Marokko: foto's, informatie, adviezen, updates

Een vraagje aan de Marokko gangers hier (en zeker de topic starter).

Hoe zijn de motorzaken in Marokko?
Ik zit te overwegen om komend jaar met m'n vriendin en 2 all-road motoren die kant op te gaan. Eerst touren door Europa en dan in Marokko onverhard (off-road weet ik niet helemaal).
Nu kun je direct op noppen beginnen maar die zijn natuurlijk plat voordat we er zijn. Extra banden mee slepen weiger ik (binnenbanden wel natuurlijk). Dus kwam ik op het idee om gewoon op half gereden banden te beginnen. Die zijn dan zo ongeveer aan vervanging toe op het moment dat we in Marokko komen en dan daar bv de TKC 80 er op laten leggen.

En gezien ik als trekker nogal van het camperen ben. Is wildcamperen een optie?
 
Laatst bewerkt:
Een vraagje aan de Marokko gangers hier (en zeker de topic starter).

Hoe zijn de motorzaken in Marokko?
Ik zit te overwegen om komend jaar met m'n vriendin en 2 all-road motoren die kant op te gaan. Eerst touren door Europa en dan in Marokko onverhard (off-road weet ik niet helemaal).
Nu kun je direct op noppen beginnen maar die zijn natuurlijk plat voordat we er zijn. Extra banden mee slepen weiger ik (binnenbanden wel natuurlijk). Dus kwam ik op het idee om gewoon op half gereden banden te beginnen. Die zijn dan zo ongeveer aan vervanging toe op het moment dat we in Marokko komen en dan daar bv de TKC 80 er op laten leggen.

En gezien ik als trekker nogal van het camperen ben. Is wildcamperen een optie?


Ik ben een aantal jaar geleden geweest met nog 2 anderen, wildkamperen is goed te doen al zijn de hotels ook wel erg goedkoop (handig om je spul te wassen).
Wij hadden alledrie heidenau k60 scout banden, deze lagen er in NL al op. Heen binnendoor naar Barcelona gereden, daar de boot naar Tanger genomen. Rondje door Marokko en via Nador met de boot naar Sete gegaan. Van daaruit ook weer binnendoor terug. Banden hebben het goed gehouden en zijn nog een trip meegegaan. In de steden heb je vaak grote, moderne dealers, hier zou je als je banden wil kopen ter plaatse vooraf een afspraak kunnen maken (in het Frans/Engels) dan weet je zeker dat je maat op voorraad is. 1 van ons kreeg een scheur in de buitenband (iets te hard op een steen gereden). Deze hebben we in een klein dorpje vervangen voor een oude tweedehands versleten band omdat zijn maat niet voorradig was in nieuwe banden.
Hier een kleine impressie van onze trip:
 
Gaaf en bedankt voor het delen!

Hoe komen op ''maar'' 6000 km? Als ik grofweg jullie route invoer kom ik al op ca 8000 km.
 
In februari wil ik met 3 vrienden onverhard gaan rijden in Marokko. We zitten te denken aan: 4 of 5 dagen rijden vanuit Agadir, 2 dagen strand, en dan terugvliegen. Categorie motor: 660XT of F700GS. Overnachten in hostels.

Alternatief is Marrakesh met meer verhuurs, de Atlas dichterbij, en het strand verder weg. Do's en don'ts? Ik kom als verhuurder vaak loc2route tegen, maar is alleen in Marrakesh geloof ik. Wat zijn jullie ervaringen met andere verhuurders? Dit gaat onze eerste huur/marokko/onverhard ervaring worden!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan