MASH

Zag ze op de beurs staan idd.
Wat een gave machines !
Meen te herinneren dat de man van de stand zei dat de 125 en 250 een suzuki blok hebben en de 400 een Honda.

Het ziet er allemaal zo dood simpel uit geweldig juist.
Vind de 250 het meest interessant :)
125 is zelfmoord op de snelweg en de 400 gewoon te duur ( voor mij)

Maja....eerst maar eens de schade betalen van de scheiding :P


125 = suzuki
250/400 = honda

mash wilde eigenlijk alleen suzuki gebruiken maar die gekke jappen wilde de 250 en 450cc niet vrij geven.
 
Ik heb een Two Fifty 250 in het zwart met wit gekocht bij Joppen Motoren te Leenderstrijp.
:Y

Het is nu wachten op het kenteken. Kan wat langer duren vanwege Pasen. Hopenlijk heb ik hem eind van de week.
 
De MASH is binnen sinds vrijdag. Ik heb er al 500 km op gereden. Bevalt prima.

Wel grappig, toem ik de Two Fifty gisteren naast een aantal andere motoren parkeerde bij een motorzaak waar ik langs kwam, toen viel heel duidelijk op hoe klein ie is.
 
Oh ja, nu 2 keer getankt, hij is zuiniger dan 1 op 30.

Was verbaasd, want mijn 250 cc scooter (ingeruild op MASH) met injectie reed gemiddeld 1 op 27. En ik reed bijna geen snelweg. De MASH heeft een ouderwetse carburateur. Ok, de MASH is bijna 50 kg lichter, maar ik rij voornamelijk buiten de bebouwde kom, dus weinig stoppen en optrekken.
 
Een automaat is over het algemeen toch ook minder zuinig dan een handgeschakelde motor?
Dat is tenminste mijn ervaring. En 50kg scheelt uiteraard ook veel.
 
Eind van de maand neem ik de Mash Seventy Five 125 mee, uiteraard volgt dan een verslagje.
Kon wel eerder, maar ik kon niet. :)
 
Inmiddels staat de teller op 600 km. Ik geniet er nog volop van. Het weer moet wel beter worden. Over 400 km verse olie, dan kan het gas wat verder open.
 
We gaan je live zien op die motor met de pinkstertourtocht en ik ben benieuwd.

Ik kijk uit naar dat verslag, Monomuis.
 
cheng shin, niemand zal het kennen maar als ik maxxis zeg dan gaan er belletjes rinkellen

Ja hoor hier, in '95 (of '96) waren de Cheng Shin de goedkoopste banden van Nederland, en omdat ondergetekende als student een zuinige pruum was kwamen die dus onder mijn CB450S.

Zwabberen bij hogere snelheden en (heel) sterke shimmy op snelwegafritten (alle snelle bochtjes dus). :r

Met anderen woorden, ze waren zo beroerd dat ze voor de relaunch maar een nieuwe naam gekozen hebben, Maxxis dus. *D
 
Ja hoor hier, in '95 (of '96) waren de Cheng Shin de goedkoopste banden van Nederland, en omdat ondergetekende als student een zuinige pruum was kwamen die dus onder mijn CB450S.

Zwabberen bij hogere snelheden en (heel) sterke shimmy op snelwegafritten (alle snelle bochtjes dus). :r

Met anderen woorden, ze waren zo beroerd dat ze voor de relaunch maar een nieuwe naam gekozen hebben, Maxxis dus. *D

Maxxis is niet slecht echt niet. Jaren geleden op mijn Bandit1200 gehad en geen centje pijn.
 
Ja hoor hier, in '95 (of '96) waren de Cheng Shin de goedkoopste banden van Nederland, en omdat ondergetekende als student een zuinige pruum was kwamen die dus onder mijn CB450S.

Zwabberen bij hogere snelheden en (heel) sterke shimmy op snelwegafritten (alle snelle bochtjes dus). :r

Met anderen woorden, ze waren zo beroerd dat ze voor de relaunch maar een nieuwe naam gekozen hebben, Maxxis dus. *D


blijkbaar is er in 20 jaar tijd daar flink aan de weg getimmerd want nu zijn cheng shin/maxxis banden toon aangevend wat betreft duurzaamheid, grip en kosten en zeker in het off-road segment zijn zij misschien wel de beste
 
Aangezien Hans al een maand niet online is geweest en iedereen toch die foto wil zien;

https://www.facebook.com/notes/jopp...-ik-hier-zo-goed-geholpen-ben/482265101959456

:+


Heb nu de Seventy Five 125cc staan om verslag van uit te brengen op mijn site. Mooi weekend om mee te rijden. Zo even het schakelpookje omlaag zetten, want die staat mij iets te hoog en rijden maar. Wat een heerlijk weertje!

Eerste indruk is nog niet helemaal top, maar dat komt denk ik door de Chinese banden. Tweede indruk is dat deze Mash een beetje hetzelfde gevoel geeft als de Suzuki VanVan 125. Relaxt, easy, geen haast en vrij lage zit. De 125cc loopt in elk geval minimaal 105km/u, dat heb ik al wel langs zien komen op de teller. Was erg verrast dat er een gear indicator in de cockpit aanwezig is. 8-)

Mocht iemand morgen nog naar de Motor-Forum Mega Meeting gaan in Veenendaal, die kant ga ik ook op, dus dan kan je 'm in het echie bewonderen. Weet alleen niet hoe lang ik blijf plakken daar.

13198605_669610743179712_1051152244858315789_o.jpg
 
Ik ben erg benieuwd naar het verslag.
Je hebt er wel mooi weer bij. :)
 
Het weer is echt top. Al ben ik nu niet aan het rijden, vanmorgen wel. :P
Zo even stukkie fietsen en rondvliegen met een DJI. Ook daar is het mooi weer voor.
 
Geregeld. Kwam net twee mensen tegen die mij daar even bij hielpen. ;) Tracking mode met een Phantom 4. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan