Marco Simoncelli

Status
Niet open voor verdere reacties.
gaf Lorenzo een schoolvoorbeeld van een inhaal actie zoals het niet hoort op Dovizioso.
Maar nu horen we Lorenzo niet. !!

dus als Lorenzo het doet hoort het niet .
en als simonecelli het doet is het super.

mischien meten met 2 maten de een mag ik wel en de ander niet ?
 
Het hoort allemaal bij het racen vind ik..
Pedrosa had zijn bike niet rechtop hoeven zetten...er was nog wel iets aan ruimte.
Niet veel maar het was er wel.

Puig heeft ook gelijk een grote muil maar is hij vergeten wat Dani gedaan heeft bij Hayden??!

Straf of niet..het hoort gewoon bij racen. PUNT!

Moet je eens naar BSB kijken..hoor je ook niemand janken.
 
Simoncelli is een held.
Bijna jarenlang hadden we saaie races met enkele uitschieters die vol zaten van actie.
Dat Pedrosa onderuit is gegaan en wat brak het hoort er bij, motorracen zit vol risico's wil je geen risico's nemen moet je niet gaan racen.
Grootste contradictie was Lorenzo waar onze lollie kauwer Simoncelli beticht van gevaarlijk gedrag gaf Lorenzo een schoolvoorbeeld van een inhaal actie zoals het niet hoort op Dovizioso.
Maar nu horen we Lorenzo niet.

full
 
gaf Lorenzo een schoolvoorbeeld van een inhaal actie zoals het niet hoort op Dovizioso.
Maar nu horen we Lorenzo niet. !!

dus als Lorenzo het doet hoort het niet .
en als simonecelli het doet is het super.
mischien meten met 2 maten de een mag ik wel en de ander niet ?

Lorenzo zeikt erover :Y
simoncelli doet het gewoon :P
 
gaf Lorenzo een schoolvoorbeeld van een inhaal actie zoals het niet hoort op Dovizioso.
Maar nu horen we Lorenzo niet. !!

dus als Lorenzo het doet hoort het niet .
en als simonecelli het doet is het super.

mischien meten met 2 maten de een mag ik wel en de ander niet ?

Geen zaken uit zijn verband trekken.
Ik heb het over saaie races en dat de boel nu een stuk levendiger is, ik spreek nergens over de crash!
Sinds wanneer volg jij de MotoGP, toevallig Lorenzo zien rijden in de 250cc?
Mocht je dit gemist hebben, daar was Lorenzo de grootste aso op een motorfiets hij heeft zelfs een diskwalificatie aan zijn broek hangen vanwege gevaarlijk rijgedrag.
Iemand die zelf net zo is kan in mijn ogen niet een voorbeeldfunctie gaan bekleden van een "cleane" rijder die nooit inhaalacties toepaste en daarbij een "collega" opzettelijk hinderder.
Vorig jaar Valencia was denk ik ook een voorbeeld op nota bene Simoncelli waar Lorenzo ook op een verkeerde manier inhaalde en waar Simoncelli de deur mooi dichtgooide en Lorenzo er bijna af lag.
De inhaal actie van Lorenzo kon als "lichtend voorbeeld voor de motorsport" van keurig rijgedrag ook niet door de beugel.
Mocht je dit wel denken en we het op zijn Mantequillaans gaan hebben dan heb je gewoon boter op je hoofd!
Lorenzo heeft ook zijn streken, maar het klopt niet dat Lorenzo iemand beticht van gevaarlijk rijgedrag als je het zelf ook doet.
 
Het hoort allemaal bij het racen vind ik..
Pedrosa had zijn bike niet rechtop hoeven zetten...er was nog wel iets aan ruimte.
Niet veel maar het was er wel.

Puig heeft ook gelijk een grote muil maar is hij vergeten wat Dani gedaan heeft bij Hayden??!

Straf of niet..het hoort gewoon bij racen. PUNT!

Moet je eens naar BSB kijken..hoor je ook niemand janken.

Mooiste voorbeeld was denk ik de crash van Rutter en Kirkham zondag.
Geen gemekker gewoon een race incident het lijkt er bijna op dat er allemaal "Paris Hiltonnetjes" in de MotoGP rondrijden de eind 20'ers en 30+'ers hoor je niet.
 
Sport; hoewel wij het vroeger ook weleens met elkaar aan de spreekwoordelijke stok hebben gehad ben ik blij dat je weer terug bent!
 
daarbij komt,het inhaal gedrag van sic is radikaal anders en onconventioneel t.o.v de gevestigde orde, die het "volgens het boekje "doet,men is dit niet gewend,dus is het gevaarlijk. :z
M.a.w sic ziet dikwijls kansen waar andere ze niet zien,het is meestal de "verschrikte " reactie van een andere coureur,die tot mindere situaties leidt.

zie deze ook :

biaggi wil zijn lijn nemen,sic ziet een gat zet hem erin,raakt niemand,laat nog wat ruimte.
Biaggi,off garde,schrikt en is zijn kluts en zijn lijn kwijt, :P
 
Laatst bewerkt:
Sport; hoewel wij het vroeger ook weleens met elkaar aan de spreekwoordelijke stok hebben gehad ben ik blij dat je weer terug bent!

Euhm, ik ben niet terug.
Die paar reacties die ik nu geplaatst heb inclusief deze is mijn laatste.
Zoals ik toen al zei de sfeer wordt hier bepaald door een aantal mensen en discussies worden bijna zonder argumenten gevoerd.
Een discussie is leuk, maar zo maar wat roepen is nogal makkelijk en dat gebeurt mijn inziens iets te veel hier.
Dat was destijds de reden dat ik weg ging hier en dat zal ook de reden zijn dat ik weg blijf hier.
Sports was enkel goed als er leuke foto's geplaatst werden en mijn verhalen werden als BS beschouwd.
Ciao
 
gaf Lorenzo een schoolvoorbeeld van een inhaal actie zoals het niet hoort op Dovizioso.
Maar nu horen we Lorenzo niet. !!

dus als Lorenzo het doet hoort het niet .
en als simonecelli het doet is het super.

mischien meten met 2 maten de een mag ik wel en de ander niet ?
Welkom Zwitsal.

Jammer al dat gemekker van Lorenzo en Stoner, absoluut talentvolle rijders, maar hun karakters maakt een hoop kapot. Lorenzo het modepopje en Stoner the moaner.
Dani heb ik nog niet echt horen klagen eigenlijk, tuurlijk baalt hij, maar volgens mij is hij wel een echte racer net als Rossi, simoncelli, De Puniet etc.
 
Ik heb de race nu meerdere keren gezien, de incidenten ook en ik ben het met zowel de commentatoren van Eurosport als ook met die van BBC eens:

Grote onzin om Simoncelli een ride-through te geven. De beelden en met name de foto's laten gewoon zien dat Sic daadwerkelijk ruimte overhoudt om zowel Dani ruimte te geven, als ook zelf niet van de baan te raken!

Vind het één grote zielige bedoeling, alleen omdat moaner en Lorenzo Sic hebben aangesproken op gevaarlijk, onbenullig rijgedrag. Zo nu en dan rijdt sic absoluut niet netjes en gaan er bepaalde manoeuvres niet als gepland, maar daaronder valt deze actie in mijn ogen niet. Dani remde zelf te laat en ging het gevecht aan, pech voor hem, hoe zeer ik het hem ook gun.

Mensen die dit met laguna vergelijken vind ik ook niet helemaal realistisch wegens meerdere redenen.

1. Rossi haalde in omdat het gewoon kon
2. Rossi zat daarbij ALTIJD aan de binnenkant van stoner en was daarmee ook sneller in zicht.
3. Stoner kon de bochten altijd nog halen (dani niet)
 
vind het jammer voor pedrosa dat hij nu weer een sleutelbeen heeft gebroken
maar het was gewoon een race ongeval , niks meer niks minder. het hoort erbij .

persoonlijk mag ik het wel dat een "jonge" hond gewoon lekker met iedereen het gevecht
aan gaat :Y
 
Heel vreemd dat dit een ride through oplevert.
Heb een heel archief (bv Rossi-Gibernau op Jerez2005, Rossi-Lorenzo in Motegi2010) met dergelijke incidenten die nooit zijn bestraft, zelfs niet met een geldboete ...

Duidelijke voorbeelden zonder straf:
 
Heel vreemd dat dit een ride through oplevert.
Heb een heel archief (bv Rossi-Gibernau op Jerez2005, Rossi-Lorenzo in Motegi2010) met dergelijke incidenten die nooit zijn bestraft, zelfs niet met een geldboete ...

Duidelijke voorbeelden zonder straf:
die doet het niet meer B|
 
Euhm, ik ben niet terug.
Die paar reacties die ik nu geplaatst heb inclusief deze is mijn laatste.
Zoals ik toen al zei de sfeer wordt hier bepaald door een aantal mensen en discussies worden bijna zonder argumenten gevoerd.
Een discussie is leuk, maar zo maar wat roepen is nogal makkelijk en dat gebeurt mijn inziens iets te veel hier.
Dat was destijds de reden dat ik weg ging hier en dat zal ook de reden zijn dat ik weg blijf hier.
Sports was enkel goed als er leuke foto's geplaatst werden en mijn verhalen werden als BS beschouwd.
Ciao

Is nie eerlijk nie, wel een paar reacties geven en dan weer weg zijn. :+ :W
Je neemt je verblijf hier veel te serieus joh. Blijf hier lekker over racen lullen, plaats af en toe wat mooie foto's :P en laat de ongeleide projectielen lekker hun ding doen. Zal jou je reet roesten wie het wel of niet met je eens is. Zijn hier toch ook genoeg mensen die wel met goede argumenten komen _O- die verdienen ook een antwoord _O-
Degenen die hier herrie maken identificeren zich naar mijn idee teveel met één rijder en dan krijg je acuut gezeik wanneer er iets negatiefs over die coureur wordt geschreven met veel broodje poep en toen en toen en toen verhalen. _O-
 
Echt balen...Zelf vind ik Simoncelli echt een leuke aanwinst voor de MotoGP, maar deze actie was niet netjes van hem.

Iedereen die de crash heeft gezien, zag dat pedrosa na het rechte stuk al een motorlengte voor Simoncelli reed, aan de binnenkant van de bocht. Dan moet je van 'de ideale racelijn' afwijken om hem ruimte te geven en de bocht ruimer nemen, of moet je gewoon remmen. Maar Simoncelli bleef gewoon op de 'ideale' racelijn rijden, remde laat en sneed vervolgens de bocht af voor Pedrosa's voorband.

Terechte beslissing van de race-leiding, maar zonde voor Pedrosa, die geen kant op kon.


En de opmerkingen hier dat Pedrosa even niet zijn motor onder controle had is gewoon onzin. Blijkbaar dacht de raceleiding er net zo over. Motoren van dit kaliber kunnen bij hevig remmen ontzettend schudden, en zelfs de achterkant kan helemaal uitbreken, maar dat was hier niet eens het geval...

Wel zegt Simoncelli dat hij een meter ruimte liet tussen de curbs en hem. Als je de beelden ziet, ziet iedereen dat deze ruimte slechts een halve meter is, doordat Simoncelli nog 50 centimeter in de bocht hangt.

Je kan dan niet verwachten dat Pedrosa zijn motor hier nog tussen duwt met de mogelijke kans dat Simoncelli met zijn linker hand, elleboog, knie of voet in Pedrosa's voorwiel terecht komt. Daarbij was op de herhalingsbeelden vanaf de motor van pedrosa te zien dat Pedrosa al in de bocht zat en Simoncelli hem buitenom in de bocht afsneed...waardoor Pedrosa hem pas zag wanneer het al te laat was.

Later in de race zie je ook dat Doviziozo 'de ideale lijn' heeft, en zelfs voor Rossi rijdt (die aan de binnenkant rijdt), terwijl ze dezelfde bocht ingaan waar Pedrosa viel. Doviziozo remt dan wat eerder om Rossi ruimte te geven, gewoon om te voorkomen dat je sneller de bocht ingaat en de ander de lijn afsnijdt. Later in de race zie je Rossi Doviziozo de ruimte geven omdat hij aan de binnenkant van Rossi zit. Dit zijn (soms ongeschreven) 'basic' race-regels: ruimte geven aan degene die de binnenbocht heeft.

Iedereen kan sneller rijden op de ideale lijn, en dan is het logisch dat je een ander afsnijdt...maar dan moet je ook niet zeuren dat je een drive-through krijgt.

Al met al, balen voor Pedrosa, balen voor Simoncelli, als ze beiden wat verstandiger waren geweest hadden ze beiden een podiumplaats...Daar ben ik het wel mee eens. Dit was ook duidelijk te zien.
besef je hoeveel keer je jezelf tegenspreekt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan