Martell on the roll: XLH883

A

Anoniempje313

Guest
Altijd mooi om een motor eens onder handen te nemen waarvan een anders zegt dat het prima in orde is... :')

Ik heb nu al 8 halfords knijpverbindinkjes verwijderd. Dat geeft zo ongeveer het niveau aan.

Jammer ook van de dikke laag zwart op chroom. Is al niet mooi, en er natuurlijk ook niet zonder schade goed af te krijgen.

XL883

Stuur is er al af.
Heb wss juiste passende stuurke al gevonden, hoewel ik nog een lichte twijfel heb.

Speedo geeft veels te veel aan, ratio klopt niet echt.
Brandstofniveau meter doet t niet (naald weg).

Veel vies en stoffig. Kwestie een dag stevig poetsen en polijsten.

Achtervering is van een ander model: te hoog. Tevens oem, dus meuk. En verroest.

Tassen zijn er af, net als bagage/sissybar ding.

Zadel is netjes, alleen verkeerde model.

Raw voor zijn anders dan achter, kan ik niet hebben.
Achter hing er één los.
En waarom? Omdat iemand de strutcovers stuk heeft gedraaid....

Wat gaat worden?

Hoogstwaarschijnlijk halve ape
SOA kuipje
zwarte teller voor de risers, past er helaas niet onder ivm tank
Speed bob tank blijft
OEM achterspattert blijft
sidemount kenteken met verlichting
zwarte raw's matching set
andere handvatten
wss andere levers
Ander zadel
Dragpipes
rubber harmonica dingussen op vorkpoot

full
 
Stoer zo'n soa kuipje ! en zo verberg je de kilometerteller ook vind dat geen kijk zo midden op het stuur (op de tank was mooier geweest)


Succes met je project !
 
Laatst bewerkt:
Stoer zo'n soa kuipje ! en zo verberg je de kilometerteller ook vind dat geen kijk zo midden op het stuur (op de tank was mooier geweest)


Succes met je project !
Ik heb net weer wat veranderd;

Andere risers, ander stuur.

En daarmee: teller achter het kuipke!!! *O*
 
Sidemounts zijn idd funest voor de onderbeentjes...


Maar ja, misschien past bij de look.
Ik vind bij sportsters altijd lastig een goede plek voor de plaat.

Maar nu ik er over denk: ik houd oem spattert met licht. Alleen daarom al geen sidemount.
 
Ik kom net deze tegen op MP: lage ape, en smal.

Volgens mij is dit precies wat ik wil hebben :)

full
 
zo wat foto's met het idee voor de nieuwe lijnen

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Effe ander stuurtje: gaskabel, koppelingskabel, remleiding en bedrading aanpassen en/of vervangen

Heb er pas ook eentje gedaan, hij schrok een beetje van onderdelen prijs.
 
Effe ander stuurtje: gaskabel, koppelingskabel, remleiding en bedrading aanpassen en/of vervangen

Heb er pas ook eentje gedaan, hij schrok een beetje van onderdelen prijs.
Herkenbaar.

Stuurtje vervangen heb ik zo gedaan.

Werkend maken duurt veel langer, en is veel duurder :')
gaskabel
retourkabel
remleiding
koppelingskabel
twee maal bedrading

En met een beetje pech zitten de raw's ook nog op t stuur...

Ik heb zelf nog best wat XL spul liggen.

Fenderstrutcover waren ook een beetje kapot gedraaid, daar had ik nog nette van liggen bijvoorbeeld.
Net als een air filter cover.
 
Schroef er in een half uurtje een ander stuur op
Ff het handvat er af blazen
Zit geen snoertje aan of door mijn stuur
Dus remmaster en koppelingshandel er af en gashandvat en klaar
 
Schroef er in een half uurtje een ander stuur op
Ff het handvat er af blazen
Zit geen snoertje aan of door mijn stuur
Dus remmaster en koppelingshandel er af en gashandvat en klaar
Het is op zich simpel, alleen wanneer de lengte van kabels en leidingen niet meer kloppen, wordt het een langer klusje :)
 
Ik heb me een beetje bedacht :)

Lak achterspattert is niet meer je van het. En het moet natuurlijk wel goed zijn :)

En alleen een spattert opnieuw spuiten en de rest niet, das ook weer zo zo.

Nieuw laksetje gevonden voor ok prijs, dat gaat er dus op. Incl originele XL tank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan