Marco Melandri

Is Melandri een topper voor jouw?

  • Ja, absolute topper

    Stemmen: 76 76,0%
  • Nee, vind het niks

    Stemmen: 24 24,0%

  • Totaal aantal stemmers
    100

gRRaafie

MF veteraan
5 okt 2005
25.479
2
Aangezien er al een aantal topics zijn over diverse motorcoureurs(Biaggi, Rossi, Gibs etc.) open ik als fan van Melandri dit topic.

Dus kom maar op met die posts.

En natuurlijk de pics. zijn van harte welkom

Melandri_06GP03_2166_AN.jpg
 
Melandri vind ik top..
Helaas heeft hij veel blessures gehad de afgelopen jaren daardoor vielen zijn resultaten tegen. :N
 
Melandri vind ik top..
Helaas heeft hij veel blessures gehad de afgelopen jaren daardoor vielen zijn resultaten tegen. :N

Klopt en je zag het in zijn eerste blessure vrije jaar (behalve toen Rossi hem vorig jaar van zijn fiets afkogelde), hij werd gelijk 2e in het kampioenschap.

Hij heeft dit jaar echter wel meer concurrentie als vorig jaar.
Stoner, Pedrosa, Hayden, Rossi(ja die komt nog wel terug), Capirossi en Gibs en wie weet breekt Elias nog definietief door op de Honda.
Vorig jaar waren alleen Rossi natuurlijk en Hayden, Capirossi en heel af en toe Gibs en Biaggi echte concurrentie.

En de eerste 2 races dit jaar vielen iets tegen omdat de hij (net als Rossi nu) problemen met zijn fiets had en voornamelijk met de setup.
In een interview na de tests die gehouden zijn na de race op Jerez vertelde hij dat hij een goede setup had gevonden en zie de race erna zit hij er weer helemaal voorin bij...
 
melandri is een topper!!!
toen hij op de yamaha zat had ik er om eerlijk te zijn geen vertrouwen in.
maar zo zie je dat je er ook naar kan zitten ;) gelukkig O-)
(Afbeelding)

idd, dat geef je duidelijk weer :9 :+

Alleen zijn periode bij Yamaha was minder, daarvoor op de Aprilia heeft hij toendertijd zelfs nog records gezet(jongste wereldkampioen in ik geloof de 250CC klasse) daar was hij echt zeer sterk, toen kwam dus de zwarte bladzijde uit zijn carriere: Yamaha(niks ten nadele voor yamaha hoor, het zijn strakke en goede fietsen!).

Maar ik moet zeggen sinds hij bij Honda rijd is het echt weer omgekeerde wereld vergeleken bij zijn tijd op de Yamaha :+ :+ :+
rossi_melandri_motegi.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit seizoen is er absoluut veel concurrentie! wat de strijd op de baan alsmaar beter maakt!!

Wie er een bedrijging gaat vormen voor Rossi? geen idee. Capirossi niet vrees ik, Gibernau al helemaal niet en Edwards in op het moment lekker doelloos aan het rondrijden. Dan blijven (met uitzondering van Tamada) de Hondaboys over. Pedrosa en Stoner zijn razendsnel, maar ik vraag me af of ze het hele seizoen competatief zullen zijn. Melandri is de man denk ik. Zeer agressief, scherp sturend en kent totaal geen angst...een echte pitbull. Hayden daarentegen heeft geen killerinstinct. Hij kan podiums pakken, maar winnen? nee, daarvoor wordt hij veel te vaak afgebluft.

Persoonlijk verwacht ik dat Elias zich ook wat meer in de kopgroep zal begeven. Snelle coureur met de zelfde agressieve stijl als Melandri. Hij wordt een beetje ondergesneeuwd door de successen van Dani en Casey, maar als je naar de statistieken kijkt was hij in Istanbul razendsnel. Samen met Rossi klokte ze constant snellere rondetijden dan de kopmannen. Toni heeft de snelheid er inzitten, maar z'n grote minpunt is het slechte starten. Ook moet hij proberen wat eerder in z'n ritme te komen. Afgelopen race bleef hij te lang ''langzame'' rondetijden klokken.

Wat mij betreft gaat het beeld van 2006 gevormd worden door: Rossi, Hayden, Melandri, Pedrosa, Elias en Stoner. Gibernau en Edwards zullen er af en toe een keertje bij zitten, maar zijn toch behoorlijk finito!!
 
ook edwards heel problemen met de yamaha.

Dezelfde problemen als Rossi en die presteert het wel om toch nog een nette 4e klassering neer te zetten en ook in de algemene puntenstand doet Rossi nog mee en dat in tegenstelling tot Edwards.

Ik zeg dat die geen rol van betekenis meer gaat spelen dit jaar op misschien af en toe een goede race na, same for Gibs...
 
Ja wat vind ik van Macio.... *O* *O* *O*
Helemaal geweldig natuurlijk!
In de 250cc ben ik m pas gaan volgen (daarvoor was ik iets te klein om namen te onthouden zeg maar...), daarna de MotoGP was een beetje tegenvallend. Gelukkig heeft ie het vorig jaar helemaal goed gemaakt, en het ziet er naar uit dat ie die lijn dit jaar door gaat zetten!! Zie het onderstaande bewijs:

Assen 2004: 3e plaats
full


Assen 2005: 2e plaats
marco12.jpg


Assen 2006: ... ;)

http://groups.msn.com/MarcoMelandri
 
Laatst bewerkt:
Dit seizoen is er absoluut veel concurrentie! wat de strijd op de baan alsmaar beter maakt!!

Wie er een bedrijging gaat vormen voor Rossi? geen idee. Capirossi niet vrees ik, Gibernau al helemaal niet en Edwards in op het moment lekker doelloos aan het rondrijden. Dan blijven (met uitzondering van Tamada) de Hondaboys over. Pedrosa en Stoner zijn razendsnel, maar ik vraag me af of ze het hele seizoen competatief zullen zijn. Melandri is de man denk ik. Zeer agressief, scherp sturend en kent totaal geen angst...een echte pitbull. Hayden daarentegen heeft geen killerinstinct. Hij kan podiums pakken, maar winnen? nee, daarvoor wordt hij veel te vaak afgebluft.

Persoonlijk verwacht ik dat Elias zich ook wat meer in de kopgroep zal begeven. Snelle coureur met de zelfde agressieve stijl als Melandri. Hij wordt een beetje ondergesneeuwd door de successen van Dani en Casey, maar als je naar de statistieken kijkt was hij in Istanbul razendsnel. Samen met Rossi klokte ze constant snellere rondetijden dan de kopmannen. Toni heeft de snelheid er inzitten, maar z'n grote minpunt is het slechte starten. Ook moet hij proberen wat eerder in z'n ritme te komen. Afgelopen race bleef hij te lang ''langzame'' rondetijden klokken.

Wat mij betreft gaat het beeld van 2006 gevormd worden door: Rossi, Hayden, Melandri, Pedrosa, Elias en Stoner. Gibernau en Edwards zullen er af en toe een keertje bij zitten, maar zijn toch behoorlijk finito!!

Net wat je zegt over Elias, als hij het voor elkaar krijgt om goed te starten en constante rondetijden te rijden is hij zeker in staat om podiums te gaan scoren...

Team Gresini racing heeft het gewoon goed voor elkaar met als eerste rijder Melandri en 2e Elias.
Samen met Repsol Honda zijn ze qua team zeker de sterkste teams van het veld. :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan