Marktplaats "gezocht" oplichting

Wat ik ook begrepen heb is dat veel goederen worden aangeboden vanuit Zeeuws-Vlaanderen. Lekker ver weg en dat is voor veel kopers net iets te ver om zelf op te halen.
Dubbel opletten als pas heel kort bij MP.

Jammer voor de goedwillenden maar spullen uit Z.Vl, GR of FRL zijn bij voorbaat al een beetje verdacht. Zeker als spullen iets duurder zijn: Altijd zelf ophalen!

Of ik gelijk een leuke rit maak bij ophalen of dat ik hier in Midden-NL een toertocht rijd is voor mij hetzelfde. Dat heet het nuttige en aangename verenigen.

Trieste figuren die voor een paar eurootjes de lol voor velen weten te bederven!
Gelukkig wonen er in die 9 andere provincies alleen maar eerlijke mensen *O* *O* *O*





serieus waarom vindt jij die provincies verdacht bedoel beetje onzin vindt je niet?
 
die hebben zo'n raar taaltje, en van die achterlijke gewoontes (fiereljeppe en zo)

daar hebben wij in brabant gelukkig geen last van, uitermate betrouwbaar volk :Y
 
Gelukkig wonen er in die 9 andere provincies alleen maar eerlijke mensen *O* *O* *O*

serieus waarom vindt jij die provincies verdacht bedoel beetje onzin vindt je niet?
Misschien moet je z'n bericht wat beter lezen? Waar het om gaat is dat het de uiteinden van NL zijn (hij was alleen Limburg nog vergeten), waardoor de kans groot is dat de afstand tot de koper te groot is om het gekochte item af te halen en de koper dus eerder zal kiezen voor opsturen. Het ligt dus niet aan de mensen die er wonen (alhoewel :+ )
 
Gelukkig wonen er in die 9 andere provincies alleen maar eerlijke mensen *O* *O* *O*

serieus waarom vindt jij die provincies verdacht bedoel beetje onzin vindt je niet?



Voordat conclusie wordt getrokken dat ik iets tegen genoemde uithoeken van het land heb.......
Fraudeurs geven graag aan dat ze "ver weg" wonen, zodat aspirant kopers niet de neiging hebben om de spullen zelf op te gaan halen. En idd mogelijk dat de werkelijke woonplaats op de Veluwe is. Als je iets wil overnemen van iemand uit Zeeuws-Vlaanderen zal je het minder snel gaan ophalen. Koper geeft dan al snel aan om het pakketje maar op te sturen. Geld wordt overgemaakt en dan......................? Niks meer! :(
 
Ik heb dat ook een keer meegemaakt op mp.
Ik zocht een tent(quashua)
Kreeg van iemand in Middelburg dat hij die tent toevallig had.
Vroeg om foto's, dat duurde nogal lang.
Ik dacht bij me eigen Vlissingen Middelburg, kan er ook om rijden
Hij wou het echt alleen opsturen.
Raar!
Kreeg toen bericht van marktplaats dat het een oplichter was.
Gelukkig geen geld overgemaakt.
 
De enige keer dat ik opgelicht ben op marktplaats, was met een gezochtadvertentie.
Ik zocht iemand die iets wilde ophalen voor me en dat kon versturen want de verkoper weigerde iets in een pakket te stoppen maar wou per se 3 losse pakketjes versturen.

Enfin; opgelicht voor iets van 3 euro plus verzendkosten. Was nog in de goede ouwe tijd waarop je nog niet via de server van marktplaats mailde en dus nog het IP-adres kon achterhalen via de mail. Kan nu ook niet meer ;(

Als ik nu iets niet vertrouw, vraag ik altijd naar een huistelefoonnummer. Willen ze die niet geven, weet ik voldoende. En altijd even googlen op het rek.nr.
 
Veel mensen van mijn leeftijd, ik ben 28, hebben geen vaste telefoon. Conclusies trekken op basis van geen vast telefoonnummer geven vind ik dan ook wat tekort door de bocht.
 
Voordat conclusie wordt getrokken dat ik iets tegen genoemde uithoeken van het land heb.......
Fraudeurs geven graag aan dat ze "ver weg" wonen, zodat aspirant kopers niet de neiging hebben om de spullen zelf op te gaan halen. En idd mogelijk dat de werkelijke woonplaats op de Veluwe is. Als je iets wil overnemen van iemand uit Zeeuws-Vlaanderen zal je het minder snel gaan ophalen. Koper geeft dan al snel aan om het pakketje maar op te sturen. Geld wordt overgemaakt en dan......................? Niks meer! :(

Ben jij voor mij al bij voorbaat ook een oplichter.....je woont voor mij in het midden van het land. Woon je voor mij ook ver weg.
 
Laatst bewerkt:
Veel mensen van mijn leeftijd, ik ben 28, hebben geen vaste telefoon. Conclusies trekken op basis van geen vast telefoonnummer geven vind ik dan ook wat tekort door de bocht.

Dán nog: Ik heb hier een nummer van een "vaste lijn" maar ook dáár zit tegenwoordig gewoon "VOIP" achter zodat je alsnog niet weet waar het nummer vandaan komt. Als ik in het buitenland ben gebruik ik dat nummer middels een VPN vanaf m'n smartphone naar m'n eigen router om zo tóch gewoon "lokaal" te kunnen bellen })
 
Laatst bewerkt:
Dán nog: Ik heb hier een nummer van een "vaste lijn" maar ook dáár zit tegenwoordig gewoon "VOIP" achter zodat je alsnog niet weet waar het nummer vandaan komt. Als ik in het buitenland ben gebruik ik dat nummer middels een VPN vanaf m'n smartphone naar m'n eigen router om zo tóch gewoon "lokaal" te kunnen bellen })



Zo, het is nu officieel, ik ben oud! :X -O-
Ik heb nl totaal geen idee waar je het nu over hebt en hoe het werkt. :N :?
 
Veel mensen van mijn leeftijd, ik ben 28, hebben geen vaste telefoon. Conclusies trekken op basis van geen vast telefoonnummer geven vind ik dan ook wat tekort door de bocht.
Voor mij zegt het genoeg: ik zoek wel verder dan. Ik wil gewoon een beetje houvast, zekerheid. En zo'n voip-telefoonnummer is ook prima. Netnummer komt vaak wel overeen met stad waar je woont. Als jij zegt in Gronigen te wonen maar het telefoonnummer is een 010-nummer gaat het 'm ook niet worden.

En ik wil trouwens ook nog weleens specifieke foto's vragen die ze echt moeten maken voor mij, zodat ik weet dat ze het voorwerp ook echt hebben. Dan vraag ik bijv. om een foto ervan met een muntje meegefotografeerd. Als je uitlegt waarom, zullen mensen daar geen bezwaar tegen hebben.
 
Zo, het is nu officieel, ik ben oud! :X -O-
Ik heb nl totaal geen idee waar je het nu over hebt en hoe het werkt. :N :?

Om het héél simpel uit te leggen: Stel je hebt een telefoonnummer wat een "net nummer" heeft als bijvoorbeeld "010". Daarmee zou je denken dat het nummer uitgegeven is in Rotterdam, toch?

In de tijd van de analoge telefonie via een POTS/PSTN netwerk klopte dit ook 100% en zelfs toen de eerste "digitale" lijnen (ISDN) werden opgeleverd werd hier NIET vanaf geweken. Probleem met die "Net" nummering ontstond toen het oude PTT netwerk (tegenwoordig in handen van KPN) óók beschikbaar gesteld moest gaan worden aan andere providers én er dus nummers "ge-porteerd" moesten gaan worden zodat mensen d'r nummer konden behouden als ze een overstap naar een andere provider maakte.

Porteren van provider naar provider kán dus ook met die "Net nummers" én dus is het ook mogelijk om bijv. een "010" nummer in Amsterdam uit te laten komen (lekker vloeken in de "kerk").

Als je dan eenmaal "digitaal" aan het werken bent: Wie zegt mij dat ik fysiek op de locatie aanwezig moet zijn om die lijn "op te pikken"? Middels een VPN (virtueel Privé Netwerk, in goed Nederlands) routeer ik dat lijntje "x" keer de wereld rond (Internet / TCP/IP over diezelfde oude Koperlijntjes) zónder noemenswaardige vertragingen.
 
Laatst bewerkt:
Heb net een 2e hands reserve helm via marktplaats gekocht. Aanbieder vanuit het verdacht verre Noord Brabant...als dat maar goed gaat :D
 
Om het héél simpel uit te leggen: Stel je hebt een telefoonnummer wat een "net nummer" heeft als bijvoorbeeld "010". Daarmee zou je denken dat het nummer uitgegeven is in Rotterdam, toch?

In de tijd van de analoge telefonie via een POTS/PSTN netwerk klopte dit ook 100% en zelfs toen de eerste "digitale" lijnen (ISDN) werden opgeleverd werd hier NIET vanaf geweken. Probleem met die "Net" nummering ontstond toen het oude PTT netwerk (tegenwoordig in handen van KPN) óók beschikbaar gesteld moest gaan worden aan andere providers én er dus nummers "ge-porteerd" moesten gaan worden zodat mensen d'r nummer konden behouden als ze een overstap naar een andere provider maakte.

Porteren van provider naar provider kán dus ook met die "Net nummers" én dus is het ook mogelijk om bijv. een "010" nummer in Amsterdam uit te laten komen (lekker vloeken in de "kerk").

Als je dan eenmaal "digitaal" aan het werken bent: Wie zegt mij dat ik fysiek op de locatie aanwezig moet zijn om die lijn "op te pikken"? Middels een VPN (virtueel Privé Netwerk, in goed Nederlands) routeer ik dat lijntje "x" keer de wereld rond zónder noemenswaardige vertragingen.

Dank voor de uitleg. :t
In ieder geval is het me duidelijk. Ik wist niet dat dat kon .
 
Heb net een 2e hands reserve helm via marktplaats gekocht. Aanbieder vanuit het verdacht verre Noord Brabant...als dat maar goed gaat :D

nie_fokke_mee_brabant.png
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan