MASH

Nog even aan toevoegen: met één enkele naftbak doe ik 800 km ! Denk niet dat je iets zuiniger kunt vinden dan dit, al moet je er wel mee rijden op een manier waarvoor het gemaakt is natuurlijk. Als je altijd tot 10000 toeren doorsleurt dan zal het wel een ander verhaal zijn. Dan drinkt een luchtgekoelde eencylinder wel wat. De SRX600 vroeger gebruikte altijd rond de 5,5 liter zoals ik er mee reed. Maar op een keer reed ik in de nacht van Antwerpen naar Butchenbach in de Ardennen tegen 150 km/h nonstop. (20jaar geleden kon je dat nog op de autostrade 's nachts) Hij bleek toen 15l/100 km verstookt te hebben!!!! Tegen die snelheid was het dus wel een dure azijnketel. Maar zo reed ik er anders nooit mee. Dat was eenmalig.
 
Mash black Seven die jij hebt is deze toch?

95664C71-1983-47E3-AD9C-4D70CF57D4EC.jpeg
 
Nog even aan toevoegen: met één enkele naftbak doe ik 800 km ! Denk niet dat je iets zuiniger kunt vinden dan dit, al moet je er wel mee rijden op een manier waarvoor het gemaakt is natuurlijk. Als je altijd tot 10000 toeren doorsleurt dan zal het wel een ander verhaal zijn. Dan drinkt een luchtgekoelde eencylinder wel wat. De SRX600 vroeger gebruikte altijd rond de 5,5 liter zoals ik er mee reed. Maar op een keer reed ik in de nacht van Antwerpen naar Butchenbach in de Ardennen tegen 150 km/h nonstop. (20jaar geleden kon je dat nog op de autostrade 's nachts) Hij bleek toen 15l/100 km verstookt te hebben!!!! Tegen die snelheid was het dus wel een dure azijnketel. Maar zo reed ik er anders nooit mee. Dat was eenmalig.

800 km met 14 l dat is 57 km op 1 liter.
Of 1,75 op 100 zoals de belgen zeggen.
Dat is wel erg zuinig, zeker dat je goed geteld hebt?
 
Gisteren bij MVM een vukcan S gekocht voor mevrouw Tuckson. Ook even over Mashes gehad. Mvm zei dat ze daar niet als inruil geaccepteerd worden. Dat is toch wel iets om mee te nemen als beginner want vaak wil je na verloop van tijd iets zwaarders. Dan is kunnen inruilen wel leuk.
 
800 km met 14 l dat is 57 km op 1 liter.
Of 1,75 op 100 zoals de belgen zeggen.
Dat is wel erg zuinig, zeker dat je goed geteld hebt?
Ik snap je vraag heel goed want ik stond er zelf ook versteld van! In de jaren 80 reed ik samen met mijn broer op een Honda XL125 . en ook dat was een zuinig motortje. Die verbruikte ongeveer 2,4 liter / 100 km. Maar deze Mash heeft natuurlijk wel een injectie en dat zal wel bijdragen tot dit zuinige verbruik. (Hoewel het voor de rest een ouwbollig nagemaakt Suzuki GN125 motortje is.) Nu moet ik wel toegeven dat ik er heel rustig mee rijd en zelden boven de 70km/hr ga. Een enkele keer doe ik er een stukje autostrade mee maar dan moet je je er aan vastklampen als aan een damesfiets :). (De kader komt dan helemaal tot leven :]) En daar is het natuurlijk niet voor gemaakt, hoewel 90/uur geen probleem is. 100km/uur ook niet maar dat komt het blokje op den duur niet ten goede natuurlijk.
Maar om op je vraag te antwoorden: ik hoefde zelfs niet te tellen. Naftbak vol , km stand noteren, en ik kwam aan 800 km!
 
Gisteren bij MVM een vukcan S gekocht voor mevrouw Tuckson. Ook even over Mashes gehad. Mvm zei dat ze daar niet als inruil geaccepteerd worden. Dat is toch wel iets om mee te nemen als beginner want vaak wil je na verloop van tijd iets zwaarders. Dan is kunnen inruilen wel leuk.
Dat kan ik zeker wel geloven. Ik denk niet dat ze dat als occasie nog kunnen slijten en er nog iets aan verdienen.
 
Onbekende merken zijn altijd lastig te slijten. Mijn Kymco K-Pipe 125 was ook niet in te ruilen en qua verkoop op marktplaats had geen hond interesse. Uiteindelijk voor 1/3e of minder dan dat van de nieuwprijs na een jaar verkocht, waar ik 'm gekocht had. :+
 
Nu komen ze ook met zwaarder motoren bij Mash. 650 cc XT500 klonen die er best goed uitzien maar waar ze dus 7000 euro,s voor willen hebben. Dan moet je toch echt afvragen of je dat merk wel wil, voor die prijs. Dat zijn normale prijzen voor reguliere motormerken die wel een betrouwbaar (imago) hebben.
 
Oei, stil topic. maar ik ga toch een poging wagen.

Ik ben sinds een paar maanden eigenaar van een Mash tt-40.
ik heb de motor (heel lief) voor mijn verjaardag gehad en ben toen rijlessen gaan nemen om m’n rijbewijs gaan halen. Deze heb ik ondertussen, en ik heb nu zo’n 1500 km gereden.
zijn er andere (actieve) leden met ook een mash in bezit?


51CA7E44-1907-4646-BF52-432972933B8D.jpeg

2A947E05-8BE8-45B7-8CEB-D3C04406603C.jpeg
ja, ik ben klein, (1.60) dus ik kom met verlaagd zadel net met m’n tenen bij de grond. 😇
 
Je helm in dezelfde kleur, leuk. Lijkt me een leuke nostalgische motorfiets.
 
Het is leuk rijden inderdaad.
Het is mijn eerste motor en ik heb zelf dus nog niet echt goed vergelijkingsmateriaal.

Helaas heb ik hem wel naar de garage moeten brengen omdat de koppelingshendel steeds zwaarder ging, en ik deze nu bijna niet meer ingeknepen kreeg. Ik hoop hem deze week terug te krijgen. Kan niet wachten om weer te gaan rijden. 😇
Ik ga er vanuit dat het geen grote operatie word om dit te fixen.

De helm is inderdaad in dezelfde kleur! Puur geluk dat de kleuren zo goed overeenkomen hoor, de helm is van biltwell.
Ik hoop in elk geval nog veel kilometers te maken met de Mash, al zal er voor de wat langere afstanden nog wel wat bij komen.
 
Het is leuk rijden inderdaad.
Het is mijn eerste motor en ik heb zelf dus nog niet echt goed vergelijkingsmateriaal.

Helaas heb ik hem wel naar de garage moeten brengen omdat de koppelingshendel steeds zwaarder ging, en ik deze nu bijna niet meer ingeknepen kreeg. Ik hoop hem deze week terug te krijgen. Kan niet wachten om weer te gaan rijden. 😇
Ik ga er vanuit dat het geen grote operatie word om dit te fixen.

De helm is inderdaad in dezelfde kleur! Puur geluk dat de kleuren zo goed overeenkomen hoor, de helm is van biltwell.
Ik hoop in elk geval nog veel kilometers te maken met de Mash, al zal er voor de wat langere afstanden nog wel wat bij komen.

Ik vind die TT40 een heel mooie moto, al zie ik hem liever in het zilver: dan lijkt ie nog net wat meer op mijn vroegere Ducati 250 Silver Shotgun (die ik nooit had mogen wegdoen ...).
 
De mash is ondertussen weer terug hoor. Ze hebben de kabel vervangen. Deze bleek te rafelen, waardoor de koppelingshendel heel zwaar ging. Ook heb ik gelijk de hendels laten vervangen. ik ben maar klein, met kleine vrouwenhandjes. 😇 dus ik moest m’n hendels echt pakken met m’n vingertoppen. Aangezien verstelbare hendels of andere hendels door Mash zelf niet gemaakt of geleverd worden, heeft m’n motor specialist er zelf een stel aangepast en erop gezet.
ik moet zeggen: de rijbeleving is gelijk een stuk beter! Ik hoop snel weer km te kunnen maken. Even wachteop droog weer, haha!
C6F2D89A-0A72-4938-90A6-10B668E7D4C2.jpeg
 
Zooo, stil topic... ik heb vandaag mijn Mash verkocht.... 🥺
wel met een beetje pijn hoor. op zich was ik erg te spreken over de TT40, maar helaas kreeg ik toch teveel last van m’n lijf bij langere afstanden. Qua looks een prachtig ding, qua comfort iets minder.
 
@Njiloj Nou, dan kan het topic dicht, je mag het licht uit doen. :P Geintje, er zullen vast wel meer Mash-rijders zijn, maar het is natuurlijk een klein merk en motorrijden in NL is niet zo populair als bijv in Zuid-Europa. Wat heb je nu gekocht? Of nog niets?
 
@Njiloj Nou, dan kan het topic dicht, je mag het licht uit doen. :P Geintje, er zullen vast wel meer Mash-rijders zijn, maar het is natuurlijk een klein merk en motorrijden in NL is niet zo populair als bijv in Zuid-Europa. Wat heb je nu gekocht? Of nog niets?
Haha! Ik kom af en toe wel andere Mash rijders tegen. Maar ze zijn inderdaad dun bezaaid. Ik kreeg nogal last van m’n handen, polsen en rug, dus heb ik gekozen voor een motor met een wat betere houding voor mij, en niet te groot. 😇
Het is een Triumph Bonneville SE uit 2012 geworden.
maar nogmaals: ik ga m’n Mash wel missen hoor. Het is echt een prachtige motor. Ik hoop maar dat ie snel een ander baasje vind wat er lekker km’s mee kan gaan maken.
 
Laatst bewerkt:
@Njiloj Dat is ook een leuke motor, veel plezier er mee! Mash zie je inderdaad niet zoveel in het wild. Wel een paar keer de brommers tegen gekomen, maar de motoren nog niet.
 
Ha ja, de brommerts. Mijn 1 na jongste wordt in november 16. Ik ben hem al voorzichtig aan het polsen of ie niet liever een mash fifty wil ipv zo'n suffe scooter.
 
Kwam toevallig deze tegen toen ik gisteren in Enkhuizen langs kwam.. ging even kijken en toch wel een heel geinige bike.

1623154063083.png


Was ff gaan googlen op het model enzo. leuk bedacht allemaal.
Was meer geïnteresseerd in het achterlicht als vervanger voor die op mijn Honda :+

Prima website Mash Motors |
Voor een redelijke prijs toch geen verkeerde zomerbike..
 
Kwam toevallig deze tegen toen ik gisteren in Enkhuizen langs kwam.. ging even kijken en toch wel een heel geinige bike.

Bekijk bijlage 1642156

Was ff gaan googlen op het model enzo. leuk bedacht allemaal.
Was meer geïnteresseerd in het achterlicht als vervanger voor die op mijn Honda :+

Prima website Mash Motors |
Voor een redelijke prijs toch geen verkeerde zomerbike..
Je schrikt ervan hoe snel die verweerd,..zie zo,n ding vaak tijdens mijn werk en het holt achteruit, wordt wel regelmatig gebruikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan