Marokkaanse Motorclub

@TS lekker doen man ! suc6 ermee.

Misschien een vooroordeel maar ik zie over het algemeen heel erg weinig motorrijders uit arabisch sprekende landen (marroko turkije etc etc)

en dan zien heeft niet temaken met dat ze een helm drgaen maar het is me al eens eerder opgevallen.

Misschien door de cultuur o.i.d
 
Organiseer je dan ook een toerritje naar Marokko ?

Dat wordt dan een best toerritje _O-

Rondje middelandse zee met de MMC ?
 
Misschien een vooroordeel maar ik zie over het algemeen heel erg weinig motorrijders uit arabisch sprekende landen (marroko turkije etc etc)

Sinds wanneer is Turkije een Arabische land?ik wist niet dat ze daar arabisch spreken
_O-
zonder gein, ik hoor vaak van dit soort dingen, op mijn werk hebben ze het ook soms over, ligt Marokko naast Turkije of in de buurt?duhhhhhhhhhhhhh!!! O-)

Het is niet slecht bedoeld hoor Jeffrey, maar dan weet je het voorde volgende keer. :]
 
gewoon doen... :Y



was toch ook een tijdje terug een turk die zoiets wilde :?
geen idee hoe dat gegaan is...... :N
 
@TS lekker doen man ! suc6 ermee.

Misschien een vooroordeel maar ik zie over het algemeen heel erg weinig motorrijders uit arabisch sprekende landen (marroko turkije etc etc)

en dan zien heeft niet temaken met dat ze een helm drgaen maar het is me al eens eerder opgevallen.

Misschien door de cultuur o.i.d

Daar begon het eigenlijk mee, ik heb een tijdje hier in een topic gelezen dat er weinig Marokkaanse motor rijders zijn, ik kon er al 5 dus dacht, laat ik een club beginnen en so be it!
 
@TS lekker doen man ! suc6 ermee.

Misschien een vooroordeel maar ik zie over het algemeen heel erg weinig motorrijders uit arabisch sprekende landen (marroko turkije etc etc)

en dan zien heeft niet temaken met dat ze een helm drgaen maar het is me al eens eerder opgevallen.

Misschien door de cultuur o.i.d


moet je eens op kanaleneiland in Utreg rijden, dan zie je niet anders.
het is alleen jammer dat ze alleen maar op gestolen spullen rijden.. :r
 
Wie moet de naam en embleem goedkeuren? alle nodige info is van harte welkom.
Ik kan me herinneren dat wat leernichten op van die chop chops moeilijk gingen doen omdat 1 of ander klein clubje dezelfde kleurtjes hanteren als zij. Als je bijvoorbeeld met beeldkenmerken van de Hells Angels gaat lopen kan je verwachten dat ze je lastig kan vallen, zoiets bedoelt ie denk ik. :)
 
Organiseer je dan ook een toerritje naar Marokko ?

Dat wordt dan een best toerritje _O-

Rondje middelandse zee met de MMC ?

Geloof het of niet, dit is ook ter sprake gekomen, een ritje naar Sete(Frankrijk) en vandaar met de boot, daarna een tour in Marokko, het kost teveel en vergt veel tijd en geld, maar wie weet..........
 
Sinds wanneer is Turkije een Arabische land?ik wist niet dat ze daar arabisch spreken
_O-
zonder gein, ik hoor vaak van dit soort dingen, op mijn werk hebben ze het ook soms over, ligt Marokko naast Turkije of in de buurt?duhhhhhhhhhhhhh!!! O-)

Het is niet slecht bedoeld hoor Jeffrey, maar dan weet je het voorde volgende keer. :]

euhmmm kwam dan misschien verkeerd over, mijn geografische kennis is voldoende groot om te weten dat het niet naast elkaar ligt.
(naar marokko een keer gereden met het koekblik wat een takke eind)

Ik zei dus:

Misschien een vooroordeel maar ik zie over het algemeen heel erg weinig motorrijders uit arabisch sprekende landen (marroko turkije etc etc)

Sprekende landen dus en wat blijkt ze praten er allebei Arabisch (ja okay het is marrokaans-arabisch en "gewoon" arabisch 3% ;) )

zie links

http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Taal_in_Marokko

http://nl.wikipedia.org/wiki/Turkije#Taal

De vraag blijft dus waarom wordt er zo weinig motor gereden wordt door de turken en marokanen ?


:] ;)
 
Laatst bewerkt:
ik vind het een goed idee , ik ken ook Turkse man die motor rijd.

als je het allemaal goed met elkaar kan vinden is het toch prachtig.

hier heeft iedereen 1 ding gemeen , min of meerdere mate van motorverslaving.

ik zou best een keer met deze club willen toeren hoor.......
 
Google eens naar MMC

Je ziet dat dit gedeponeerde afkortingen zijn. Mitsubishi Motors Coorperation is er eentje van.
Als je deze vereniging formeel wil registreren bij de KvK zal je een andere afkorting moeten verzinnen. Ik kan me overigens geen andere afkorting voorstellen bij Marokkaanse Motor Club.

Succes met je Club.

:W
 
Boh, 3%, das bijna net zo veel als hier :? :P

Does'nt make any sence ;)

hahahhaha ik kom uit zaandam en werk in Amsterdam heb al heel wat collega's gehad door de jaren heen die uit 1 van beide landen kwamen vandaar dat ik het wist.
 
je ziet wel steeds meer marrokanen op motoren rijden.
Het heeft wat weg van de antilianen, veel van die racers en bling bling bakken.
En mrQ heeft daar wel gelijk in, ga naar utrecht en veel van dat spul is gejat wat ze hebben.
 
Sinds wanneer is Turkije een Arabische land?ik wist niet dat ze daar arabisch spreken
_O-
zonder gein, ik hoor vaak van dit soort dingen, op mijn werk hebben ze het ook soms over, ligt Marokko naast Turkije of in de buurt?duhhhhhhhhhhhhh!!! O-)
Het zal je toch al es opgevallen moeten zijn dat de zogenaamde tolerantie in Nederland (of wat daar nog van over is) niet zozeer met de vermeende "wereldse volksaard" te maken heeft maar meer met een gebrek aan kennis en interesse. Ik heb van 1995 tot 2001 in Nederland gewoond nadat ik daarvoor bijna 30 jaar in Zuid Afrika had gewoond en ik kreeg vaak de bemoedigende opmerkingen dat ik "ondanks mijn achtergrond" toch zo "open en joviaal" met mijn gekleurde collegas omging. En op zo'n moment mag je natuurlijk niet in de lach schieten :+
 
Misschien moeten de marokaanse motorrijders zich meer gaan integreren
in de algemene motormeetings waar gewoon iedereen komt, naam onafhankelijk.
Ik begrijp wel dat een naam zoals een Marokaanse Motorclub meer Marokaanse mensen zal trekken, maar tegelijkertijd onderscheidt je jezelf dan, goed bedoelt en onbewust, maar je onderscheidt je zelf van anderen. Want er zullen toch meer marokaanse motorrijders zich aangetrokken voelen dan nederlanders en dat is juist iets wat we niet willen.
Daarnaast liggen dit soort dingen al vrij gevoelig in de nederlandse samenleving dus onderscheiden, wat dan automatisch gebeurd, is het laatste wat je moet doen.
 
Je ziet dat dit gedeponeerde afkortingen zijn. Mitsubishi Motors Coorperation is er eentje van.
Als je deze vereniging formeel wil registreren bij de KvK zal je een andere afkorting moeten verzinnen. Ik kan me overigens geen andere afkorting voorstellen bij Marokkaanse Motor Club.

MaMoC? En dan motor-trips naar Marokko organseren, dan kan je adverteren met 'whith MaMoc to Maroc'

Heb wel aardig wat medelandse collega's maar de enige die motorrijden zijn van Surinaamse en van Molukse oorsprong.

Zal wel iets te maken hebben met de lage status van motorrijden in Marokko en Turkije. Dat was hier in NL tot ver in de jaren 70 toch ook het geval. Totdat iedereen een auto had, toen werd het hebben van een motorfiets juist weer cool *D

Enne TS: vooral je eigen cluppie starten en :]
 
Misschien moeten de marokaanse motorrijders zich meer gaan integreren
in de algemene motormeetings waar gewoon iedereen komt, naam onafhankelijk.
Ik begrijp wel dat een naam zoals een Marokaanse Motorclub meer Marokaanse mensen zal trekken, maar tegelijkertijd onderscheidt je jezelf dan, goed bedoelt en onbewust, maar je onderscheidt je zelf van anderen. Want er zullen toch meer marokaanse motorrijders zich aangetrokken voelen dan nederlanders en dat is juist iets wat we niet willen.
Daarnaast liggen dit soort dingen al vrij gevoelig in de nederlandse samenleving dus onderscheiden, wat dan automatisch gebeurd, is het laatste wat je moet doen.


Mee eens, ik vroeg me dus ook af waarom je specifiek een "eigen" club wil oprichten, als je dan toch bij een motorclub wil rijden... neem er dan 1 van je keuze in de buurt o.i.d.

Zo krijg je inderdaad al een onderscheid wat je (neem ik aan) niet wilt. :?

Voor de rest, als je wilt, gewoon doen, jouw keuze, jouw feestje ! :Y

Grtzzz Simon. 8-)
 
Marroko ben ik nooit geweest

Turkije wel, en daar rijden ze veel meer motor dan hier
Wel JAWA en meer van dat spul, maar het knort veel af daar.
Nog een leuk gezicht ook, met 4 personen erop, zonder helm, 3 jaar geleden was ik voor het laatst
 
Misschien moeten de marokaanse motorrijders zich meer gaan integreren
Ja, of misschien niet! Soms is het gewoon leuk om met gelijkgestemden te rijden. Netzoals de kwakkie's welleens bij de kwakkies willen staan, de brabo's het altijd over hun kutgezelligheid moeten hebben, Friezen altijd direct Fries willen gaan praten, Naked rijders weleens met z'n alleen lekker naked willen zijn, Ajacieden en Feyenoorders hun eigen groepie opzoeken etc. etc.

Niks mis mee :W
 
De reden voor Marokkanse motorclub is meer bedoeld om Marokkanene te integreren in de motorwereld en niet om Nederlanders of wie dan ook te weren.
Zoals heel veel mensen terecht opnoemen:ik zie heel weinig Marokkanen op de motor.
Met zo'n club, wil ik daar verandering in brengen en zullen wij aanwezig zijn op veel meetings enzo...
 
Terug
Bovenaan Onderaan