Marktplaats gaat "Te Koop" forums vervangen [update] doorgevoerd

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.918
4.159
De Betuwe
Alweer heel wat maanden geleden hebben we de marktplaats aangekondigd. Een eerste stap om te koop aangeboden spullen beter aan de man (of vrouw) te brengen.

In deze eerste stap kunnen alleen motoren te koop worden aangeboden, de andere onderdelen van TKG volgen later.

Nog even de grootste voordelen van de nieuwe marktplaats op een rijtje:
  • Als (potentiële) koper de mogelijkheid om motoren te filteren op de volgende criteria:
    • Categorie
    • Cilinderinhoud
    • Bouwjaar
    • Prijs
    • Kilometerstand
    • En nog meer: vermogen/conditie/aantal cilinders/staat voertuig/locatie
  • Meer mogelijkheden om uitgebreide informatie aan een advertentie toe te voegen
  • De mogelijkheid om reacties op je advertentie uit te schakelen
  • De mogelijkheid om biedingen op je advertentie te te staan
  • De mogelijkheid om advertenties te volgen
  • Veel sorteermogelijkheden: datum aangemaakt/titel advertentie/laatste update/prijs/etc

Het grootste onderdeel van de marktplaats is de database met motorspecificaties. Er zijn momenteel een kleine 4.500 modellen beschikbaar maar de kans is vrij groot dat er nog foutjes in de specificaties zitten of dat er een model mist. Gelukkig is er een mogelijkheid om daar direct wat aan te doen: Bij het toevoegen van een advertentie moet je een merk en model opgeven. Staat je model er niet tussen? Kies dan onderaan de lijst voor "Niet in de lijst" en je krijgt de mogelijkheid om zelf een modelnaam op te geven.

Staat jouw model er wel tussen maar kloppen de specificaties niet? Bij het toevoegen van een advertentie heb je onderaan de pagina een link "Rapporteer foutieve specificaties" waar je de juiste specificaties kan doorgeven. Deze zullen door de crew gecontroleerd worden en bij goedkeuring worden doorgevoerd in de database.

Wat gaat er gebeuren met het huidige Te koop: motoren forum?
Het forum wordt een archief: Het is niet meer mogelijk om een nieuw topic aan te maken om je motor aan te prijzen.
In bestaande topics blijft het wel mogelijk om te reageren en de de topicstarter kan zijn/haar topic sluiten als de motor verkocht is.

Later zal ook het reageren niet meer mogelijk zijn. Die datum zal nog worden bepaald.

Wanneer gaat dit gebeuren?
Aankomende vrijdag zal het huidige "Te koop: motoren" forum hernoemd worden naar "Te koop: motoren (archief)" en zal er een nieuw "Te koop: motoren" forum aangemaakt worden die linkt naar de nieuwe marktplaats.

Tot slot:
De marktplaats is nieuwe functionaliteit waar (nog steeds) onvolkomenheden in kunnen zitten. Mocht je een bug tegenkomen of wil je graag een aanpassing of toevoeging qua functionaliteit zoals bijvoorbeeld andere filters? Maak dan hier een topic aan.
 
is er toevallig nog gesproken om eventueel iets van een diensten topic aan te maken?
Ik ken dit van oude brommer forums waar forum leden een dienst aan kunnen bieden aan andere leden die bijvoorbeeld niet over het gereedschap of kennis beschikken.
Uiteraard tegen forum/vriendenprijzen
 
is er toevallig nog gesproken om eventueel iets van een diensten topic aan te maken?
Ik ken dit van oude brommer forums waar forum leden een dienst aan kunnen bieden aan andere leden die bijvoorbeeld niet over het gereedschap of kennis beschikken.
Uiteraard tegen forum/vriendenprijzen
Als er genoeg animo voor is, is dat mogelijk ja.
 
Had dit bericht nog niet gezien, maar toch maar even mijn advertentie verplaatst.
 
is er toevallig nog gesproken om eventueel iets van een diensten topic aan te maken?
Ik ken dit van oude brommer forums waar forum leden een dienst aan kunnen bieden aan andere leden die bijvoorbeeld niet over het gereedschap of kennis beschikken.
Uiteraard tegen forum/vriendenprijzen

Dit lijkt mij ideaal..
 
Ik heb een vraag over de nieuwe marktplaats. In de OP staat dat er gefilterd kan worden op o.a. prijs, maar ik zie enkel deze opties;
1644482930354.png


Doe ik iets verkeerd? Waar kan ik selecteren op oplopende prijs? :)
 
Nee, je doet niks verkeerd, een aantal filter criteria wordt niet getoond. Gemeld bij de maker. Dank voor het melden.

Edit: Het bleek dat er door een update was specifieke rechten waren aangepast. Gefixt nu.
 
Laatst bewerkt:
Crash momentje met marketplace op de telefoon (android 10)
Via de optie 'categorien' wou ik de zoek resultaten wat verkleinen.

Screenshot_20220216-101735.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan