Marechaussee let ook goed op... TE goed..

Villie

MF veteraan
14 apr 2003
11.260
0
Westerbork
Ik kreeg eerder vrij van m'n baas gezien het feit dat het nogal rustig was. Prima, heerlijk, beetje bijkomen enzo, lekker rijden, top! :]

Bochtje hier, bochtje daar, vroem vroem, marechaussee busje rijdt voor me, 70 door de bebouwde kom van Eelde, foei toch, komen buiten de bebouwde kom, 90, draait er een lesauto op... Terug naar de 70, maar goed, daar komt weer een leuk bochtje, stoet voorbij en hoppa, lekker door het bochtje, vervolgens nog een paar bochtjes, rotonde en gassie bij! Door naar de 140, misschien even 150, staat er een auto in de berm, gas dicht, want wie weet is het de TROS! :Y

Door naar Vries, rotonde lekker sportief, auto voor me, ik had een lekker gevoel over gehouden aan dit ritje *O*

Kijk even in de spiegel, zie ik een Volkswagen Transporter busje over de rotonde komen met zwaailichten aan en stof uit de wielkasten, hard op me af komend met zwaailicht en sirene aan. "D'r kan wel wat gebeurt zijn" dacht ik nog, dus ik hou ze goed in de gaten. Knipperlicht gaat uit naar rechts, dus ik denk aanmaken, anders zit ik ze in de weg.

STOP, POLITIE

Huh, ehhh, okey, nou, prima, wat is dit nou? -O-

Het ging best hard hè, daar op die 80 km weg. :9

Ehh, valt wel mee toch? O-)

We hebben je geklokt op 140 kilometer per uur B|

Ehhh, nou ehhh, zou het echt zo zijn? Volgens mij niet hoor O-)

In ieder geval 130, we hebben maximale snelheid uit dit ding moeten halen :)

Ach, mwoah, 130, net niet denk ik :X

Maar daar krijg je geen bekeuring voor, want we ons spul is niet ge-ijkt, dus je krijgt er alleen eentje voor het verdrijvingsvlak })

Huh, verdrijvingsvlak? Ik heb geen verdrijvingsvlak overschreden :?

Jazeker wel, daar en daar, inhalen lesauto, net verdrijvingsvlak overschreden

Ehhh, nou, net niet hoor :?
Ik was nog voor het vlak zelf terug (voor de MF-ers, net op de doorgetrokken streep van zo'n 1,5 meter vóór het vlak).

Volgens ons niet, dus heb je je rijbewijs en kenteken bij je?

Waarna de gebruikelijke procedure volgde... Aardige gasten hoor, maar zonde van die 125 euro... :N
Vervolgens gedag gezegd tegen de vriendelijke agenten en weer huiswaarts gekeerd :W

En ik maar denken dat de Marechaussee zich niet bezig hield met burgerzaken en alleen waarschuwingen uit mocht delen. Dat icm het 70 rijden door de bebouwde kom deed mij absoluut geen zorgen maken om dat busje. Ehhh, fout dus...

Daarom de tip van de dag: Pas op, ook de Koninklijke Marechaussee kan je aanhouden en beboeten :Y
 
ze mogen ook voertuigen inbeslag nemen ;) vriend van me zijn SCOOTAH had geen gele stickers en werd die dus inbeslag genomen waarnaar hij mij belt of ik hem even wilde op komen halen... hij stond namelijk 20km van huis af -O-
 
Als ik jou was zou ik toch ff goed informeren.
Naar mijn idee mag inderdaad de KMAR zich niet met burgerzaken bezig houden.
Ik kan het natuurlijk fout hebben maar je kunt natuurlijk altijd ergens informeren.
Enja tis tuurlijk altijd zonde van de euries. kun je veel leuke dingen mee doen.
 
Zal het je nog sterker vertellen, ik ben een keer getuige geweest van het in beslag nemen van een rijbewijs door de Marachaussee. Op het stuk tussen Wassenaar en Katwijk hadden 2 GSXR-1000's besloten om in de lange bocht een Marachaussee busje in te halen.... waarschijnlijk dachten ze hetzelfde als hierboven |( . Helaas. Toevallig stopte 1 van die GSX'ers naast me bij het verkeerslicht (andere was doorgereden). Busje achter ons en vervolgens een over enthousiaste Marachuassee die ons richting busbaan (voor de Shell) verwees B| .

Na 10 minuten had meneer pas door dat ik er niet bij hoorde :? . Maar ondertussen was er al een rijbewijs in beslag genomen.
 
Als ik jou was zou ik toch ff goed informeren.
Naar mijn idee mag inderdaad de KMAR zich niet met burgerzaken bezig houden.
Ik kan het natuurlijk fout hebben maar je kunt natuurlijk altijd ergens informeren.
Enja tis tuurlijk altijd zonde van de euries. kun je veel leuke dingen mee doen.
Ze hebben het me zelf uit gelegd. Ze doen hetzelfde als de politie op militaire terreinen en vliegvelden en daarbuiten hebben ze politiebevoegdheden als zij overtredingen constateren :P

Noem het ervaring :Y
 
Volgens mij is dat al jaren zo dat ze dat mogen, ik heb het in ieder geval heeeeeeeeeeeeel lang geleden al eens geleerd... ;)
 
Tja dat krijg je van al dat racegedrag...een boetuh...Ga direct naar de TT en niet meer op de weg doen hoor...

O-) Heilig boontje Furby weet het wel!

})
 
Ze hebben het me zelf uit gelegd. Ze doen hetzelfde als de politie op militaire terreinen en vliegvelden en daarbuiten hebben ze politiebevoegdheden als zij overtredingen constateren :P

Noem het ervaring :Y
ze konden me wat, hun woord tegen het mijne, ik was opgestapt en weggereden... *O*
 
Heb zo eentje es voor rotte vis uitgemaakt (mislukte politieagent of boswachter ofzoets) nou dat kost je geld hoor..

achteraf is het recht getrokken gelukkig.
 
ze konden me wat, hun woord tegen het mijne, ik was opgestapt en weggereden... *O*

Vervelend is dat hun woord zwaarder weegt dan dat van een gewone burger. Dus als je het laat voor komen zal je het alsnog verliezen alleen zullen ze dan minder mild zijn dan hierboven getoond. (heb het idee dat de kmar sowieso niet de zieligste zijn).
 
Vervelend is dat hun woord zwaarder weegt dan dat van een gewone burger. Dus als je het laat voor komen zal je het alsnog verliezen alleen zullen ze dan minder mild zijn dan hierboven getoond. (heb het idee dat de kmar sowieso niet de zieligste zijn).

Niet de zieligste, wel de hardste matennaaiers..

met z'n allen een avond zuipen, allemaal collega's.

Volgende ochtend 2 lopen over de basis, nummero 3 is wat te laat en rijd iets te hard over het terrein. Hoppa bekeuring van zijn 2 "maten" met wie hij heeft zitten zuipen terwijl het echt maar paar km was.

:X
 
full


In die rode cirkel ben ik dus terug op m'n eigen weghelft gekomen. Dat kost je dus 125 euro :Z
 
Terug
Bovenaan Onderaan