Hallo allemaal ,
Ik ben hier nieuw op het forum en in het bezit van Mash 250 2017 euro 4 .
Drie jaar geleden kocht ik de moto en ondanks enkele minpunten ben ik toch tevreden .
Na 1 maand rijden begaf de digitale snelheidsmeter ,de naald sloeg van 40 naar 120 km en bleef soms staan .
Na paar updates in de motowinkel geen resultaat ,de teller is na 1 maand wachten op onderdeel in garantie vervangen , het was de aandrijving van de naald ,al de rest werkte nog normaal .
De motor had ongeveer 1200 km gereden . Nog geen 800 km later begaf de teller het opnieuw ,maar dan viel de naald en de km stand volledig stil .
Nu was het de sensor aan het voorwiel die de geest gegeven had. Na weken wachten op onderdeel had de dealer het stuk ontvangen ,maar het verkeerde en ik werd altijd maar naar huis gestuurd met , dat het zijn fout niet was .
Uiteindelijk de deur bij dealer dichtgeslagen en zelf op zoek naar onderdelen .Nochtans een toffe gast de dealer en had een zeer goede mekanieker ,maar ik kon niet blijven wachten .
Op internet gezocht en bij info @sparesservice.be terechtgekomen en via e mail mijn probleem uitgelegd met foto's van het onderdeel en na 2 weken had ik het onderdeel sensor en heb dan zelf alles geplaatst en dat probleem is van de baan .
Na een tijdje rijden hoorde ik een tikkend geluid aan de linkerkant van de motor en zag ook dat mijn ketting nogal aan de slappe kant was . Ik heb dan de tandwielen van de ketting geïnspecteerd en wat bleek, het voorste tandwieltje zat helemaal los met enorme speling !! ondanks het overgeslagen lipje op de moer is deze toch losgekomen ,dan terug alles goed vastgezet ,maar na 200km terug het zelfde probleem .Ik heb dan de moer terug vaste gezet ,maar eerst loctide aangebracht en in plaats van 1 lipje alle vier de lipjes van de borgvloot overgeslagen ,ondertussen al 400 km gereden en alles blijft zitten en geen lawaai meer . Heb terwijl ook de ketting los gemaakt en in een badje met kettingreiniger en wat mazout er bij flink uitgewassen ,je staat versteld hoeveel vuil vet en fijn poederzand daar uitkwam . de ketting daarna goed gesmeerd met ketting vet en nu is de ketting zeer stil en loopt als een zonnetje . Ik had de ketting nochtans om de 700 km voorzien van nieuw vet en toch zaten hier en daar wat schakels zeer stroef ,dat is nu met uit te wassen volledig weg . ik heb nu ook nieuw tandwieltje vooraan besteld ,maar wel van Suzuki ,om te proberen dat het beter past , deze heb ik vorige week in Frankrijk besteld bij kidchaine.fr en morgen wordt het geleverd ,dat is snel .
De Mash 250 is eigenlijk een replica van de Suzuki 250 Gn zelfde motorblok .
Ik heb nu ongeveer 7500 km op 3 jaar ,de motor is al 2 keer bij dealer geweest voor onderhoud ,maar nu in de toekomst ga ik het zelf doen ,ik doe het bij mijn auto's ook zelf .,de remblokjes achter heb ik ook al vervangen ,vooraan nog niet .
Vorige week heb ik ook de rubbers/ sluiting van de zijkastjes waar batterij en luchtfilter achter zit volledig moeten vervangen ,alle rubbers beginnen te versterven .
Hopelijk houd het nu op met de pannes en kan ik heerlijke tochtjes maken ,je hebt veel bekijk met deze retro moto ,de mijne is nog even mooi als dan ik hem gekocht heb ,heb hem al veel gepoetst en ziet er nog als nieuw uit .
Ik raad deze moto wel aan ,maar dan moet je alles nauwlettend in de gaten houden en zelf ook een beetje op de hoogte zijn van mechaniek . Zo waren ook de boutjes van de uitlaat al eens los gekomen .
Ik ben hier nieuw op het forum en in het bezit van Mash 250 2017 euro 4 .
Drie jaar geleden kocht ik de moto en ondanks enkele minpunten ben ik toch tevreden .
Na 1 maand rijden begaf de digitale snelheidsmeter ,de naald sloeg van 40 naar 120 km en bleef soms staan .
Na paar updates in de motowinkel geen resultaat ,de teller is na 1 maand wachten op onderdeel in garantie vervangen , het was de aandrijving van de naald ,al de rest werkte nog normaal .
De motor had ongeveer 1200 km gereden . Nog geen 800 km later begaf de teller het opnieuw ,maar dan viel de naald en de km stand volledig stil .
Nu was het de sensor aan het voorwiel die de geest gegeven had. Na weken wachten op onderdeel had de dealer het stuk ontvangen ,maar het verkeerde en ik werd altijd maar naar huis gestuurd met , dat het zijn fout niet was .
Uiteindelijk de deur bij dealer dichtgeslagen en zelf op zoek naar onderdelen .Nochtans een toffe gast de dealer en had een zeer goede mekanieker ,maar ik kon niet blijven wachten .
Op internet gezocht en bij info @sparesservice.be terechtgekomen en via e mail mijn probleem uitgelegd met foto's van het onderdeel en na 2 weken had ik het onderdeel sensor en heb dan zelf alles geplaatst en dat probleem is van de baan .
Na een tijdje rijden hoorde ik een tikkend geluid aan de linkerkant van de motor en zag ook dat mijn ketting nogal aan de slappe kant was . Ik heb dan de tandwielen van de ketting geïnspecteerd en wat bleek, het voorste tandwieltje zat helemaal los met enorme speling !! ondanks het overgeslagen lipje op de moer is deze toch losgekomen ,dan terug alles goed vastgezet ,maar na 200km terug het zelfde probleem .Ik heb dan de moer terug vaste gezet ,maar eerst loctide aangebracht en in plaats van 1 lipje alle vier de lipjes van de borgvloot overgeslagen ,ondertussen al 400 km gereden en alles blijft zitten en geen lawaai meer . Heb terwijl ook de ketting los gemaakt en in een badje met kettingreiniger en wat mazout er bij flink uitgewassen ,je staat versteld hoeveel vuil vet en fijn poederzand daar uitkwam . de ketting daarna goed gesmeerd met ketting vet en nu is de ketting zeer stil en loopt als een zonnetje . Ik had de ketting nochtans om de 700 km voorzien van nieuw vet en toch zaten hier en daar wat schakels zeer stroef ,dat is nu met uit te wassen volledig weg . ik heb nu ook nieuw tandwieltje vooraan besteld ,maar wel van Suzuki ,om te proberen dat het beter past , deze heb ik vorige week in Frankrijk besteld bij kidchaine.fr en morgen wordt het geleverd ,dat is snel .
De Mash 250 is eigenlijk een replica van de Suzuki 250 Gn zelfde motorblok .
Ik heb nu ongeveer 7500 km op 3 jaar ,de motor is al 2 keer bij dealer geweest voor onderhoud ,maar nu in de toekomst ga ik het zelf doen ,ik doe het bij mijn auto's ook zelf .,de remblokjes achter heb ik ook al vervangen ,vooraan nog niet .
Vorige week heb ik ook de rubbers/ sluiting van de zijkastjes waar batterij en luchtfilter achter zit volledig moeten vervangen ,alle rubbers beginnen te versterven .
Hopelijk houd het nu op met de pannes en kan ik heerlijke tochtjes maken ,je hebt veel bekijk met deze retro moto ,de mijne is nog even mooi als dan ik hem gekocht heb ,heb hem al veel gepoetst en ziet er nog als nieuw uit .
Ik raad deze moto wel aan ,maar dan moet je alles nauwlettend in de gaten houden en zelf ook een beetje op de hoogte zijn van mechaniek . Zo waren ook de boutjes van de uitlaat al eens los gekomen .