MASH

6 dec 2007
69
0
#1
Hallo allemaal,

hebben jullie al een mening over MASH?
Ik woon in het zuiden van het land, dus de 2 dealers zitten wat ver weg om even te gaan kijken. Scooterexpress is positief, maar een echt negatieve test heb ik van hun nog nooit gezien.
MASH heeft leuke modellen (vind ik). Zowel 125 CC als 250 CC. Ik vind de Bonneville look-a-likes het leukst.

Hoor graag van jullie, Hans
 

[-Tom-]

MF veteraan
26 mei 2005
4.143
0
32
Harreveld
Bezoek Site
#4
De mannen van Moto-Me hebben er een review over gemaakt.
Conclusie: het is een geinig ding, maar het blijft een Chinees apparaat dus er zitten wel wat verbeterpuntjes aan.
Volgens mij moet je zo'n ding ook er meer voor 'erbij' zien
 
28 jan 2016
34
4
Gent
#9
Ik heb zelf een Mash 75 (de zwart-witte) te koop staan (wel in .be dus je moet 'm allicht importeren als je 'm zou overkopen). Ik heb er mijn eerste moto-kilometers mee beleefd, vervolgens rijles gevolgd en een Honda CB500X gekocht.

Ik heb hierop dus van het motorrijden kunnen proeven en het beviel me voldoende om me te motiveren om snel voor het rijbewijs te gaan (in .be kunnen houders van rijbewijs B zonder bijkomend examen met een 125cc rijden) - de 125cc was wel duidelijk te licht om te gebruiken voor serieuze pendelkilometers.

Als je niet te ver van Gent woont mag je best een proefritje komen maken, 't is echt een leuke moto als je niet meer verwacht dan wat een 125cc je te bieden heeft (haalt vlot 100 maar niet veel meer dan dat).

Ik had wel erg weinig vertrouwen in de originele banden, en heb er dus Michelin Pilot Street banden onder gelegd - wat meteen een veel beter gevoel gaf, dat kan ik je sowieso aanraden.
 
6 dec 2007
69
0
#10
Op de motorbeurs heb ik de MASH modellen eens bekeken. Veel keus aan retro modellen. Ik ben voornamelijk geinteresseert in de 125 en 250 cc modellen. Ik vind ze er heel leuk uit zien. Het gewicht is lekker laag en het vermogen is voldoende. Maar, de afwerking van de knoppen, de spatbordenmontage e.d. vond ik minder. Dus had ik MASH van mijn wensenlijstje gehaald.

Maar, de discussie in het Pinksterweekend topic maakte mij weer nieuwsgierig. De krachtbronnen blijken in ieder geval meer dan ok te zijn en dat is toch het belangrijkst.

Stel ik ga voor een 125 cc versie, dan twijfel ik tussen de Seventy (70) en de Seventy Five (75).
De 75 heeft een schrijfrem achter i.p.v. de trommelrem van de 70, dat is 1 plus voor de 75.
De 75 heeft een 14 liter brandstoftank t.o.v. de 12 van 70, dat is 2 plussen voor de 75.
Dan de velgen en banden:
70: 90/90-18 + 120/80-16
75: 110/70-17 + 130/70-17
De 75 heeft bandenmaten die tegenwoordig heel normaal zijn, alleen iets smaller omdat het ook een lichte motor is.
De 70 daarintegen heeft duidelijk nog smallere banden, maar wel hogere wangen en een grotere voorvelg (en kleinere achtervelg).
Meestal ben ik liefhebber van smallere banden met hogere wang, maar nu wordt het wel erg dun.
Nu de vragen:
Veert dat nog een beetje?
Hoe remt zo'n dun voorbandje (zowel droog als nat)?

En welke zouden jullie kiezen (en waarom)?

Alvast bedankt, Hans
 

Monomuis

MF veteraan
Donateur
11 jul 2001
20.977
5
37
Nederland
www.startersmotor.nl
#11
Hoe remt zo'n dun voorbandje? Wat voor merk zit er eigenlijk onder? Dat is belangrijker. Als er iets Chinees onder hangt: meteen ander rubber eronder doen, Chinees en nat wegdek zijn geen goede combi's. :)

Welke ik zou kiezen.. eigenlijk bij 125cc die cafe racer. Die brandstoftank is niet zo boeiend, ze rijden enorm zuinig en met die 2 liter kom je dan 70 kilometer verder. Je woont in West-Europa, waar tankstations genoeg te vinden zijn. Met beide tanks kom je sowieso 400+ kilometer ver.
 

Gerdien

MF veteraan
7 jul 2002
3.465
0
Duiven
#12
Ik moet met de MSX en de VanVan tanken om de 180 km en dat gaat best. Tankstations zat, maar minder vaak tanken zou ik wel fijn vinden.

Supermooi die MASH modellen! Ik ban fan.
Als ik iets zou kopen zou het de 250cc zijn, en dan een tweedehands uit België halen of zo. Kosten rond de 2000 euro, zag ik. :)
 

X20DTL

Die hard MF'er
7 apr 2014
863
0
44
Almere
#13
tot nu toe alleen bridgestone gevonden die banden kunnen leveren voor de mash (BT-45)

dus dat is een verbetering waar je U tegen zegt
 
6 dec 2007
69
0
#14
Joppen Motoren te Leenderstrijp is sinds de Motorbeurs MASH dealer. Dat is bij mij om de hoek, jippie! Ik ben vanmiddag na het werk even gaan kijken. Ze hadden er al 6 stuks staan, waarvan 3 stuks als demo, een Seventy Five 125, een 250 cc cafe racer en een 400 cc scrambler. Dus van alle cc's en alle typen 1 stuks. Verder stond er nog een Seventy Five 125, een Seventy 125 en een Two Fifty 250.

Kortom, zodra de pekel weg is (van de week meerder verse laagjes), dan ga ik proefrijden op een Seventy Five 125. Als dat bevalt, dan moet ik kiezen tussen zo'n Seventy Five 125 of een Seventy 125, moeilijk. Ik vind het echt 2 verschillende machines. Technisch is de duurdere Seventy Five de betere, maar de looks en de zithouding van de Seventy spreken me meer aan.

En als 125 cc te weinig pk leveren, dan nog even proefrijden op de 250 cc. Als dat bevalt dan wordt het de Two Fifty 250, niet de cafe racer voor mij.

Maar ze hadden ook een SYM Symphony ST 125 demo. Voor als ik toch wil blijven scooteren.
 
28 jan 2016
34
4
Gent
#16
Nu de vragen:
Veert dat nog een beetje?
Hoe remt zo'n dun voorbandje (zowel droog als nat)?

En welke zouden jullie kiezen (en waarom)?

Alvast bedankt, Hans
zoals gezegd heb ik de 75.

- veren? ik weeg een goeie 80 kg en doe aardig zachtjesaan op putten en bulten in 't wegdek ;) je zit snel tegen 't eind van de vering aan.
- de voorband is niet echt dun voor 'n 125cc, het remt prima - mits je er goede banden onder hebt liggen. De OEM banden gaven me weinig vertrouwen, voelde ik menige keer slippen (vooral in 't nat); de nieuwe Michelin Pilot Street banden die eronder liggen zijn echter veeeeel stabieler, ook bij remmen en in't nat.

En zoals gezegd - te koop wegens aankoop CB500X ;)
 

X20DTL

Die hard MF'er
7 apr 2014
863
0
44
Almere
#17
ik vond de achterveren van de 125cc juist zo goed omdat je geen bottom out heb, nog getest met dealerschap uit noordwijkerhout op de beurs
 

X20DTL

Die hard MF'er
7 apr 2014
863
0
44
Almere
#18
:W bij niks te doen in een nachtdienst toch maar effe bandjes gezocht. :Y

voor de mash toch nog effe 12 fabrikanten gevonden.

A-merken:

bridgestone
michelin
continental
heidenau
pirelli ( wat een waardeloze website van hun, begrijp er niks van ondanks het engels )
cheng shin ( ja een echte chinees maaarrrr.... )


B-merken ( ondanks de goede tot uitstekende merken zijn dit bandenmakers die een dochteronderneming zijn van een A-merk )

dunlop
avon
metzeler
shinko ( orgineel uit amerika ????? )

C-merken
anlas ( geen informatie omtrent het bedrijf gevonden doch de banden zien er goed uit en komt uit turkije :? )
duro ( niet kopen tenzij je dood wil, reviews zijn echt verschrikkelijk een Z-merk dus )







oke na alles opgezocht te hebben kan ik vermelden dat ik kan zeggen dat je duro niet moet doen want in elke review komt het er slecht uit waarbij er zelfs gezegd wordt dat mocht je een ongeluk krijgen je de fabrikant aansprakelijk moet stellen :? dat is niet goed.

anlas is ongeveer het zelfde maar ik kan niks vinden over het bedrijf maar in de kart sport schijnbaar een van de beste die er is :/ wat nu.

shinko daar ga ik nog even achterheen om meer informatie te vinden maar waarschijnlijk een c-merk van cooper tyres?????

metzeler is een onderdeel van pirelli ( van daar de B-merk aanduiding ) maar die levert kwaliteit alleen weet ik niet hoe het met de levensduur is gesteld.

avon is een obderdeel van cooper tyres dus ook daar zit de kwaliteit wel goed maar ja de levensduur is wel kort.

dunlop is voor mij een verrassing zij zijn een onderdeel van goodyear dus ook kwalitatief goed.

bridgestone, continental, michelin, pirelli en heidenau tja wat moet ik hier van zeggen :} oftewel in de winter heidenau *O* *O* *O* *O* en in de zomer wat je zelf het lekkerst vind rijden.

en dan nu de aller grootste verrassing cheng shin, niemand zal het kennen maar als ik maxxis zeg dan gaan er belletjes rinkellen als zijnde auto en motorsport in het zandhappen maar ze leveren ook zeer goede bandnen in de racerij voor merkencups duurzaamheid tot in de puntjes alleen weet ik niet wat er onder de mash gemonteerd wordt maar dat schijnt net zo slecht te zijn als duro
 
28 jan 2016
34
4
Gent
#20
ik vond de achterveren van de 125cc juist zo goed omdat je geen bottom out heb, nog getest met dealerschap uit noordwijkerhout op de beurs
grappig - de achterophanging van m'n CB500X vind ik een stuk beter, en die wordt door jan en alleman vervangen ;)

btw weet iemand toevallig wat de naam is van de affabriekbandjes

Kingstone als ik 't goed heb. Ze zien er ok uit maar daar blijft 't bij.
 
Laatst bewerkt:
23 jul 2011
7.222
0
36
#23
Zag ze op de beurs staan idd.
Wat een gave machines !
Meen te herinneren dat de man van de stand zei dat de 125 en 250 een suzuki blok hebben en de 400 een Honda.

Het ziet er allemaal zo dood simpel uit geweldig juist.
Vind de 250 het meest interessant :)
125 is zelfmoord op de snelweg en de 400 gewoon te duur ( voor mij)

Maja....eerst maar eens de schade betalen van de scheiding :P
 

X20DTL

Die hard MF'er
7 apr 2014
863
0
44
Almere
#25
de adventure nog niet geprobeerd maar zag er wel lekker stoer uit en ja de cafe raceur is en blijft gaaf (125/250/400cc maakt niet uit welke)