Marktplaats verkoop motor: Merk bepaalt de prijs?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tw!tchy

MF veteraan
3 feb 2008
2.172
20
Aangezien er in de verkoopsectie geen gedeelte bestaat om te ouwehoeren over verkoop, dan maar hier.

Het viel me net ineens op dat het op marktplaats blijkbaar normaal is dat je voor een Yamaha advertentie maar liefst 35 euro betaalt, terwijl een Honda advertentie 20 euro kost. Blijkbaar is een Yamaha motor een super luxe en totaal andere soort motor dan een ander Japans merk, en is Honda vergelijkbaar met een schademotor of Hyosung?

Volgens mij zou het eerlijker zijn als ze een kenteken vragen en op basis van de oorspronkelijke waarde en leeftijd een eerlijker tarief vragen? Ik wilde mijn YBR 125 uit 2008 hier te koop zetten, maar heb dit maar op speurders.nl (7,49) en hier op het forum (gratis) gedaan. Marktplaats ga ik voortaan vermijden :(

Zie de foto voor de rubriekskosten
 

Bijlagen

  • Motor rubriekskosten.PNG
    Motor rubriekskosten.PNG
    23,2 KB · Weergaven: 13
Je hebt gelijk, het had daar waarschijnlijk beter gepast, excuses. Mss kan een mod hier even een slotje op zetten, dan zet ik mijn post daar tussen.
 
:Y

Maar dit viel mij ook op toen ik mijn Fazer 600 ging verkopen. Zal wel met de populariteit van de R1 en R6 te maken hebben. Je kunt er over discussiëren wat je wilt, maar Marktplaats doet het nou eenmaal zo en ze komen ermee weg. Uiteindelijk komen er ook veruit de meeste kopers, dus ik heb het ook maar betaald. Ik snapte toen meteen wel waarom sommige handelaren twee (Yamaha) motoren in één advertentie zetten.
 
Wat? 20 tot 35 euro voor een advertentie van een motor? Nou snap ik waarom die motoren op Marktplaats zo overpriced zijn.
 
Ik vind 20 euro ook aan de hoge kant, maar had dat voor MP nog wel willen betalen. 35 euro is gewoon een kleine 3% van de motor prijs |(
 
Vind 20 euro al teveel voor een advertentie van 4 weken.

Wilde mijn circuitslet ook op marktplaats te koop zetten, maar nevernooitnie dat ik daar 20 euro voor ga betalen.

Op mf, facebook en eBay kleinanzagen betaal ik niets en voor een circuitmotor krijg ik daar meer potentiële kopers voor dan op marktplaats
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan