Mas Du Clos The race Academy 18/20 & 23/25 Jul

Wie gaat wanneer naar Mas du Clos met de Race Academy '07?

  • week1

    Stemmen: 1 20,0%
  • week2

    Stemmen: 0 0,0%
  • week 1 en 2

    Stemmen: 4 80,0%

  • Totaal aantal stemmers
    5
hey ben dit jaar in mas du clos geweest
supergaaf baantje met zelf een mini cocscrew erin net voor je het rechte stuk van start finish opkomt
ga volgend jaar zeker terug
PS draaide er rondjes van 1,28.08
dus ga er maar van uit dat louis daar nog eens een 3sec vanaf doet
 
Ik moet inderdaad nog ff uitrusten van een 12 dagen Cote Azur bij 27 graden 8-)

Maar ik zal eens zien wat ik op papier (beeld) krijg :z

Wij zijn er geweest op een dag dat er erg weinig rijders waren, het weer zal daar schuldig aan zijn geweest het was gewoon nat ! :? !!
Mijn inziens droogt de baan niet zo snel als op Pau maar daar in tegen is het
zwarte goud wel heel netjes.

Naar start en finish ga je achter de Boeings aan door een blinde bocht als je hem haalt ;) het is 180 graden mooi rond en op de apex kun je met de schouder langs de rotswand.
Bocht uit donder je naar beneden en kun je bijna met gas dicht een wheelie trekken dit kan op behoorlijk hoge snelheid.
Het stuk dat dan volgt zit een flauwe linker knik in gevolgd door een grote rechtse, met direct een linkse en opnieuw een 180 rechts, tot zover vind ik het wel aardig.

Wat er dan volgt vind ik een beetje in elkaar geprakte, tja hoe moet je het noemen.
Je gaat hier met een haakse linkerhoek gevolgd door een linkse bocht weer een stukje omhoog richting hotel wat ze hier bedacht hebben vind je bij ons alleen maar in woonwijken genaamd DREMPELS |( er liggen er drie waar je tussen door moet sturen , gaat het hier mis dan lig je ECHT in een hotelkamer; er staan nog wel wat banden voor maar heb niet de indruk dat dat je gaat redden.

Hierna volgen wat krappe linkse en rechtse naar beneden Geen corcscrew
maar wel erg traag mooi voor een 250 of max 600.
Als je dit hebt gehad dan volgt er wel weer een aardig stuk richting start finish.

Mijn idee is de ene helft van de baan een dike twee pitter en de andere helft een 250/600.
Ik (en ik niet alleen) denk dat er op Pau of Ales meer geleerd kan worden en ook geschikter is voor de R/A maar wie ben ik. :X

Dan de paddock, bezoekers zien alleen de paddock.
Deze is groot genoeg maar je ziet niets dan alleen het opkomen rechte stuk en het verdwijnen rechte stuk, je hebt geen enkel overzicht op de baan en je mag ook nergens komen.
Overal staan hekken met sloten erop en het staat er strak bij dus er zit geen gaatje in het hek.
De toezichthouder van het citcuit is daar ook onverbiddelijk in en ik mocht er nergens door |( .
Er is inderdaad 1 douche en er zijn vier toiletten, zijn absoluut schoon ook midden op de dag met klote weer.
Voor zij die met een tent komen, er is voor tien bristol tentjes plaats op het (grasveld) mits je het eerlijk verdeelt en de party tent thuis laat :X

De rest van de paddock is gewoon asphalt en kun je prima staan er is GEEN stroom en GEEN water voor caravans, campers of iets wat daar op lijkt.
Je kunt er wel een kamer krijgen, let wel die is niet in de paddock bereikbaar maar staat in de beruchte bocht aan het eind van het circuit en is alleen bereikbaar door buiten om het circuit af te gaan.(of de bocht uit te vliegen)
De prijs van de tweepersoons kamer bedraagt €88.- exclusief ontbijt en zonder restaurant want dat is er niet :X Pit boxen zijn er ook niet !

Mij rest nog de vraag hoe het opstellen gaat verlopen met de R/A,
De pitstraat heeft maar één toegang vanuit de paddock en daar moet je de baan op en af , maar als je wilt opstellen in de pitstraat dan moet je tegen de rij richting in *O* sta je éénmaal in de pitsstraat met een hele groep dan kan de groep op de baan er niet makkelijk af, want die moet dan door de ploeg die klaar staat.
Een andere vraag is of zij die dat willen het weekend over kunnen blijven op de paddock, wij kregen het onheimelijke gevoel dat we er af moeten en dan zondag weer terug mogen, maar ik neem aan dat de R/A dat wel zal regelen.

ik zal nog ff een een foto plaatsen van de toegangsweg want dat is wel de moeite waard :X

Dan de 60 KM vanaf de snelweg tot aan het dorp, haal je motor van de kar en je hebt ÉÉn lang circuit, bocht in bocht uit, heuvel op heuvel af.
Helaas wat minder voor de minder bedeelde campers (pk) het is er prachtig.

zo hier blijft het even bij 8-) :z

full

full


grtjs Hagasan

Ps. uitrusten deden we hier;
full
8-)
 
Laatst bewerkt:
we gaan het denk ik wel mee maken.

En als we op de baan niet genoeg kunnen leren, dan pakken we die 60 km tussen snelweg en cicruit toch ? :9
 
klinkt niet echt enthousiast :]

Ik weet het pas echt als ik er gereden heb.
Wat ik zo van de filmpjes zie lijkt het me een grappige baan om een keer te rijden.
Wel een priegel gedeelte erin, maar ook een paar snelle stukken.

Dit maak ik ook uit jouw verslag op.
Die drempels weet ik ook zo net nog niet, maar denk wel dat het verstandig is dat ze daar iets aan snelheidsremming doen. (anders lig je in dat gebouw als je eraf gaat)
Het zijn zo te zien niet echt hoge drempels. Dus je kunt er overheen als je je vergallopeert.

Ik weet wel dat de 600 daar hard gaat rulen op die baan.....


Ik zie dat er trouwens wel een ambu staat. Da's wel goed
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan