Marzocchi schokbrekers

Als de olie er al lang in zit is verversen een optie.
Andere viscositeit olie is misschien te proberen maar dan verander je zowel ingaand als uitgaand tegelijk en ik weet niet of dat wenselijk is.
Re-shimmen naar je persoonlijke wens is de gebruikelijke weg.

Ventiel zit er op om de olie op druk te houden zodat er geen lucht in het systeem komt. Hiermee verander je de karakteristiek "niet". Meestal wordt hiervoor stikstof gebruikt omdat dit minder expandeert dan lucht.

Edit: leesvoer om een idee te krijgen.
http://www.moto-pro.com/Services.asp?strMPSID=SHOCKREBUILD
 
Laatst bewerkt:
Als de olie er al lang in zit is verversen een optie.
Andere viscositeit olie is misschien te proberen maar dan verander je zowel ingaand als uitgaand tegelijk en ik weet niet of dat wenselijk is.
Re-shimmen naar je persoonlijke wens is de gebruikelijke weg.

Ventiel zit er op om de olie op druk te houden zodat er geen lucht in het systeem komt. Hiermee verander je de karakteristiek "niet". Meestal wordt hiervoor stikstof gebruikt omdat dit minder expandeert dan lucht.

Edit: leesvoer om een idee te krijgen.
http://www.moto-pro.com/Services.asp?strMPSID=SHOCKREBUILD

alvast bedankt voor de tip
 
Standaard zaten op mijn GS1000 ook schokbrekers met een ventiel...

Ik heb zo ooit eens een klein beetje op gepompt.... toen had ik gelijk geen achtervering meer!!

Als je ze op pompt zou ik dat met heel weinig druk proberen, tiende van een bar, en dan langzaam meer....
 
Standaard zaten op mijn GS1000 ook schokbrekers met een ventiel...

Ik heb zo ooit eens een klein beetje op gepompt.... toen had ik gelijk geen achtervering meer!!

Als je ze op pompt zou ik dat met heel weinig druk proberen, tiende van een bar, en dan langzaam meer....


jij hebt het waarschijnlijk over achterschokdemprs met luchtondersteuning.
zijn andere dempers als TS heeft.
 
jij hebt het waarschijnlijk over achterschokdemprs met luchtondersteuning.
zijn andere dempers als TS heeft.

het zijn deze schokbrekers
bijna geen gegevens te vinden op internet
full
 
Laatst bewerkt:
het zijn deze schokbrkers
bijna geen gegevens te vinden op internet[afbeelding]



dat zijn dus idd geen dempers met luchtondersteuning.
ventiel op het potje is dus niet voor luchtondersteuning, maar is zoals gassen al zegt om de olie op druk te houden.
druk is ook veel hoger dan bij een luchtondersteunde demper.
ga met de demper naar een veringsspecialist.
als je niet weet wat je doet, moet je hier niet aan beginnen.
 
Dat zijn marzocchi strada's.
Daar had je vroeger revisiesetjes voor, en die kon je toen zelf repareren. Btw nu nog steeds zie ik.
En hoorde eigenlijk ondersteboven gemonteerd te worden ,onafgeveerd gewicht. (maar daar gaat het niet over).
Voor weggebruik kan er lucht op , ik dacht een bar of 3
850193-C.jpg


Edit das snel. *O* Marzocchi factory AG strada shock rebuild
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn marzocchi strada's.
Daar had je vroeger revisiesetjes voor, en die kon je toen zelf repareren. Btw nu nog steeds zie ik.
En hoorde eigenlijk ondersteboven gemonteerd te worden ,onafgeveerd gewicht. (maar daar gaat het niet over).
Voor weggebruik kan er lucht op , ik dacht een bar of 3
[afbeelding]

Edit das snel. *O* Marzocchi factory AG strada shock rebuild
het was en is niet voor niets dat je er revisiesetjes voor kan kopen.
voordat je er aan begint zou ik eerst eens bij Hagon informeren.

en ja, ik heb ook lekke marzocchi's gehad -O-
 
Ik heb Marzocchi's vroeger ook onder mn Honda's gehad, ook wel eens gereviseerd, maar ik kan me niet herinneren dat er lucht-ondersteuning in zat. Maar dat is >20 jaar gelee, dus misschien zijn ze nu wel luchtondersteund, zou kunnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan