Marktplaats "gezocht" oplichting

"Gezocht" advertenties zijn veel risicovoller dan andere advertenties. Dit is zeker niet nieuw. Altijd extra scherp zijn als je een gezocht advertentie plaatst.
 
:^ Brabant moet weer Brabant worden laten we om te beginnen eerst alle Hollanders eruit flikkeren *O* :P :+

Je hoeft ons er echt niet uit te gooien! :^
Geef eens 1 goede reden om in NOORD-Brabant te willen wonen? Land van de mislukte Belgen.
Want in Brabant (België) wonen de echte Brabanders.............?
 
Laatst bewerkt:
Wel ervaringen met bieders gehad .
Die zelfs bellen, maar dan na overleg niet meer komen opdagen.
Leuk is anders , in dat geval hebben ze wel een adres.
Bel je het nummer daarna terug bestaat deze al niet meer.
De prepaid telefoonkaarten, niet te avhterhalen.
Dus hoe betrouwbaar is het nog.

Op speurders is het nog erger.
Zelfs een te koop advertentie lokt minstens vreemde telefoontjes uit.
Nog niet met een gevraagd advertentie geprobeerd.

Op het Ducati fora een mindere ervaring.
Gekocht voor een st2 linker zijkap.
Zou een krasje in zitten.
Alle bevestiging punten waren er af.
Kon in de vuilnisbak.
Dit persoon reageerde ook niet meer, dus even de aandacht via dat forum gevraagd.
Dit persoon heeft daarna ook niets meer daar ondernomen.
Ging om een bedrag van €25,-zonder de verzendkosten.
Kortom duidelijk voor een paar eu oplichting.
 
Tuig van de richel is het en het speelt al jaren op MP. Ik zocht en spiegel voor een auto, zo'n race spiegel in de vorm van een kogel. Een had ik er al en daarvan zette ik een foto op MP in de gezocht ad.

En ja hoor, iemand op Ameland had hem nieuw in doos en of ik 35 euro wilde overmaken. Nou is zo'n ding nieuw in doos veel meer waard, dus ik vroeg om een foto en om de afstand tussen de schroefgaatjes.

Niks meer vernomen, eikel.

Er is ergens een website met de namen van oplichters. Ik ben mod op een muzikantenforum en daar was iemand de boel aan het flessen met apparatuur, effectpedaaltjes enzo. Allemaal relatief kleine bedragen en ik maakte zijn naam bekend.

De eikel stuurde mij dreigmails en zou naar de rechter stappen, ook niks meer gehoord.
 
Ik heb het ook een keer gehad, het voelde gelijk al niet goed ook informatie gevraagd en of ik het kon halen, dat kon maar hij ging eerst op vakantie.
Dat is hij blijkbaar nog steeds want hij zou na zijn vakantie weer contact opnemen.......
 
Laatst bewerkt:
In plaats van eigen rechter te gaan spelen door namen te publiceren (hoe weet je dat het de oplichter is? Gehackt account, valse naam, frauduleuze rekening?) is het toch handiger om simpel aangifte te doen bij de politie. Vaak zijn dat soort lui op meerdere plekken actief. Als er maar genoeg aangiftes komen kan er misschien een zaak van gemaakt worden...
 
Je hoeft ons er echt niet uit te gooien! :^
Jammer :+
Geef eens 1 goede reden om in NOORD-Brabant te willen wonen? Land van de mislukte Belgen.
Want in Brabant (België) wonen de echte Brabanders.............?

Woon gelukkig zuidelijk in het land van de goed gelukte Belgen *D

Waar jij naar refereert dat zijn Fransen uit Frankrijk die in het Hertogdom Brabant
( Braecbant ) wonen :+
 
Tuig van de richel is het en het speelt al jaren op MP. Ik zocht en spiegel voor een auto, zo'n race spiegel in de vorm van een kogel. Een had ik er al en daarvan zette ik een foto op MP in de gezocht ad.


Marktplaats zou net zo moeten gaan werken/functioneren als een Ebay :Y
 
Hier een leuk voorbeeld: Ben op zoek naar een andere 2e tv voor boven en kom op deze advertentie: http://link.marktplaats.nl/m1091517646

Nieuw in doos, nooit gebruikt, typeplaatje zo gefotografeerd dat het serienummer niet te zien is, 1 dag actief op MP en wonend in Zeeland. Het zou zomaar toevallig wel bonafide kunnen zijn. Maar bij mij gaan alle alarmbellen af als ik dit zie.

Edit: Na iets verder speuren, lijkt het wel te kloppen. Maar zou het niet laten verzenden :)
 
Laatst bewerkt:
In plaats van eigen rechter te gaan spelen door namen te publiceren (hoe weet je dat het de oplichter is? Gehackt account, valse naam, frauduleuze rekening?) is het toch handiger om simpel aangifte te doen bij de politie. Vaak zijn dat soort lui op meerdere plekken actief. Als er maar genoeg aangiftes komen kan er misschien een zaak van gemaakt worden...

Als ik op 'mijn' forum (met 46.242 leden) een aantal mensen zie posten dat ze door een en dezelfde figuur, handelend onder de naam Pim de G. zijn opgelicht en ik kom diezelfde naam diverse keren tegen op een site welke waarschuwt voor oplichters en die traceert, dan neem ik de vrijheid om het forum voor die man te waarschuwen.

En als hij mij dan ook nog gaat bedreigen via hotmail, dan weet ik genoeg. En nee, ik ben niet bang voor ze.
 
In plaats van eigen rechter te gaan spelen door namen te publiceren (hoe weet je dat het de oplichter is? Gehackt account, valse naam, frauduleuze rekening?) is het toch handiger om simpel aangifte te doen bij de politie. Vaak zijn dat soort lui op meerdere plekken actief. Als er maar genoeg aangiftes komen kan er misschien een zaak van gemaakt worden...


Misschien in Belgie of Duitsland, maar in Nederland heeft het geen prioriteit. AL leven je alles kant en klaar aan.
 
Hier een leuk voorbeeld: Ben op zoek naar een andere 2e tv voor boven en kom op deze advertentie: http://link.marktplaats.nl/m1091517646

Nieuw in doos, nooit gebruikt, typeplaatje zo gefotografeerd dat het serienummer niet te zien is, 1 dag actief op MP en wonend in Zeeland. Het zou zomaar toevallig wel bonafide kunnen zijn. Maar bij mij gaan alle alarmbellen af als ik dit zie.

Edit: Na iets verder speuren, lijkt het wel te kloppen. Maar zou het niet laten verzenden :)

Iets verder speuren is twee tellen kijken. Er staat gewoon een vast telefoonnummer bij, dat terug is te leiden naar een huisadres in jawel.. Zeeland.

Enige dubieuze is dat ie met een ander account ook een gloednieuwe 40" samsung tv te koop had een paar dagen terug. Maar zelfs dat zegt nog niets. Kan ook gewoon handel zijn.
 
Iets verder speuren is twee tellen kijken. Er staat gewoon een vast telefoonnummer bij, dat terug is te leiden naar een huisadres in jawel.. Zeeland.

Enige dubieuze is dat ie met een ander account ook een gloednieuwe 40" samsung tv te koop had een paar dagen terug. Maar zelfs dat zegt nog niets. Kan ook gewoon handel zijn.

Typenummer is met enige moeite ook nog wel te herkennen, staat verder ook gewoon vermeld in de advertentie en komt overeen met wat er op de foto staat. Verder is de prijs ook "normaal", zie dus niet in waarom dit een frauduleuze advertentie/adverteerder zou moeten zijn.
Geeft ook aan dat ze werkend te zien is, is voor mij dus een teken dat ze bereid zijn je te ontvangen.
 
Het nadeel van die oplichters is dat je na verloop van tijd overal iets achter gaat zoeken. Natuurlijk is het goed om oplettend te zijn, maar er is nou eenmaal een categorie mensen met goede bedoelingen die dankzij die oplichters de schijn tegen hebben.
 
ik ben ook opgelicht via mp voor 150e., we zijn nu een jaar verder en na aangifte is er helemaal NIETS gebeurt, je krijgt een mailtje van de politie dat het geen prio is.
Ik weet echte naam en achternaam en woonplaats verdachte, dit zegt dus ook niets bij een transactie.

De oplichter gaat lekker door. Dit is wel de realiteit.zolang het dus niet om super grote bedragen gaat heeft de oplichter vrij spel en is het lucratief.
 
Laatst bewerkt:
ik ben ook opgelicht via mp voor 150e., we zijn nu een jaar verder en na aangifte is er helemaal NIETS gebeurt, je krijgt een mailtje van de politie dat het geen prio is.
Ik weet echte naam en achternaam en woonplaats verdachte, dit zegt dus ook niets bij een transactie.

De oplichter gaat lekker door. Dit is wel de realiteit.zolang het dus niet om super grote bedragen gaat heeft de oplichter vrij spel en is het lucratief.

Zelfde ervaring, was toen door Multistrobe te Kerkrade opgelicht.. zou intussen onder een andere naam verder zijn gegaan.

Bij twijfel google ik de naam en rek nr '+ oplichter'' en dan kan hij er tussen zitten..
 
ik ben ook opgelicht via mp voor 150e., we zijn nu een jaar verder en na aangifte is er helemaal NIETS gebeurt, je krijgt een mailtje van de politie dat het geen prio is.
Ik weet echte naam en achternaam en woonplaats verdachte, dit zegt dus ook niets bij een transactie.

De oplichter gaat lekker door. Dit is wel de realiteit.zolang het dus niet om super grote bedragen gaat heeft de oplichter vrij spel en is het lucratief.

Wat ik deed, toen ik mijn oplichter te pakken had. Ik ging naar zn hyves/netlog/facebook en plaatste mn bericht op zo'n opgeletopinternet.nl En daar wees ik al zn vriendjes en familieleden doodleuk op middels een linkje in dr inbox ;) Vinden de meeste oplichters niet zo leuk.

Wel zeker zijn dat je de goede te pakken hebt, anders kan het voor jou vervelend worden.
 
Zelfde ervaring, was toen door Multistrobe te Kerkrade opgelicht.. zou intussen onder een andere naam verder zijn gegaan.

Bij twijfel google ik de naam en rek nr '+ oplichter'' en dan kan hij er tussen zitten..

En daar heb ik dus een meer dan prima ervaring mee. Ik kocht een heteluchtstationnetje. Daar adverteerde ie mee op marktplaats, ook in zn webshop. Uiteindelijk gevraagd of ie voor bepaald bedrag verkocht kon worden, en dat was prima. Goedkoper dan in zn advertentie en in zn webshop. En toen er iets kapot was (verwarmingselement in de bout) kreeg ik kosteloos een nieuwe opgestuurd. Dus ja..
 
Terug
Bovenaan Onderaan