Marktonderzoek Motoren Universiteit Twente

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arnoud113

XBR500, KLR650
17 mrt 2014
8
2
Hey allen,

Voor een project van de Universiteit Twente doen we een marktonderzoek naar een onderwerp van keuze. Als fervent motorrijders hebben wij gekozen om een marktonderzoek te doen naar elektrische (cross)motoren in Nederland en zouden graag jullie mening weten over deze nieuwe markt! Maakt niks uit of je er een toekomst in ziet of absoluut niet, we horen graag van jullie!

De enquête zal ongeveer 5 minuten duren om in te vullen en jullie zullen ons erg helpen met ons onderzoek.

Alle informatie die je vergeeft is anoniem en is nergens aan gelinkt en zal alleen gebruikt worden voor dit project wat begin juli wordt afgerond. Als er interesse is kunnen we de resultaten ook hier presenteren.

Ik zie jullie reacties graag tegemoet!
Link enquête: https://forms.gle/jAjJ9Ef8Q6xqvUhT9
 
Ik ben een professor in de haar. Ik doe wetenschappelijk onderzoek aan de universiteit van Harderwijk naar haarproblemen bij motorrijders. Daar heb ik veel geld voor nodig. Geef mij geld!
 
Niets persoonlijks,wel gratis advies.
Maar zoals deze enquête er uit ziet is het niet bevoordelijk voor je respons. Als ik een marktonderzoek met een enquête als dit aan zou komen dan zou mijn universiteit dat niet goedkeuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Aangezien MF het enige forum is dat ik ken waarbij geen maatregelen staan op backseat moderation, zeg ik: sluiten maar! :)
 
Ik ben een professor in de haar. Ik doe wetenschappelijk onderzoek aan de universiteit van Harderwijk naar haarproblemen bij motorrijders. Daar heb ik veel geld voor nodig. Geef mij geld!

Nee, het is een klein onderzoek wat we doen voor een vak, niks dat we er geld voor willen of uiteindelijk geld mee willen verdienen. Is voornamelijk uit interesse. We konden zelf een onderwerp kiezen van een bepaalde niche in de markt die nog niet helemaal wil aanslaan en hebben dus voor electrisch motoren gekozen.
 
Niets persoonlijks,wel gratis advies.
Maar zoals deze enquête er uit ziet is het niet bevoordelijk voor je respons. Als ik een marktonderzoek met een enquête als dit aan zou komen dan zou mijn universiteit dat niet goedkeuren.

Hehe, tja het is onze eerste poging tot een enquête, hebben het eigenlijk nooit voor onze studie hoeven te doen dus zijn er ook niet echt experts in ofzo. Het is voor nu ook alleen als leuke aanvulling voor ons project en ja, zitten wel wat suggestieve vragen bij waarschijnlijk. Heb je toevallig een docu die je kan linken van hoe wel goeie enquêtes op te zetten?
 
Oprecht benieuwd, wat is er mis met dit topic?

Beginnen best leuke resultaten uit te komen, hebben tot nu toe 104 reacties gehad waarvan iets van 20 vanuit het motorforum. Één reactie die ook zegt in de laatste open vraag over waarom hij denkt dat elektrische motoren nog niet aanslaan: 'Geen reet aan. Ik hang m'n helm aan de wilgen als ik op zo'n dildo zou moeten gaan rijden'. Is denk ik de beste die we tot nu toe hebben xd
 
Hehe, tja het is onze eerste poging tot een enquête, hebben het eigenlijk nooit voor onze studie hoeven te doen dus zijn er ook niet echt experts in ofzo. Het is voor nu ook alleen als leuke aanvulling voor ons project en ja, zitten wel wat suggestieve vragen bij waarschijnlijk. Heb je toevallig een docu die je kan linken van hoe wel goeie enquêtes op te zetten?
Ik denk dat deze pagina een aantal goede richtlijnen geeft en je bij het doorlezen wel een aantal items herkent ;-)

Voorbeeld zijn de vragen over waarom je wel een electrische en daarna geen electrische motor zou kopen. Daarin staan de zelfde items zoals imago.
En doordat het over gaat van een wel naar een niet vraagstelling is het invullen extra lastig/de antwoorden minder betrouwbaar.
 
Ik denk dat deze pagina een aantal goede richtlijnen geeft en je bij het doorlezen wel een aantal items herkent ;-)

Voorbeeld zijn de vragen over waarom je wel een electrische en daarna geen electrische motor zou kopen. Daarin staan de zelfde items zoals imago.
En doordat het over gaat van een wel naar een niet vraagstelling is het invullen extra lastig/de antwoorden minder betrouwbaar.

Toppie, bedankt voor de link!
Check, we zaten daar zelf ook al een beetje over te twijfelen maar wouden ook graag inzien of iemand hem juist voor imago zou kopen of juist niet, maar zal dan wel uit andere soort vraagstelling moeten blijken normaalgezien zeker. Maar bedankt voor de feedback. 👍
 
<knip>
Alle informatie die je vergeeft is anoniem en is nergens aan gelinkt
<knip>

<knip>
hebben tot nu toe 104 reacties gehad waarvan iets van 20 vanuit het motorforum.
<knip>

Anoniem, maar je weet wel waar het vandaan komt. En je twijfelt ook nog eens niet om het openbaar te maken, maar dát was niet de afspraak! B|
Technisch gesproken zul je gelijk hebben, dat het anoniem is, maar je gaat hier al een grens over. De mijne in elk geval wel.

Je reageert sportief op de reacties hier, daarom wil ik ook best uitleggen waarom ik die stortvloed aan online enquêtes beu ben. De onvoorstelbare hoeveelheid datacollectie en -verwerking leidt uiteindelijk onherroepelijk tot grensvervagend gedrag. We ontmenselijken de mens, 'tuurlijk, we hebben individueel allemaal de beste bedoelingen, maar omdat de data wordt vastgelegd zal deze misbruikt worden. Zo werkt het nu eenmaal, aangezien er ergens altijd centjes bij komen kijken...
 
Laatst bewerkt:
Enquetes vind ik op zich niet zo erg, maar dan moeten ze wel uitnodigend geschreven zijn en er leuk uitzien. Dit is een kale statische google form met een vreemde hak-op-tak vraagstelling. Wat hebben mijn clublidmaatschappen met elektrisch rijden te maken en waarom is dat de tweede vraag? En waarom vraag je me "Wat zou er voor jou moeten moet er voor jou veranderen voordat je zal overstappen overstapt op een elektrische motor?" zelfs als ik bij een eerdere vraag aangeef dat ik "zeker een elektrische motor" zou kopen?

Verder is het IMHO een directe onvoldoende om bij een onderzoek niet heel duidelijk aan te geven welke gegevens je verzamelt (zo heb je dus niet aangegeven dat je de referrers telt), waar je ze voor gebruikt, waarom, en hoe lang je ze bewaart. Er staat wel een (onvolledige) notitie over in je OP, maar dat moet natuurlijk in de inleidende gegevens van het formulier terug te vinden zijn.

Wel staan er relatief weinig taalfouten in de tekst; dat zie je niet vaak meer bij studenten. Gebruik alleen die voorwaardelijke wijs wat minder, zou ik zeggen ;)

Hopelijk kun je er wat mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan