masterblok - probleem

man of atlantic

Die hard MF'er
9 okt 2007
505
32
Wehl
Dag,
ik heb net een Aprilia Atlanic 500 sprint van 2010 met 2300 km op de teller. Zit nu aan de 5000. Probleemloos tot afgelopen woensdag: na een 20 seconden hikken bij stationair draaien bij een stoplicht en dan nog een hik en afslaan. Ook bij het wegrijden en gasopendraaien: hik en afslaan.

Lijkt op een probleem met de gasklep-sensor. Door een fout in de gasklep-sensor kan het mengel te arm zijn, dus teveel lucht en slaat dan af. Als je weer rijdt gaat het perfect.

Hiervoor vier jaar met een Atlantic 500 Sprint gereden, 75.000 km probleemloos, alleen in juni gevallen en de machine was total loss, vandaar de nieuwe zilverkleurige Atlantic.

Wat is jullie mening?
 
Ik denk dat je gelijk zou kunnen hebben. Het lijkt me erg lastig, je weet nooit wanneer het weer gebeurt. Ik denk ook: garantie?
 
Ja,gelukkig heb ik nog garantie, maar over het algemeen zijn er weinig problemen. Ben benieuwd of het vaker voorkomt.
 
Ik zou persoonlijk eerst eens je bougie dop los halen inspuiten en er weer goed opdrukken.
Zijn van die stomme dingen waar vaak niet aan gedacht wordt ;)
Probleem dan nog steeds, bougie vervangen.
Daarna dieper gaan kijken.
 
Hmm gezien de garantie zou ik helemaal niks doen en 'm naar de dealer brengen. Die kan 'm uitlezen en zal het lek gauw boven hebben. Maar je zou best eens gelijk kunnen hebben.
 
Nee, wordt nog driftig gesleuteld en gezocht bij Motorport. Heb er wel vertrouwen dat het gevonden wordt.
 
Wat ik in zo'n situatie onbevredigend vind, is dat je een nieuwe scooter hebt, flink voor betaald, maar je kan er niet op rijden. Dat gesleutel kost je waarschijnlijk niets, maar evengoed heb je ook geen plezier van je scooter. Heb je een leuk leending mee gekregen?
 
Gelukkig is het probleem vandaag gevonden en verholpen. Het bleek dat een van beide bougiekabels uit een houder was gesprongen en doorgeschuurd. De vonk moet daardoor een grote afstand overbruggen.

Alles natuurlijk onder garantie opgelost. Heb meteen vanmiddag maar een rondje gereden. Ging als de bekende brandweerauto.
 
Badslipper, ik had een leenmotor, een oude Deauville met dik 90.000 op de teller. Die reed verder prima, alleen zit er geen verklikker op voor de bezinetank en ja hoor, na dertig kilometer nadat ik de leenmotor kreeg, benzine op. Na enige verzuchtingen gelukkig de ouderwetse benzinekraan gevonden die ik nog op de reservetank kon zetten. Toen maar snel een tankstation opgezocht.
Al met al toch 10 dagen de scooter in reparatie gehad.
 
Badslipper, ik had een leenmotor, een oude Deauville met dik 90.000 op de teller. Die reed verder prima, alleen zit er geen verklikker op voor de bezinetank en ja hoor, na dertig kilometer nadat ik de leenmotor kreeg, benzine op. Na enige verzuchtingen gelukkig de ouderwetse benzinekraan gevonden die ik nog op de reservetank kon zetten. Toen maar snel een tankstation opgezocht.
Al met al toch 10 dagen de scooter in reparatie gehad.



Hebben ze daar 10 dagen over gedaan ? :o
''het kan natuurlijk óók de accu zijn'' :P
 
Ja, want het zat niet op een zichtbare plek, gezocht werd in de elektronica en de benzinetoevoer. Bij toeval werd een kapje gelicht en werd het euvel zichtbaar. Het is niet anders en ben blij dat het opgelost is. Rijdt alweer volop rond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan