Master 500 e2 vs e3 vs e4

27 feb 2019
80
11
Hier
Heeft iemand ervaring met de verschillende versies van Piaggio's master blok? DE niewere versies hebben iets meer cilinder inhoud, iets hogere compressieverhouding en twee bougies.

Merk je in de praktijk ook verschil? Welke verschillen zijn er nog meer?
 
vraag stelling anders stellen denk ik
M27 blok 459cc 41 pk euro 2
M34/M64/M86 492.7 twinspark 41PK euro 3
TA12M blok 492.7cc twinspark 41 pk euro4 zelfde cilinder als de TA13M en 15M
TA13M/TA15M 492.7cc Twinspark HPE 44PK euro4
TAxxM blokken hebben meer trekkracht, vooral onder in gaat allemaal net wat vloeiender
De HPE krijgt zijn pk's vooral door aangepaste software/gasklephuis nokkenas, tuimelaars, luchtfilterhuis e.d.
het is dus niet zo dat je met de gietijzeren cilinder 44pk krijgt, als je alleen de cilinder vervangt

Nadeel van de conversie bij koud weer wil die wat slechter starten te veel compresssie lijkt het bij de tweede poging springt die wel aan
 
vraag stelling anders stellen denk ik
M27 blok 459cc 41 pk euro 2
M34/M64/M86 492.7 twinspark 41PK euro 3
TA12M blok 492.7cc twinspark 41 pk euro4 zelfde cilinder als de TA13M en 15M
TA13M/TA15M 492.7cc Twinspark HPE 44PK euro4
TAxxM blokken hebben meer trekkracht, vooral onder in gaat allemaal net wat vloeiender
De HPE krijgt zijn pk's vooral door aangepaste software/gasklephuis nokkenas, tuimelaars, luchtfilterhuis e.d.
het is dus niet zo dat je met de gietijzeren cilinder 44pk krijgt, als je alleen de cilinder vervangt

Nadeel van de conversie bij koud weer wil die wat slechter starten te veel compresssie lijkt het bij de tweede poging springt die wel aan
Thanks!! Precies wat ik wilde weten. Heb je zelf ook een scooter met Masterblok?
 
Terug
Bovenaan Onderaan