MASH

Dryhte

MF'er
28 jan 2016
77
16
Gent
Ik heb vorig weekend m'n Mash 75 uit 2014 verkocht.

Blijft een leuk brommertje maar ik gebruikte 'm niet (naast de CB500X).

Alleen zit ik nu met 't volgend probleem: geen motor voor de Destinguished Gentlemen's Ride van volgend jaar ;) maar dat probleem lossen we dan wel op.
 
Laatst bewerkt:

ramp1966

Die hard MF'er
13 mei 2008
266
25
53
Hoogeveen
Wegwezen oma, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het gaat met de Mash motoren en berijders m/v.
Ik ben namelijk aan het overwegen om een nieuwe Royal-Enfield Himalayan te kopen maar dat word me nogal afgeraden
hier op ons geliefde MF.
Vandaar dus mijn belangstelling voor de Mash (Adventure).
 

scootermuis

MF'er
6 dec 2007
69
0
Zoals je eerder in dit topic kan lezen had ik als 1 van de 1e een Mash (Two Fifty 250) in Nederland (net geen 2 jaar geleden).

Maar vorige jaar kwam ik een Suzuki Intruder 250 in zeer goede staat tegen die ik al lang wilde hebben, dus de Mash ingeruild (niet omdat de Mash niet beviel dus).

Gisteren ben ik op de Motorbeurs in Utrecht geweest. De Mash Two Fifty 250 is inmiddels wat veranderd (minder naar mijn smaak geworden). Maar, de Black Seven 250 stond ernaast. Oh oh, wat vind ik die leuk zeg. In theorie mijn perfecte motor; de zit is (voor mij) beter en die was op de Two Fifty 250 al zeker niet slecht, heeft wel een toerenteller en t.o.v. het 2016 model zit er ABS en injectie op.

Ik zou zo de Black Seven 250 kopen, maar, ik zag ook een Benelli Tornado TNT 125 op de Motorbeurs...(zie ander topic).
 

IndianScout

Die hard MF'er
11 mei 2011
389
123
27
Bolsward
ik heb ook zitten twijfelen over die dirt tracker 125cc ,
heb er ook op proef gereden (staan 1 heel dichtbij een importeur)
En het rijdt prima voor de rest , 110 houdt hij wel op .
maar ik toch besloten ivm 3544 euro ! een andere te kopen .
Het is een combi van chinees en frans volgens mij ?
Maar ik heb de echte 'maker' ook al gevonden .
ze worden allemaal in de qingqi fabriek gebouwd , helaas is de website even down
maar het frame etc is exacte het zelfde . maar mash zet er wat betere accessoires op .
zodat het nog wat lijkt .
Mijn advies is : koop japans !


Mash :
en nu quinqi :



Exact een kopie met andere naam , ze worden ook onder 'sinnis' verkocht

2018 Sinnis Cafe 125cc Bomber £2,395
Allemaal 1 pot nat .
 
Laatst bewerkt:

Dryhte

MF'er
28 jan 2016
77
16
Gent
Sjah, so what? Resultaat blijft een leuk ogende, goed rijdende 125cc met garantie van een Europees bedrijf. Prima toch?
 

IndianScout

Die hard MF'er
11 mei 2011
389
123
27
Bolsward
Ja klopt , alleen het prijskaartje is niet oke naar mijn ogen .
ik zou de mash gelijk kopen als hij +- 2250 / 2500 euro was . 3500 is een bedrag voor
japanse honda 125 / yamaha 125 cc .
 

Dryhte

MF'er
28 jan 2016
77
16
Gent
Je begint ze tweedehands anders wel tegen te komen. Ik heb er een gekocht aan 1800€ en twee jaar later verkocht aan 1500. Dat was wel de gewone 75 black.
 
Laatst bewerkt:

tonnetje

Die hard MF'er
5 dec 2007
571
59
drenthe
Ja klopt , alleen het prijskaartje is niet oke naar mijn ogen .
ik zou de mash gelijk kopen als hij +- 2250 / 2500 euro was . 3500 is een bedrag voor
japanse honda 125 / yamaha 125 cc .
nou daar ga je ook geen nieuwe voor vinden meer tegenwoordig
heb zitten googlen maar sinds dat idiote stappen rijbewijs zijn de prijzen de pan uit gestegen
Super Cub: 4.258 euro
MT-125 ABS € 5.799
YZF-R125 ABS € 6.299
Honda CB125R heeft een introductieprijs van € 4.799,-
 

IndianScout

Die hard MF'er
11 mei 2011
389
123
27
Bolsward
:o inderdaad zeg wat zijn ze duur geworden . ze waren altijd rond de 3000/3500 meende ik ?
de MSX / GROM valt nog wel in die catagorie maar dat is weer klein . (wel leuk :+ )
 

Mechanism

MF veteraan
3 jun 2009
8.852
571
www.autogereedschap.com
ik heb ook zitten twijfelen over die dirt tracker 125cc ,
heb er ook op proef gereden (staan 1 heel dichtbij een importeur)
En het rijdt prima voor de rest , 110 houdt hij wel op .
maar ik toch besloten ivm 3544 euro ! een andere te kopen .
Het is een combi van chinees en frans volgens mij ?
Maar ik heb de echte 'maker' ook al gevonden .
ze worden allemaal in de qingqi fabriek gebouwd , helaas is de website even down
maar het frame etc is exacte het zelfde . maar mash zet er wat betere accessoires op .
zodat het nog wat lijkt .
Mijn advies is : koop japans !

[afbeelding]
Mash :
en nu quinqi :

[afbeelding]

Exact een kopie met andere naam , ze worden ook onder 'sinnis' verkocht
[afbeelding]
2018 Sinnis Cafe 125cc Bomber £2,395
Allemaal 1 pot nat .
Ik heb inmiddels wat ervaring opgedaan met onderhoud en reparatie van de 50cc variant op deze retro motortjes. Als er zelfs duidelijke kwaliteitsverschillen zitten tussen een AGM caferacer, een "identieke" Hanway en de ook weer uit dezelfde fabriek afkomstige BTC's dan telt het feit dat het uit dezelfde productie faciliteit komt eigenlijk niet meer.

In mijn beleving betaal je bij de wat duurdere merken (met Europese achtergrond) voor een merkbaar stukje extra kwaliteitscontrole. De AGM's hebben af fabriek bijvoorbeeld ronde wielen en de Hanway's en BTC's niet altijd. Ook bijv. stekkers die identiek zijn, maar bij de budget merken in de verkeerde richting staan zijn van die dingetjes die veel kopzorgen kunnen veroorzaken.
 
Laatst bewerkt:

gliderbee

MF'er
16 jun 2008
103
10
Net een tweedehands Mach 75 gekocht (285 km en als nieuw ... even geluk gehad :-)).

Ik lees overal dat de originele banden niet goed zijn bij nat wegdek, dus ik wil andere leggen, maar heb dus een vraag: mag je tubeless banden leggen ? En indien niet, mag je tubeless banden gebruiken met een binnenband ?

Bedankt,
Stefan.
 

Dryhte

MF'er
28 jan 2016
77
16
Gent
Net een tweedehands Mach 75 gekocht (285 km en als nieuw ... even geluk gehad :-)).

Ik lees overal dat de originele banden niet goed zijn bij nat wegdek, dus ik wil andere leggen, maar heb dus een vraag: mag je tubeless banden leggen ? En indien niet, mag je tubeless banden gebruiken met een binnenband ?

Bedankt,
Stefan.
Je mag tubeless banden combineren met een binnenband. Ik had er Michelin Pilot Street banden onder gelegd, grote verbetering...
 

tonnetje

Die hard MF'er
5 dec 2007
571
59
drenthe
Gefeliciteerd ermee en andere bande zsm doen
Effe goed googlen op internet naar de juiste banden voor het gebruik wat je ermee gaat doen!
 

gliderbee

MF'er
16 jun 2008
103
10
Gefeliciteerd ermee en andere bande zsm doen
Effe goed googlen op internet naar de juiste banden voor het gebruik wat je ermee gaat doen!
Hallo,

Ok, bedankt.

Nu, wat ik er mee ga doen ... met een 125tje van Mash kan je niet veel meer doen dan meerijden met de hoop, tussen de files laveren en op kleine weggetjes wat rondrijden, dus ik vermoed dat ik niet echt topbanden nodig heb. Ik zou wel nieuwe banden leggen omdat de oorspronkelijke een heel slechte reputatie hebben op nat wegdek en ik zou niet willen dat mijn kinderen daardoor onderuit gaan ...

Mijn vraag gaat was eigenlijk (slecht geformuleerd): mag je tubeless banden leggen op velgen die bedoeld zijn voor buitenbanden met binnenband ? Uiteraard moet je dan wel een binnenband gebruiken.

Ik dacht aan Maxxis M6102 110/70-17 TL 54H (dit is voorwiel; achterwiel is 130). Ik heb heel goede ervaringen met dat merk op mijn Sym 600i scooter, en ze zijn heel redelijk qua prijs.

Bedankt,
Stefan.
 

gliderbee

MF'er
16 jun 2008
103
10
HIer twee foto's van de nieuweling, met een vraagje over de benzinekraan (foto beetje onscherp; sorry): welke stand is open en welke reserve ? Indien ik moet gokken: hendel naar beneden is open, hendel naar boven is reserve, en hendel naar links wijzend gesloten. Juist ?

1537359941143.png

1537359963084.png
 

Dryhte

MF'er
28 jan 2016
77
16
Gent
HIer twee foto's van de nieuweling, met een vraagje over de benzinekraan (foto beetje onscherp; sorry): welke stand is open en welke reserve ? Indien ik moet gokken: hendel naar beneden is open, hendel naar boven is reserve, en hendel naar links wijzend gesloten. Juist ?

Bekijk bijlage 1329152

Bekijk bijlage 1329153
Ik dacht dat de reserve onderaan was en open bovenaan...
Zie user manual. Ik zie op je foto niet duidelijk waar de icoontjes staan.
 

Bijlagen

gliderbee

MF'er
16 jun 2008
103
10
Ik dacht dat de reserve onderaan was en open bovenaan...
Zie user manual. Ik zie op je foto niet duidelijk waar de icoontjes staan.
Klop, en dat is het probleem: er staan geen aanduidingen op de kraan, behalve het woord “fuel” bovenaan ... Misschien kan iemand die wel aanduidingen heeft eens kijken en laten weten !
 

Dryhte

MF'er
28 jan 2016
77
16
Gent
Klop, en dat is het probleem: er staan geen aanduidingen op de kraan, behalve het woord “fuel” bovenaan ... Misschien kan iemand die wel aanduidingen heeft eens kijken en laten weten !
Ach zo. Ik kan je helaas niet meer helpen, heb de Mash verkocht...

Kijk eens hier: Mash Forum :: Pense-bête : Robinet d'essence et starter

Les positions du robinet d'essence:
  • Queue du robinet vers le BAS : position ouverte
  • Queue du robinet horizontale : position fermée
  • Queue du robinet vers le HAUT : réserve
Naar boven is dus reserve, naar beneden is gewoon open.
 
Laatst bewerkt: