampioen. Maar niet als 1 persoon duidelijk overheersend is en bijna alle wedstrijden wint, dan is de kans groot dat ook de constructeur kampioen is aan het einde van het seizoen.
 
MM gaat niet meer meekomen met de top.

Hij heeft toch een mentaal tikje opgelopen en om eoa manier is de sfeer en manier van rijden bij de toppers is veranderd, het laatste jaar, naar mijn idee. Ik heb het idee dat MM zich daar niet aan kan aanpassen.


En dat Honda geen top motor meer is.... op grond waarvan zeg je dat ?
Al had Honda de laatste 10 jaar alle plekken 1 /2 / 3 had gewonnen, als je er dit jaar geen rijders op kunt zetten die ermee overweg kunnen, dan ga je er geen races mee winnen. En motoren die niet winnen zijn geen topmotoren. Is dat de redenatie ?
Dat eerste ben ik wel met je eens (alleen anders dan je denkt).
Zodra hij weer een beetje sterker is geworden rijdt hij weer als vanouds iedereen naar huis.
De huidige "toppers" zijn alleen maar toppers omdat er niemand bovenuit steekt. Geen van alle heeft het talent van MM
Ik ben niet bang voor mentale belemmeringen bij MM, dat komt wel goed. Alleen het lijf en een Honda die een jaar niet verder ontwikkeld is (in zijn richting) zal nog wel tegenwerken.
 
Laatst bewerkt:
Miller won de race afgelopen week met ruime 3 sec voorsprong ?
Fabio won portimao met meer dan 3 sec voor sprong..

hoezo steekt er tegenwoordig niemand buiten de top uit ?
Bagnaia reed in portimao een pole tijd die 8 tienden sneller was dan de rest, werd alleen weg gehaald ivm gele vlag.

Het veld is dichter tot elkaar gekomen, de ktm s en aprilia rijden geen seconde(n) per rondje te langzaam meer waardoor het veld veel dichter op elkaar blijft.


Marquez is best wel een beetje door de mand gevallen als one trick pony, ondanks zijn talent en reflexen merk je gewoon dat hij niet snel is als hij niet op zn normale manier kan rijden.
Daarbij denk ik dat er dit seizoen weer wat speelt qua banden , wat voor Honda niet goed uitpakt en voor KTm ook niet.. de harde voorband doet niet het juiste voor die fietsen
 
Marquez is best wel een beetje door de mand gevallen als one trick pony, ondanks zijn talent en reflexen merk je gewoon dat hij niet snel is als hij niet op zn normale manier kan rijden.
Goed verhaal, maar iemand die van de 7 jaar dat ie mee doet, 6 keer wereldkampioen is geworden, waarvan een aantal keer zeer dominant een one trick pony noemen is misschien niet helemaal rechtvaardig.

Ik snap wat je bedoeld hoor, dat ie alleen kan winnen als ie (te) veel risico's neemt en vol pushed. Maar dat is denk ik niet helemaal waar. Vooral de afgelopen jaren was hij veel rustiger, waar hij vaak lang wachtte en in de top 3 bleef zitten, om in het laatste deel vol gas te geven en weg te rijden.
 
Om op basis van de afgelopen twee races Marquez (deels) af te schrijven is voorbarig; om te stellen dat er coureurs zijn die ver boven het veld uitsteken is net zo voorbarig. We hebben afgelopen seizoen gezien dat een man of vijf pas heel laat afvielen voor de titel, en dat Mir met slechts één overwinning de titel naar zich toe trok. Zonder Marquez was het spannend, maar een dominante kampioen is voor hem nog niet in de plaats gekomen. Het gaat dit seizoen ook nog wel even duren voordat de titelkandidaten echt duidelijk zijn.
 
Het is ook makkelijk een coureur te schoppen als hij (nog) niet in zijn doen is.
En bepaalde veel slechter presterende coureurs buiten schot te laten,of wanprestaties te onderbelichten
Zal wel aan voorkeuren en subjectieve visie kunnen liggen 😇

Ik zeg :> laat die gast maar even zijn ding doen,,komt vanzelf iets uitrollen🤗
 
Oke oke, iets genuanceerder dan maar het ging mij om het stukje dat hij met die enorme inzet en overtuiging wil rijden en dan ook gewoon veel sneller is dan de rest van het veld.

@downsider : hij zou pas terug komen als die 100% fit was toch ? blijkbaar is hij dat nog lang niet..
Ik heb veel respect voor wat dat mannetje heeft gepresteerd , dus je hoeft het van mijn kant niet als schoppen te zien.

Pol gaf trouwens nog heel goed aan waar het bij honda ook een beetje scheef gaat ; iedereen rijd met verschillende spullen en is met een eigen agenda bezig.
 
Oke oke, iets genuanceerder dan maar het ging mij om het stukje dat hij met die enorme inzet en overtuiging wil rijden en dan ook gewoon veel sneller is dan de rest van het veld.

@downsider : hij zou pas terug komen als die 100% fit was toch ? blijkbaar is hij dat nog lang niet..
Ik heb veel respect voor wat dat mannetje heeft gepresteerd , dus je hoeft het van mijn kant niet als schoppen te zien.

Pol gaf trouwens nog heel goed aan waar het bij honda ook een beetje scheef gaat ; iedereen rijd met verschillende spullen en is met een eigen agenda bezig.

Dus dat is een of ,de reden ,om hem af te schrijven als toekomstig kampioen 🤔

ik ben blij dat ie er weer bij is,zie hem gewoon graag rijden.
Daarbij heb ik schijt aan persoonlijke visies over hoe hij is of zou zijn.
Dat zit hier vele nog wel eens dwars en wordt in dit topic,al dan niet,subtiel uitgekotst.
 
Marquez is best wel een beetje door de mand gevallen als one trick pony, ondanks zijn talent en reflexen merk je gewoon dat hij niet snel is als hij niet op zn normale manier kan rijden.

Nou dat denk ik wat hier uit te halen.
Maare ik zou zeggen,leg dat maar eens uit 🤗
In ieder geval geef je hem weinig credits
 
Tja je kan er lang en kort over lullen, op dit moment is hij zeg maar 70 procent, wordt het ooit weer 100 zeg het maar??
Zoals hij nu bezig is, is hij binnenkort weer verdwenen na weer een beste klapper.
 
Laatst bewerkt:
Tja je kan er lang en kort over lullen, op dit moment is hij zeg maar 70 procent, wordt het ooit weer 100 zeg het maar??
Zoals hij nu bezig is, is hij binnenkort weer verdwenen na weer een beste klapper.

Tja,welke coureur niet die zijn motor in zijn nek krijgt.🤔
Is inherent aan de sport en het menselijk lichaam 🥺
Zonder geluk vaart niemand wel🤗
 
MM zijn dominantie is volgens mij al afgenomen in 2019. In zijn eerste jaren was hij niet zo opvallend opzoek naar sleepjes in kwalificatie, en kon hij op eigen kracht wegrijden in de race. De afstraffing en breekpunt was volgens mij de kwalificatie eind 2019 waar hij probeerde FQ te volgen. (en eraf vloog).
Dat hij er afgelopen weekend weer 2x af vloog, zonder gevolgen is geluk, maar dit gaat fout en dan is het adios MM.
Het is An of het is Oet...
 
Laatst bewerkt:
Precies , dus men kan suggereren wattie wil , we zullen hem pas na enkele GP's wat beter kunnen beoordelen .....die blessure was geen kattenpis .

Uiteraard, maar bij voetbal hebben ze het ook altijd over de opstelling voor de wedstrijd word gespeeld en heeft iedereen wat te zeggen over hoe het gaat verlopen.
Dat schijnt deels hetgeen te zijn wat oa zo leuk is aan sport.


Zoals ik het zie..... er zijn nu een aantal maanden geweest zonder grote topper waarbij iedereen van te voren wist wie er de meeste kans zou maken te gaan winnen.
Ik heb het idee dat er nu 'anders' gereden word. Ik kan er niet precies de vinger op leggen, de rechte stukken zijn nog steeds recht en de bochten krom, maar iets in de 'cultuur' lijkt veranderd.

Ik heb het idee dat MM lichamelijk te vroeg weer in de wedstrijden is gaan rijden maar mentaal te laat......
Ik baseer het nergens op, maar denk dat MM vreselijk moet oppassen dat hij zichzelf niet lichamelijk over de top duwt. Tegelijkertijd vraag ik mij af of hij zich nog kan inpassen in wat ik de 'cultuur' noemde. Ik heb zomaar het idee dat hij zich daar niet aan kan aanpassen.
 
Marquez is best wel een beetje door de mand gevallen als one trick pony, ondanks zijn talent en reflexen merk je gewoon dat hij niet snel is als hij niet op zn normale manier kan rijden.

Nou dat denk ik wat hier uit te halen.
Maare ik zou zeggen,leg dat maar eens uit 🤗
In ieder geval geef je hem weinig credits

Volgens mij kwam ik al op die post terug dat het wat genuanceerder had gekund. Dat jij er zelf dingen uithaalt die er niet staan kan ik niet veel aan doen toch ?!
Ik heb marquez als rijder altijd credits gegeven, kan er van genieten wat hij met die motor kan en doet ! Maar ben er ook altijd open in geweest dat ik niet alle acties kan waarderen en dat het hem vroeg of laat eens op ging breken.

Marquez behoort momenteel tot de middenmoot, dat is blijkbaar wat het is als hij niet kan doen wat hij altijd deed ( het op en over de rand rijden )
One trick pony was niet helemaal de juiste omschrijving ervoor, jij haalt daaruit dat het blijkbaar nooit wat gaat worden terwijl @TripleSteve het opvat zoals ik het bedoeld heb.
Volgens mij doe je dat niet toch ??
Nee en is ook zeker niet de bedoeling.
Blijft wel lastig om via internet elkaar altijd in 1 x goed te begrijpen...
Dat geldt toch voor iedere coureur die niet op zijn normale manier kan rijden
Ben ik het deels mee eens, blessures zijn altijd een nadeel maar er waren een heleboel mensen die zeiden dat marquez op 70% het veld nog op een hoop zou rijden..
Als marquez op de " zelfde" manier rijd die zijn collega s op de Honda s er op na houden blijkt hij dus ineens weinig sneller dan die andere Honda rijders.


Ik hoop van harte dat hij nog een stukje terug kan pakken en gewoon weer vooraan mee kan doen.
Hij en Honda hebben gezegd dat hij terug kwam als hij 100% fit was, of ze hebben zich daar niet aan gehouden of hij kan ineens niet meer met de Honda wat hij eerst wel kon, ik gok dan op het eerste.
 
Terug
Bovenaan Onderaan