mat zwarte helm

marc999

Rookie
24 apr 2007
28
3
Diepenbeek
Ik heb sinds een jaar een mat zwarte helm die ik in de winter bewaard heb ik de helmhoes . Nu blijkt die bij het uithalen plakkerig aan te voelen. Gebeld naar de motorzaak en daar zeggen ze dat het niet goed is om je helm te bewaren in zo'n helmhoes wat ik zeer raar vindt maar ze zijn vergeten om mij dit te vertellen. Nu heb ik al voorzichtig geprobeerd om die plakkerige laag te poetsen maar dat lukt niet echt . Iemand tips ? Bij voorbaat dank !
 
Dat klinkt wel heel raar. Plakkerig worden van plastics bij normale temperaturen (minder dan 40 grafen) kan betekenen dat er (proces)stoffen uit komen, meestal geen goed teken (productieproces klopt dan niet).

Welk merk helm is het?
 
Ooit een hele goedkope pothelm gehad die ook mat was, na enkele jaren werd de matte laag ook plakkerig en liet los.
 
Die hoes is gewoon van lichte stof toch? En bewaard in huis, schuur ofzo?

Ik zou ermee terug gaan en het gesprek richting garantie draaien. Slecht teken wat mij betreft, ik zou geen vertrouwen hebben in de schaal.
 
...en daar zeggen ze dat het niet goed is om je helm te bewaren in zo'n helmhoes wat ik zeer raar vindt maar ze zijn vergeten om mij dit te vertellen...
Iemand die hier wat over kan vertellen?
Dus je krijgt een hoes bij je nieuwe helm van de fabrikant, maar je mag 'm niet gebruiken.
Mijn helm zit altijd in de hoes in de kast, ook HJC trouwens, wel geen matte.
 
Als het matte een rubberlaag is die op de helm zit dan is dat niet de enigste toepassing waar dat plakkerig wordt. Muizen, schroevendraaiers, elektrisch gereedschap, IBM thinkpads, etc etc. Meestal is het echter door vettigheid op handen waardoor het dan rubber dan oplost.

Als het eenmaal op gang is kun je het niet meer stoppen en is vervangen of rubberlaag volledig verwijderen.

Binnen een jaar is echter zeer snel en zou een garantiegeval zijn in mijn ogen.

db
 
Iemand die hier wat over kan vertellen?
Dus je krijgt een hoes bij je nieuwe helm van de fabrikant, maar je mag 'm niet gebruiken.
Mijn helm zit altijd in de hoes in de kast, ook HJC trouwens, wel geen matte.
Is een volslagen onzinverhaal. Die dingen zitten nieuw in de doos in zo een hoes. Dus als de helm niet binnen 6 maanden verkocht is, kunnen de fabrikant, de importeurs en de dealers wereldwijd hun voorraad weggooien? Degene die je dit wijs probeert te maken heeft geen benul waar hij over praat, of hij wil gewoon een garantie claim ontlopen. Ik vraag mij af welke uitleg hij geeft waarom het schadelijk zou zijn voor je helm.
 
Ik heb het wel eens gehad met een ray ban zonnebril waarvan het montuur mat was. Dit begon na een jaar of 5.
na een jaar is al wel snel.
 
Als het matte een rubberlaag is die op de helm zit dan is dat niet de enigste toepassing waar dat plakkerig wordt. Muizen, schroevendraaiers, elektrisch gereedschap, IBM thinkpads, etc etc. Meestal is het echter door vettigheid op handen waardoor het dan rubber dan oplost.

Als het eenmaal op gang is kun je het niet meer stoppen en is vervangen of rubberlaag volledig verwijderen.

Binnen een jaar is echter zeer snel en zou een garantiegeval zijn in mijn ogen.

db
Het is geen rubberlaag, het is de schaal van de mat zwarte helm die zo aanvoelt !
 
Is een volslagen onzinverhaal. Die dingen zitten nieuw in de doos in zo een hoes. Dus als de helm niet binnen 6 maanden verkocht is, kunnen de fabrikant, de importeurs en de dealers wereldwijd hun voorraad weggooien? Degene die je dit wijs probeert te maken heeft geen benul waar hij over praat, of hij wil gewoon een garantie claim ontlopen. Ik vraag mij af welke uitleg hij geeft waarom het schadelijk zou zijn voor je helm.
Is ook wel waar !
 
Teruggaan, garantie claimen.

En daarna meteen een lichtere kleur nemen (minder warm + beter zichtbaar) en geen matte ;).
 
Teruggaan, garantie claimen.

En daarna meteen een lichtere kleur nemen (minder warm + beter zichtbaar) en geen matte ;).
Dat maakt zo weinig uit dat mijn zwarte helm (X-lite) koeler is dan mijn witte (AGV), ook bij 39 graden buitenlucht. Dit komt door de styropor laag.
 
Ik heb al een jaar of 3 a 4 een matzwarte HJC helm IS MAX2 (IS Max II motorhelm.).
Ik behandel de helm niet speciaal. Als ìe vies is, dan gaat er een nat lapje overheen. Na het gebruik staat de helm in de kast (soms in de helmzak, als ik lui ben zonder de helmzak) De helm heeft geen coatingsproblemen. Dus waarom jouw helm geen garantiegeval zou zijn is mij niet duidelijk.
 
Ik heb al een jaar of 3 a 4 een matzwarte HJC helm IS MAX2 (IS Max II motorhelm.).
Ik behandel de helm niet speciaal. Als ìe vies is, dan gaat er een nat slipje overheen. Na het gebruik staat de helm in de kast (soms in de helmzak, als ik lui ben zonder de helmzak) De helm heeft geen coatingsproblemen. Dus waarom jouw helm geen garantiegeval zou zijn is mij niet duidelijk.
O-)
 
@marc999 Met welk product heb je de helm het afgelopen jaar schoongemaakt?
Ik vrees dat je dit niet meer gepoetst krijgt, het klinkt als een chemische reactie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan