MASH

Ok, de tank is in “normale” stand leeggeraakt: 410 km en toen moest hij in reservestand (en de stand van de kraan klopte dus). Morgen tanken en zien wat het verbruik was.

Getankt: 10,74 liter
 
Laatst bewerkt:
En hoe bevalt het nu na een tijdje gereden te hebben? Leuk retro ding om te zien. Word ik blij van.
 
Hij bevalt me met de dag meer. Een oliewissel en nieuw oliefilter gedaan op 777km en ik zit nu op 947km en ik heb het gevoel dat hij al een stuk soepeler loopt dan toen ik hem pas had (op 285km).
De dichtingen van de vork lekten een beetje (hij had een dik jaar stilgestaan, buiten dan nog wel) en in het weekend heb ik die ook vervangen. Dat was de eerste keer dat ik aan een vork werkte, maar het is gelukt: er staan uitstekende tutorials op het franse mash-forum.

Ik amuseer me er geweldig mee; ik heb genoeg keuze om te rijden, maar zoals iemand me onlangs zei: "het is leuker snel te rijden op een trage dan traag te rijden op een snelle". Klopt wel (maar ik ga mijn andere moto's nog niet weg doen :-)).
 
Dat is mooi om te horen. Ik zie dat je ook een Royal Enfield hebt, lijkt me ook wel aardig.
 
Ja, dat is ook een echte “wandelmoto”, maar rustiger omdat hij een stuk zwaarder is. Ondanks de reputatie van RE heb ik er nog geen enkel probleem mee gehad (maar nog maar ongev. 3.500km gedaan).
 
Onlangs ook een mash fivehundred aangeschaft en vroeg mij af of hier nog actieve mash rijders aanwezig zijn.
Een van mijn vragen is dus : waar bestel/koop ik van die mooie speciale onderdelen die op de mash website ten toon gesteld worden. ( mooie buddy's , uitlaatsysteem enz ).
En zo zijn er nog wel een paar vragen waarop ik al langer een antwoord op zoek.

Harold.
20190501_131116.jpg
 
Mooie motor. Kan je dealer je die dingen niet bezorgen? Zo niet zou ik't via Sima proberen achterhalen : Réseau de revendeurs - Mash Motors
Hoi, Ja ik ben sinds 2 maanden in het bezit van een Mash Force 400. Ben er super blij mee. Rijd heerlijk. In een rij van 30 dure HD's staan de mensen bij de mijne en staan hem te fotograferen. Echter ben al 2 maanden op mijn accessoires (achterzitje, tank, tas en belt) aan het wachten. Juist die maken hem helemaal uniek. Frusto....
 

Bijlagen

  • Mash 05.jpeg
    Mash 05.jpeg
    63,5 KB · Weergaven: 45
Die ziet er leuk uit! Niet in NL te krijgen, of wel? Hij staat niet op de website in elk geval.

Hier nog een videootje;

 
Een jaar review van Mash125cc

Feb 2018 kocht ik vol goede moed een nagelnieuwe Mash 125cc café racer ter vervanging van een auto. Dit model kwam toen nieuw op de markt en kwam uiteindelijk na vertragingen met het Chinese Nieuwjaar toe op 15mei. Twee maand later dus. Dit zou vanaf dan mijn enige vorm van vervoer worden. Geinig ding en graag mee gereden het afgelopen jaar. Zowel voor dagelijks als recreatief vervoer! Zomer en winter gewoon doorgereden. Enige tekortkoming van in t begin is dat de moto niet weergeeft wanneer benzine bijna op is. De meter hiervoor flikkert normaal maar dat werkt dus niet degelijk bij mij .


Helaas... Ondanks maandelijks klein onderhoud (om de 1000km (reken op 100€/maand)) moest de stalen ros op 6 April '19 op haar eerste groot onderhoud. Sindsdien de volle 500km kunnen rijden. Staat continu bij de garage ter reparatie. Motorblok stikt door foutcodes op de chip. Levensgevaarlijk als je motor plots uitvalt/sputtert/schokt terwijl je een bocht aan 't induiken bent.

Intussen staat de moto — na 3 mislukte reparatie-pogingen door de officiële dealer (chip vervangen, luchtfilter vervangen, opnieuw afgesteld) — al een maand stil bij hen tot Mash goedkeuring geeft op wat de volgende stap is. Uit frustratie en onwetendheid ben ik intussen al stappen aan het zetten om zelf een moto mechanica cursus te volgen (2j in avondonderwijs) en voor m'n volwaardig A-rijbewijs te gaan en een deftige motor aan te kopen ipv deze Chinese rommel. Als de motor gerepareerd geraakt verkoop ik hem instant al dan niet aan de dealer en scheur ik hier vermoedelijk enorm mijn broek aan.

Dus conclusie... Chinese kwaliteit verdoken achter leuk uitziend Frans design. Rijden is fijn de eerste periode. Verwacht de eerste grote kosten reeds op tienduizend kilometer.

-- Update 25.07.2019 --
Aanstaande dinsdag zal de motor na meervoudige reparatiepogingen terug gaan naar de hoofddealer (Nederland). Let's see how that goes…

-- Update 29.08.2019 --
Intussen staat de moto nog steeds kapot in de garage… nog steeds problemen met de ECU & motorblok. Heb een maand met een vervangmotor rondgereden.
 
Laatst bewerkt:
Wat naar zeg! Je zou zeggen dat het een simpel ontwerp is dat ze nagemaakt hebben. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om dat fatsoenlijk lopend te houden? Je zou zeggen dat de professionaliteit van dealer niet erg best is.
 
Hoi,

Mijn dochter en ik hebben Mash (en Benelli) op de beurs in februari zien staan. Ze was meteen tot over haar oren verliefd.

Zijn er meer Mash rijders op dit forum en hebben die soortgelijke ervaringen als de reparatie-ellende hierboven?

Groets,
 
Hoi,

Mijn dochter en ik hebben Mash (en Benelli) op de beurs in februari zien staan. Ze was meteen tot over haar oren verliefd.

Zijn er meer Mash rijders op dit forum en hebben die soortgelijke ervaringen als de reparatie-ellende hierboven?

Groets,

Ik heb een Mash 75 (125cc dus) tweedehands gekocht (zie berichten hierboven) en zit nu ongeveer aan 3.000 km.
Ik heb geen enkel probleem of klacht, MAAR het is een versie met carburator, dus m.i. veel eenvoudiger: geen electronica die foutcodes edm kan geven.

In feite is de Masch de moto die mij het minste probleem van allemaal geeft (als je bij de andere van problemen kan spreken):
- Mijn meest gelijkende is de Orcal Astor, en die stottert soms; de vrijloop gaat blijkbaar af en toe wat laag staan en bij het afschakelen naar een rood licht wil hij soms stilvallen. Dat is er dus een met injectie en electronica. Bij de Orcal waren op een bepaald ogenblik ook de benzineleidingen kapotgesmolten: blijkbaar waren ze niet bestand tegen onze benzine (nochtans uitsluitend E5 getankt).
- Mijn Norton vergeef ik veel omwille van zijn ouderdom :-).
- De MaxSym recent een kapotte oliesensor: bestellen en vijf minuten om die te vervangen en klaar.
- De HD had ooit een kapot ABS-kabeltje: onder garantie vervangen.
- De Kawa geen probleem.
- De RE geen probleem, behalve dat de lampjes nogal gemakkelijk kapottrillen.

Het is natuurlijk wel zo dat, omdat ik afwissel, alle moto's nog een relatief lage km-stand hebben, dus wat niet is kan nog komen.

Ik denk dat een goede dealer/garage belangrijker is dan het merk dat je koopt.
 
Hallo Allemaal,
Hier een Mash TT40 rijder uit Belgie...( Naast ook nog een Yamaha TDM 850 en een Russische Tweetaktmotor)
Heb deze in April gekocht met 1093km op de teller bij een officiele dealer.(Voor erbij als fun factor)
Ook contact met de vorige eigenaar, is van een vrouw geweest die hem heeft ingeruild voor een Triumph met een recht stuur, ze was rugpatient en had te veel last na een rit.
Bij ongeveer 1500km kreeg ik het probleem dat hij afsloeg onder het rijden als je de koppeling introk en uiteindelijk wilde hij niet meer stationair draaien.
Afspraak bij de Dealer en hij wist me te vertellen dat er een serie is met een slechte brandstofpomp, dus dat werd onder garantie vervangen, binnen de dag had ik hem terug.
Ook wist me de vorige eigenaar te melden dat ze het bij 200km ook even heeft gehad en dat ze toen alles hebben gezuiverd (nieuwe moto ??).
Dan bij 1825km eens stevig op het gas, auto voorbijsteken, dat was even schrikken, bij 65OOrpm begon hij te stotteren en trok niet door...
Dan maar terug naar de Dealer, heeft er dan zelf mee gereden, 1ste keer heb ik hem terug gezien na ongeveer 20minuten, hij stond er even mee aan de kant met afgeslagen motor...
Heeft dan alles na gekeken en een nieuwe bougie geplaatst.
Is dan de tweede maal gaan rijden en heb toen een 40 minuten gewacht voor hij terug was...
Had ondertussen al gebeld om hem te komen depanneren, maar vermits hij daar toch stond te wachten op zijn vader die met de bestelwagen moest komen,
heeft hij alles nog eens nagekeken en heeft het euvel gevonden...
Een losse stekkerverbinding die bij het trillen geen contact meer gaf en met alle gevolgen van dien.
En ik begin er sterk aan te twijfelen of dat het eerdere genoemde probleem ook niet heeft veroorzaakt, omdat hij nu echt vlot en heerlijk rijd.
Verwacht van een Mash geen topprestaties, maar de TT40 voelt zich zeker goed op de weg...
Je krijgt het gevoel met deze motor dat je harder rijd dan het werkelijk is.
En zeker bekijks genoeg met deze retro look...
Hebben ze hun minpuntjes, zeker wel...
De chroom is wat minder goed afgewerkt, een lasnaad is wat ruwer ...
Al bij al ben ik tevreden met mijn Mash om er bij te hebben...
Fun alom...
 
Maak anders even een foto van de gewraakte stekkerverbinding,..andere Mash eigenaren zullen je dankbaar zijn.
 
Inmiddels halverwege 2020. Iemand iets te melden over de kwaliteit van Mash na 3 á 4 jaar? Zijn nog steeds leuk om te zien en voor hele nette prijzen.

Kenny's tweewielers in Amersfoort is tegenwoordig dealer. Heeft er meestal wel een paar staan in zijn zaak.
 
Ik kocht 5 jaar geleden een Black seven 125CC. Heb er al heel veel plezier aan beleefd en nog geen enkel probleem mee gehad. Zit nu bijna aan 5000 km.
Daarvoor heb ik 23 jaar met een yamaha SRX 600 gereden. Zelf 35000 km mee gedaan. Heel fijne moto. Veel koppel op lage toeren. Deed hem weg omdat ik weinig kilometers per jaar deed en er zich nogal wat kosten aandienden. Nieuwe banden nodig, ketting + kanwielen. etc... Kocht hem 23 jaar geleden voor 100 000 bfr en nu verkocht voor 1500 euro (=60 000 B fr) - als gezochte oldtimer.
Voor de weinige kilometers leek me dit Mash machientje een goedkoop alternatief. Het was even wennen. Maar het was terug volledig opnieuw ontdekken waarom motorijden zo leuk is. Door op dit ding overgestapt te zijn deed ik ook plots meer kilometers. Je pakt het als een fiets uit de garage en hop, de weg op. Heb zelf altijd alle onderhoud gedaan en hier en daar wel enkele dingen degelijker gemaakt of afgewerkt. Voor de rest: niets dan fun. En vooral : pure onthaasting. Maar voor mijn gebruik is het een groot succes. Puur plezier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan