Martijn is stout geweest :-O

Martijntje

MF veteraan
28 feb 2003
7.813
3
NL
goed...eerst wil ik ff zeggen dat ik niet trots ben op wat ik heb gedaan, maar van de andere kant heb ik er ook geen spijt van. Ik weet wat de risico's zijn en het was maar eenmalig.

Nou, zoals niemand weet heb ik al een tijdje een Kawasaki z400 in mn garage staan...staat verzekerd en kan zo de weg op. Alleen was mn knipperlicht kapot en die moest ik maken zodat mn pa er een keer een proefritje op kan maken.
Ding heb ik nu samen met mn pa (staat op zijn naam, hij heeft de 200 betaald bij aankoop, ik de rest (onderdelen)). Dus, hij is voor mn 18e, maar moet nog 17 worden en heb dus nog geen roze papiertje |( .

dus..vanavond dat ding ff naar een vriend gereden die 2 huizen verderop woont want ik moest zn brommer ff fixen. Meteen dat knipperlicht gemaakt en na wat gekut deed ie et goed.

dus ik denk...wtf..ik ga gewoon ff een proefritje maken. nu wil ik weten hoe dat ding rijdt ook.
Dus ik ff een helm gepakt van die vriend van me en de straat uit gereden...beetje door het dorp heen, na een tijdje choke eraf gehaald en doorgereden...

kwam ik in het dorp bij een recht stuk..dus ik dacht: goed..ff kijken wat ie doet...doorgetrokken (niet tot zn max toeren) kijk op de teller...jeez...90...

nou is 90 niet zo veel voor een motor maar hij zat er wel vlot op (voor wat ik gewend ben dan...) ...toen weer naar huis gereden..en ding binnen gezet...



ik had veel minder verwacht van dat oude brik :o (is van 1979) ..maar hij heeft echt een mooi vermogen en rijdt heerlijk, versnellingen sluiten perfect op elkaar aan (mag ook wel :) )... ben wel blij dat ik nu eindelijk een stukkie heb gereden...knipperlichten enzo doen het nu goed, dus mn pa kan er een dezer dagen (mocht de zon nog gaan schijnen 0)) er de weg mee op...en dan mocht ik ook ff op afgelegen parkeerterreinen een beetje op dat ding oefenen.


mn pa wilde alleen weten of ie goed rijdt voordat ie te ver van huis gaat, maja..ik kan nu niet zeggen van: pa..hij rijdt goed hoor :X ....maar de remmen doen het goed, banden gleden niet weg (zijn niet zo nieuw meer maar nog goed) op de gladde weg, in de regen. en verder rijdt ie gewoon goed, schokte niet extreem zoals vroeger.


nog maar keertje zeggen: tis dom dat ik erop ben gaan rijden, en ik ga het niet weer doen wat ik weet wat de concequenties zijn als ik wordt aangehouden of zelfs een ongeluk krijg. Als ik op het brommerforum lees dat een 14jarig jochie op zn poegie rijdt keur ik het ook af, dus het is een beetje hypocriet maja.

Brikpower!! :]
 
stout martijn .. stout! mag niet hè!

maar ja gelukkig is er deze keer niets gebeurd maar niet meer doen ;) . Als je het dan toch wilt proberen doe het dan op privé terrein.
 
kdenk dat alle racties als bovenstaande zullen zijn, meer moe je nie verwachten en dat is maar normaal, toch geef ik toe, de drang om moter te rijden als je nog niet mag maar er al een hebt kan groot zijn maar denk dan verder na, moest er iets gebeurt zijn was jij de lul
 
hoezo...ik heb dat ding al een half jaar staan, en ik heb vaak zat de kans gehad maar niet buiten de tuin geweest..

nu ook niet meer in de tuin gereden omdat ie helemaal naar de klote ging en ik op mn bek gleed op het natte gras.

ik weet dat er zulke reacties komen, en het was niet zo dat ik me niet kon beheersen, dat de drang zo groot was dat ik móest rijden.
Het 'afkicken' zal niet moeilijk zijn. ik heb 2 brommies en de leukigheid van die z400 weegt niet af tegen de risico's die ik neem door erop te rijden.

het was puur om te kijken of ie goed reed en imho doet ie dat nu ook, dus ik ben blij, missie geslaagd: nog een keer rijden is overbodig. Mn pa ging al over de zeik toen ik 30 meter door de straat reed (en terecht).
 
Tja, wat moet ik er van zeggen. Heb zelf op mijn 15e ook wel af en toe wat op mijn brommer door het dorp gereden en heb ook weleens wat kleine ritjes over afgelegen weggetjes gemaakt op motoren van vrienden toen ik mijn rijbewijs nog niet had.

Maar let wel erg goed op en bedenk je goed hoe zwaar de lul je bent als je iemand aanrijdt. Een boete krijgen voor rijden zonder rijbewijs is niet leuk (maar altijd wel te betalen), maar iemand anders in de kreukels rijden is echt zuur.

Probeer je pa zover te krijgen dat hij met je naar een afgelegen parkeerterrein rijdt of naar een afgelegen landweggetje. Ik heb mijn eerste brommerervaringen opgedaan door bij de oom van een vriend van mij te gaan rijden die een groot fruitteelbedrijf had met kilometerslange wegen van betonplaten ertussen. Misschien dat jij ook zoiets kunt vinden.
 
Ik wil je niet aansporen maar ik heb 't toendertijd ook
gedaan, rijden zonder motorrijbewijs, zelfs een paar maanden. :X
(Had wel al 14 jaar een autorijbewijs, en dat scheelt voor je verkeersinzicht.)
Gepakt worden door de politie is niet zó'n onoverkomelijke ramp (180 euro bekeuring), en iemand materiële schade aanrichten zal ook wel te overzien zijn, maar iemand 't ziekenhuis inrijden betekent levenslang dokken. '(

Mocht je de verleiding nog een keertje niet kunnen weerstaan kijk dan driedubbel voorzichtig uit. ;)

Jaja, kom maar weer moraalridders. }) ;)
 
whahaha, ik wist het wel..iedereen blijft het maar zeggen terwijl ik het zelf ook al had gezegd aan het begin van het topic O-)

maar ik had dus ook al gezegd, mn pa en ik gaan een keer een leuk stuk rijden en op een afgelegen stuk mag ik dan ook ff (bijz. verrichtingen oid)
 
Ik hoop wel dat de verzekering ook op naam van je pa staat. Mocht er iets gebeuren als je wel je rbw hebt, kan de verzekering moeilijk gaan doen.
 
Ooh man , dit klinkt bekend , ben ook zo begoonen , daarna 3 jaar rongereden zonder ;) Veel plezante tijden gehad , veel flikken afgereden en nu een lekkere rechtzaak waar ik nog wel een paar jaar op zal mogen wachten ;(
 
full
 
foei, Martijn toch :( .
Je beseft het zelf gelukkig, but not good enough. Als je iemand voor z'n klep rijdt dan kan het goed zijn dat de verzekering zegt: 'Martijn je lost het zelf maar op'. Bad boy.
 
Blij dat m'n GSX-R binnenstond dan.....
Beetje het dorp terroriseren...

Gelukkig vondt je het zelf ook al niet zo slim.....
 
gaaahaaap...

als je een brommertje gewend bent rijd een Harley is 1943 nog super.... :Z :Z :Z :Z
 
gaaahaaap...

als je een brommertje gewend bent rijd een Harley is 1943 nog super.... :Z :Z :Z :Z

toch had ik minder verwacht van dat oude ding...en ik kon best een inschatting maken van het vermogen door de kleine stukkies die ik heb gereden en op een andere 400 uit 92....maja.

kvind et wel raar dat sommige mensen kritiek geven terwijl ze het zelf ook hebben gedaan. kun je wel zeggen van: ja achteraf vond ik het ook niet slim enzo..maar dat zeg ik toch ook :?
 
Niet meer erover zeuren. Ben maar blij dat er niets gebeurd is.

En nou tot aan je rijbewijs een lieve jongen zijn 0-), beloofd!
 
Heb tussen mijn 9e en mijn 16e 17 brommers en 2 motoren gehad. Op mijn 11e voor het eerst door pliesie thuisgebracht. Reedt 15 km/h topspeed op een oude Tomos met mijn vinger in de luchtinlaat, dus makkelijke prooi. Na mijn 16e nog maar 2 bromfietsjes gehad.... Toen was de lol eraf omdat het mocht :(

Maar als een ander het doet: Shame on you! ;)

Je weet denk ik wel wat kan en niet kan, landwegen nemen dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan