Marco Simoncelli deel 3 - Ciao Marco #58

Marco Simoncelli op een garagedeur in Bologna. Augustus 2020
932EC345-A27D-4DF1-8943-9AD7670B0237.jpeg
 
Er staat in de Kicxstart een artikel over hem.
 
Dat mag ook wel. Meest sneue reactie ooit op ´n oprecht moment van excuses. ☹️
 
Dat mag ook wel. Meest sneue reactie ooit op ´n oprecht moment van excuses. ☹️
Ik heb zelden een knuffel van een andere rijder na een incident gezien. :')
  • Simoncelli - Lorenzo
  • Simoncelli - Dani
  • Dani - Lorenzo
  • Zarco - Morbidelli
  • Zarco - tien anderen :+
 
Laat ik vooropstellen: ik vond Sic zo'n toffe dude, dat zijn helm al sinds zijn overlijden naast elk van mijn berichten staat.

Desondanks durf ik het ook wel op te nemen voor Dani. Simoncelli vond indertijd eigenlijk dat hij niks fout had gedaan. Dit was niet de eerste keer dat zijn overmoedigheid leidde tot een ongeluk. En in geval van dit specifieke ongeluk leidde het tot een sleutelbeenbreuk bij Dani Pedrosa, waarmee in feite zijn seizoen, zijn poging te strijden voor de titel, voor de zoveelste keer in duigen viel door een blessure. (Remember, dit was nog de goeie ouwe tijd, pre-Lorenzo/Assen/2013, dat een coureur een raam open moest kunnen maken, voordat hij weer de baan op ging.) En dan nog wel een blessure die niet aan hem lag, maar die hem, in Dani's ogen, aangedaan was. Le Mans is vroeg in het seizoen, en hij wist toen al: weer een jaar naar de klote. Combineer Sic z'n jongensachtige opstelling met Dani's idee dat het seizoen al verloren was. En dan krijg je een hand uitgestoken. Met camera's en andere coureurs om je heen. Dani zat er niet op te wachten, geloofde het niet, besloot niet aan de show mee te doen.

Ja, daarna overlijdt Marco. Dan krijg je misschien spijt van dat je dat moment niet anders aangepakt hebt. Wie weet was het wel oprecht - zo was Sic dan ook wel weer, hij was altijd eerlijk en meelevend enzo. Maar toen? Op dát moment? Geef 'm maar eens ongelijk dat je een - in jouw ogen - ongemeend excuus niet accepteert.
 
Dat mag ook wel. Meest sneue reactie ooit op ´n oprecht moment van excuses. ☹️
Weleens van "timing" gehoord.🤔
Ik kan me de situatie nog goed herinneren.
SIC was niet alleen op de baan weleens "onhandig"🤗
Alhoewel hij ook weleens geniaal was.😍
 
Vind het mooi dat ruim 11 jaar na zijn overlijden, Marco nog zo leeft bij velen :t En Dani was een van de sympathiekste coureurs uit zijn tijd. Een akkefietje mag toch een keer. Nu ga ik iets raars schrijven: Denk niet dat de hoofdpersonen in dit verhaal er nog wakker van liggen.
 
Tmes like These van de Foo Fighters komt net voorbij in de Top 2000. Moest toch weer even aan Marco denken :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan